Gjest Det lurer jeg på her Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Husker fra da jeg var liten at hos en venninne luktet det alltid (og jeg mener alltid) rent, at vi aldri fikk leke i senga på rommet feks osv. Hos oss har vi det da ikke sånn, lufter derfor spørsmålet her for å høre hva som er vanlig? Bør ikke barn leke i sengene (når de har besøk), at sengene kun skal soves i? Lurer på om vi er for lite nøye...? Også lurer jeg på det med håndvask, det første jeg gjør når jeg kommer hjem fra jobb er å vaske hender, forventer dere at barna deres gjør det samme etter sin dag? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Leking oppi sengene/sengetøyet liker jeg ikke nei, men er ikke hysterisk opptatt av det. Ja, ungene skal gå inn og vaske hendene sine når de kommer hjem fra skolen, før de begynner med noe annet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Vi vasker hender før mat (som oftest..) Og så setter vi ut skrell til hybelkaninene jevnlig..*host* Prøver å få tørket over en gang i uka, badet to ganger (mange folk jæskla bedritent!) Og ellers er det den evige "ta med deg det som ligger der når du beveger deg mellom stue/kjøkken/øvrig" i en evig runddans. Ingen har blitt syke her enda (ikke av rot og møkk i alle fall) og sengene er fine å lage hytte i for små urolige folk.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Monicaen Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Ja, ungene får leke i sengene sine. Det har ikke falt meg inn at det ikke skulle være lov. Men jeg har satt et forbud: De får ikke ta med seg venner inn på vårt soverom. Der skal det ikke lekes. Barna vasker alltid hendene etter dobesøk og før måltider. I tillegg prøver jeg å huske at de skal gjøre det når de har vært ute, men det glipper nok ofte. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jacoba Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Ja, håndvask er det første vi gjør når vi kommer hjem. Og før mat og etter toalettbesøk. Leke i sengene er ikke ok når de kommer rett hjem fra skole/bhg, og evt har med seg noen. Dersom noen vil betegne dette som hysterisk, så vær så god. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Ungene våre får leke i sengene sine. De får ikke ta med venner inn på vårt soverom. De vasker hendene etter dobesøk, og ofte før spising. De vasker ikke hendene når de kommer inn i huset etter å ha vært ute. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 De får lov til å leke i sengene hos oss, men helst med dyna på senga. I overkøya hos jentungen er det lov å leke, for den brukes bare til gjester. Vi har også en hems til gjesteseng som det blir lekt endel i. Håndvask etter dobesøk og før mat(hvis de har vært ute, lekt med dyr etc ihvertfall) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Barna får leke i sengene sine, men ikke i vår (voksensenga)! På en renholdshysteriskala ellers fra 1-10 (hvor 10 er mest hysterisk) ville jeg nok havne på en 2'er. Har litt forbedringspotensiale, mao. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammantil3 Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Her i huset brukes ikke rommene så mye til lek, men er de på rommet er ikke sengene forbudt område. Som flere andre brukes ikke vårt rom/vår seng til lek, der er vi helt tydelige. Håndvask er vi nok litt mer nøye på, det vaskes hender før mat, etter dobesøk, etter å ha klappet/kost med katten og når man ellers måtte føle for det. :-) Huset sånn ellers er i grei nok stand, men jeg kan av og til plukke hybelkaniner med henda - så det er rom for forbedring. Skylder mest på katta for alt støvet, hehe. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Her lekes det i sengene - ellers hadde de knapt kunne oppholde seg på rommet jo! ) Jeg vasker hendene når jeg kommer hjem, ungene gjør det ikke, men de er veldig flinke etter dobesøk da. Prøver å huske å sende dem på badet for håndvask før måltidene, men husker det ikke alltid. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonie Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Her lekes det i sengene - ellers hadde de knapt kunne oppholde seg på rommet jo! ) Jeg vasker hendene når jeg kommer hjem, ungene gjør det ikke, men de er veldig flinke etter dobesøk da. Prøver å huske å sende dem på badet for håndvask før måltidene, men husker det ikke alltid. Jeg er akkurat like hysterisk som Lillemus. