Gå til innhold

Magesmerter.

Gjest Shira :o)

Anbefalte innlegg

Luftsmerter kan vare lenge de altså, men hvis han får det ut pleier det å hjelpe.

Kanskje du skulle ta en telefon til legen og snakke med ham? Jeg tror ikke jeg har flere ideer.

Har snakket meg legen og vi har legetime i morgen formiddag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

[quote name=Shira :o)' timestamp='1300291928' post='4546322]

Har snakket meg legen og vi har legetime i morgen formiddag.

Ja, det er bra. De tok blodprøve for cøliaki på legekontoret på minstemann da skolen klaget over kronisk diare, men den var negativ. Kjekt å få et svar i hvert fall.

Det er sannsynligvis noe han ikke tåler, men alltid kjekt å få sjekket at det ikke er blindtarmbetennelse, cøliaki eller noe slikt som bør gjøres noe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ja, det går omgangssyke

[quote name=Shira :o)' timestamp='1300180753' post='4545458]

Nå hadde han løs mage igjen, så det kan jo være en form omgangsyke.

Jo, det kan være mye rart, samtidig er jo magesmerter ikke så unormalt, spesielt ikke i disse omgangsyketider.

Fikk omgangssyke for snart 14 dager siden.. er enda ikke helt i rute hva magen angår.. en dag har jeg fryktelige magesmerter (kan kjennes ut som hjerteinfarkt) og diarè, mens neste kommer jeg meg ikke på toalettet, men kryper av smerte..

Det går magesyke nå, så jeg tror det kan være dette. For å være på den sikre siden, kan du jo ringe legevakta og spørre de til råds..

Lykke til og god bedring! :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk omgangssyke for snart 14 dager siden.. er enda ikke helt i rute hva magen angår.. en dag har jeg fryktelige magesmerter (kan kjennes ut som hjerteinfarkt) og diarè, mens neste kommer jeg meg ikke på toalettet, men kryper av smerte..

Det går magesyke nå, så jeg tror det kan være dette. For å være på den sikre siden, kan du jo ringe legevakta og spørre de til råds..

Lykke til og god bedring! :))

''Det går magesyke nå, så jeg tror det kan være dette. For å være på den sikre siden, kan du jo ringe legevakta og spørre de til råds..''

Vi har vært hos legen, og skal tilbake igjen i morgen. Vi mistenker egentlig ikke omgangsyke, men man vet jo aldri. Han spiser godt, og har ikke hatt noe diarè igjen, kun vanlig avføring. Formen er også fin, med unntak av de intense smertene. Mulig det bare har sett seg i magen, men legen ville se nærmere på det i morgen, så vi får vurdere da.

''Lykke til og god bedring! :))

''

Takk! :o)

Jeg må innrømme at det røyner litt på nå, fjerde dagen med jevnlige smertestønn. Vi er alene hjemme og jeg er egentlig i skral form selv, men må jo bare stille opp for gutten. :o) Pappaen kommer hjem i dag heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er bra. De tok blodprøve for cøliaki på legekontoret på minstemann da skolen klaget over kronisk diare, men den var negativ. Kjekt å få et svar i hvert fall.

Det er sannsynligvis noe han ikke tåler, men alltid kjekt å få sjekket at det ikke er blindtarmbetennelse, cøliaki eller noe slikt som bør gjøres noe med.

Kan jo hende det er noe han ikke tåler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde først sjekket for luft på ham. Du vet jo hvor vondt det er. Den laktulosen jeg drakk, fy f... så sjuk jeg ble etter noen dager. Magekramper pga luft. Nå glemte jeg å kjøpe vi-siblin i dag, vi sto i byen ved siden av og visste at det var noe jeg skulle ha

Prøv å gi ham de kapslene, jeg synes de hjelper jeg altså. Eller la han løpe tre ganger rundt huset, ut må det ;o)

Vært på sykehuset hos barnelege nå. Det er ikke forstoppelse, bekreftet også av røntgen.

Det kan være at han har hatt en infeksjon og at smertene vil avta, vi skal tilbake om 2 uker. I mellomtiden er det full rulle med blodprøver og avføringsprøver. Det meste skulle sjekkes mtp på tarmen, samt standard med ferritin, B12 osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[quote name=Shira :o)' timestamp='1300892076' post='4550625]

Vært på sykehuset hos barnelege nå. Det er ikke forstoppelse, bekreftet også av røntgen.

Det kan være at han har hatt en infeksjon og at smertene vil avta, vi skal tilbake om 2 uker. I mellomtiden er det full rulle med blodprøver og avføringsprøver. Det meste skulle sjekkes mtp på tarmen, samt standard med ferritin, B12 osv.

Det er kjekt å få sjekket :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjekt å få sjekket :o)

Måtte nesten bare ta tak i det å få det gjort, siden vi skal reise og andre ha ansvaret for han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...