Gå til innhold

Finne på noe ?

lu30

Anbefalte innlegg

Hva gjør der m ungdommenen en søndag ? Huff her sliter jeg litt :( Ikke lett å finne på noe som m og guttungen liker :) Hmmm,han sover nå ennå, men orker ikke tanke på en hel søndag m tv og spill :( Tror ikke det er noen andre ungdommerer (13år) i nærheten idag heller.

Hva gjør dere ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er han på Facebook eller noen spill der de har online-kontakt?

Gi ham en viss tid foran skjermen og si at innen kl. X skal han ha kommet i kontakt med noen jevnaldrende og avtalt å gjøre et eller annet sammen. Har han ingen tro på dette, forkortes PC-tiden.

Min 12-åring er forøvrig i en alpinbakke med twintip-ski. Han finner på ting selv i helgene nå, min tid som "aktivitetsleder" er forbi etter 20 år (søsteren hans er født i 1990). Men han er med på lagidretter som medfører kamper ca. annenhver helg i gjennomsnitt om vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be 13-åringe aktivisere seg selv?

Ja, hvordan skal det gå da ? Hadde nok blitt tv og spill hele helgen og det godtar jeg absolutt ikke :(

Er imot at 13-åringer kan gjøre nett som de vil og at de skal aktivisere seg selv, tror heller på at vi som foreldre må støtte og lede de inn på rette ting, men ja ofte kan de nok selv, men at de alltid skal klare seg selv tror jeg er feil, ihvertfall her i heimen, da hadde det nok vært soving,data film etc etc

Har nok ett barn som ikke hadde kommet seg altfor mye ut på egenhånd gitt, heldig du som har det :)

Vi har kjørt til alpin-bakken idag, med ett ikke godt resultat :( jaja, timene gikk no :) Nå kan han spille og glo tv resten av kvelden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gåten

Ja, hvordan skal det gå da ? Hadde nok blitt tv og spill hele helgen og det godtar jeg absolutt ikke :(

Er imot at 13-åringer kan gjøre nett som de vil og at de skal aktivisere seg selv, tror heller på at vi som foreldre må støtte og lede de inn på rette ting, men ja ofte kan de nok selv, men at de alltid skal klare seg selv tror jeg er feil, ihvertfall her i heimen, da hadde det nok vært soving,data film etc etc

Har nok ett barn som ikke hadde kommet seg altfor mye ut på egenhånd gitt, heldig du som har det :)

Vi har kjørt til alpin-bakken idag, med ett ikke godt resultat :( jaja, timene gikk no :) Nå kan han spille og glo tv resten av kvelden :)

Skal ikke barna ha noen fritid og råde over den,skal alt bli styrt av de voksne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke barna ha noen fritid og råde over den,skal alt bli styrt av de voksne?

Det er vel sjelden så aktuelt et tenåringer har over-voksen-organisert fritid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eh, en 13-åring kan man da forvente skal finne på noe selv også... Det begynner å bli lenge siden jeg aktiviserte min nå 13-åring, og ikke kjeder hun seg nevneverdig heller... En finner alltids på noe, hvis man ikke er vant til å aktiviseres til enhver tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

''Eh, en 13-åring kan man da forvente skal finne på noe selv også... Det begynner å bli lenge siden jeg aktiviserte min nå 13-åring, og ikke kjeder hun seg nevneverdig heller... ''

13-åringer er like forskjellige som andre folk, og trådstarters er vel ikke så selvstendig som din, ellers kan en vel anta hun ikke hadde spurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Eh, en 13-åring kan man da forvente skal finne på noe selv også... Det begynner å bli lenge siden jeg aktiviserte min nå 13-åring, og ikke kjeder hun seg nevneverdig heller... En finner alltids på noe, hvis man ikke er vant til å aktiviseres til enhver tid.

''Eh, en 13-åring kan man da forvente skal finne på noe selv også... Det begynner å bli lenge siden jeg aktiviserte min nå 13-åring, og ikke kjeder hun seg nevneverdig heller... ''

13-åringer er like forskjellige som andre folk, og trådstarters er vel ikke så selvstendig som din, ellers kan en vel anta hun ikke hadde spurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Nå er sønnen min litt yngre enn din (han fyller 12 til våren). Det han kan finne på en søndag, er:

*Se TV

*Spille piano

*Spille fotball (enten alene på verandaen/gårdsplassen, eller sammen med en eller flere kamerater)

*Være med på skitur

*Renne slalåm

*Sykle tur

*Leke med småsøstrene

*Lese

*Være med i kirka

*Være med og bade

*Lese

*Rydde rommet (ikke så veldig frivillig da.....)

*Bake

*Rydde ute eller i garasjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...