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Her lekes det i sengene - ellers hadde de knapt kunne oppholde seg på rommet jo! ) Jeg vasker hendene når jeg kommer hjem, ungene gjør det ikke, men de er veldig flinke etter dobesøk da. Prøver å huske å sende dem på badet for håndvask før måltidene, men husker det ikke alltid. Akkurat sånn er det hos oss også. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grot Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Her lekes det i sengene - ellers hadde de knapt kunne oppholde seg på rommet jo! ) Jeg vasker hendene når jeg kommer hjem, ungene gjør det ikke, men de er veldig flinke etter dobesøk da. Prøver å huske å sende dem på badet for håndvask før måltidene, men husker det ikke alltid. Samme her 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke hysterisk synes jeg da Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Hos oss er det ikke rent på gulvene til enhver tid siden vi har kjæledyr som røyter bestandig. Men kommer vi hjem så går vi alle rett på badet og vasker hendene. Også barnas venner som kommer rett hjem fra skolen til oss må gå på badet og ta seg en vaskerunde på hendene. Har barna lekt med noe som de kan bli skitne av så vasker vi også hender før mat spises. En annen regel vi har er at sengene er forbudt lekeområde. Det er også fordi at det til stadighet sendes ut varsler om luseepidemier fra skolen og da er det greit at man ikke ligger på samme puter , eller at det kan bli skitt på sengetøyet , event. dyrehår som sitter i klærne er heller ikke stas å sove i om natten. Toalettet vaskes relativt ofte, og kjøkkenet holdes også så rent som mulig. Men ellers så tar vi lettere på dette med vasking og støvtørking. Kun støvsugeren brukes mye. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Her lekes det i sengene - ellers hadde de knapt kunne oppholde seg på rommet jo! ) Jeg vasker hendene når jeg kommer hjem, ungene gjør det ikke, men de er veldig flinke etter dobesøk da. Prøver å huske å sende dem på badet for håndvask før måltidene, men husker det ikke alltid. Jeg signerer like godt her, jeg også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angustia Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Ungene våre får leke i sengene sine. De får ikke ta med venner inn på vårt soverom. De vasker hendene etter dobesøk, og ofte før spising. De vasker ikke hendene når de kommer inn i huset etter å ha vært ute. ''Ungene våre får leke i sengene sine. De får ikke ta med venner inn på vårt soverom. De vasker hendene etter dobesøk, og ofte før spising. De vasker ikke hendene når de kommer inn i huset etter å ha vært ute.'' Slik er det hos oss også. Vi vasker hender etter dobesøk og stort sett før spising, alltid før og under matlaging og ellers ved behov. Har aldri tenkt på at man bør vaske hendene så fort man kommer inn i huset, med mindre man er skitten eller har tatt på noen uhumskheter.... Sengene sine disponerer de sjøl; vil barna og vennene sitte / leike der, gjør de det. Jeg skifter på sengene hver uke (stort sett *kremt*), og antar at bakterieveksten og skitten ikke er større der enn i andre deler av huset ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jauuuuuuuuuuuu Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Vel, ikke så lett når jeg har en mann som er slepphendt med reglene. Her leker man og spiser i senga, og senga byttes på annenhver uke.... Men syke er vi aldri. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Her får ungene definitivt lov til å leke i sengene sine. Håndvask utføres etter dobesøk og av og til etter å ha vært ute. Er de synlig skitne vasker de dem selvfølgelig. I tillegg vaskes hendene alltid før matlaging og matspising. Ellers mener jeg at det er viktig å få i seg passelig mengde bakterier, og ingen her er hysterisk med renholdet 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Rent lukter ikke. ;-) mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.