Gjest Vil det beste for småen Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Jeg har en datter på 3,5, flere dager i uken tisser hun seg ut. Dette er ikke bare hennes feil, de i bhg er utrolig sløv med å passe på at barna går på do. Men jeg mener uansett at når hun har blitt så pass "stor" så bør hun klare å kjenne at hun må tisse. Og det gjør hun jo, men har ikke tid... Så hva skal jeg gjøre? Jeg har gitt MANGE beskjeder i bhg om at de må passe på at hun kommer seg på do og at de må hjelpe å tørke, men det er å snakke til veggen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Er det kun i barnehagen hun tisser seg ut? I så fall er det vel mer et personalproblem. Helt vanlig at unger i den alderen glemmer seg. Ville ikke laget styr av det overfor barnet. Særlig ikke om det er når hun ikke får fornuftige påminnelser om å gå på do at det skjer. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tråds. Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Er det kun i barnehagen hun tisser seg ut? I så fall er det vel mer et personalproblem. Helt vanlig at unger i den alderen glemmer seg. Ville ikke laget styr av det overfor barnet. Særlig ikke om det er når hun ikke får fornuftige påminnelser om å gå på do at det skjer. mvh Det forekommer hjemme også, men da helst om natten/ morningen. Hjemme ser jeg når hun må på do og sier at hun må gå. Hun prioriterer lek fremfor å løpe på do, derfor blir det ofte i site sekund at hun rekker det. Men er veldig frustrert over personalet i bhg, senest i dag kom hun hjem med rød rumpe og bæsj i trusen :/ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Det forekommer hjemme også, men da helst om natten/ morningen. Hjemme ser jeg når hun må på do og sier at hun må gå. Hun prioriterer lek fremfor å løpe på do, derfor blir det ofte i site sekund at hun rekker det. Men er veldig frustrert over personalet i bhg, senest i dag kom hun hjem med rød rumpe og bæsj i trusen :/ Tissing i søvne/halvsøvne ville jeg ikke lagt så mye vekt på. Ble det hyppig, hadde jeg vurdert nattbleie i en mest mulig truseaktig form. Men jeg forstår veldig godt at du er frustrert over barnehagen. De burde være proffe på dette området. Kanskje det må en mann til for å få dem til å ta dette på alvor. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mamma til førskolebarn Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Foreldrene til en treåring i barnehagen der mitt barn går ba personalet gi barnet en kraftig dask på rumpa når barnet tisset eller bæsjet på seg. Det gjør de selvsagt ikke!! Jeg har aldri hatt noen slags pottetrening eller dotrening med mine barn, eller passet på at de har kommet seg på do tidsnok. Unntatt spurt om de skal på do før vi legger ut på langtur. Jeg tror dette kommer helt naturlig når barna er modne for det. Mitt ene barn sluttet med bleier om sommeren da det var 2 år og tre måneder, og jeg kan vel telle uhellene etter det på en hånd. Lagde aldri noe ut av uhell, fant bare fram rene klær. Mitt andre barn var nærmere tre år den sommeren det sluttet med bleier, og som med den første forekom nesten aldri uhell. Jeg tror det er ulikt når barn er modne for å slutte med bleie, men kjas og mas rundt det tror jeg ikke hjelper. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Foreldrene til en treåring i barnehagen der mitt barn går ba personalet gi barnet en kraftig dask på rumpa når barnet tisset eller bæsjet på seg. Det gjør de selvsagt ikke!! Jeg har aldri hatt noen slags pottetrening eller dotrening med mine barn, eller passet på at de har kommet seg på do tidsnok. Unntatt spurt om de skal på do før vi legger ut på langtur. Jeg tror dette kommer helt naturlig når barna er modne for det. Mitt ene barn sluttet med bleier om sommeren da det var 2 år og tre måneder, og jeg kan vel telle uhellene etter det på en hånd. Lagde aldri noe ut av uhell, fant bare fram rene klær. Mitt andre barn var nærmere tre år den sommeren det sluttet med bleier, og som med den første forekom nesten aldri uhell. Jeg tror det er ulikt når barn er modne for å slutte med bleie, men kjas og mas rundt det tror jeg ikke hjelper. ''Jeg har aldri hatt noen slags pottetrening eller dotrening med mine barn, eller passet på at de har kommet seg på do tidsnok. Unntatt spurt om de skal på do før vi legger ut på langtur. Jeg tror dette kommer helt naturlig når barna er modne for det.'' Barn er _veldig_ forskjellige på det området. Noen ville brukt bleie i konfirmasjonsdressen om man ikke tok mårettet tak i ting tidligere. For noen barn er livet alt for kort til å la seg distrahere med et dobesøk når man har viktigere ting å gjøre. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Jeg kjenner igjen problemet. Gutten min er renslig hjemme og har vært det lenge, men i barnehagen må han bruke bleie, for de mener ikke de har tid til å minne ham på at han skal gå på do. Han er ikke tre år ennå, men jeg er litt bekymret for at han skal gå med bleie der i "evigheter". 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Foreldrene til en treåring i barnehagen der mitt barn går ba personalet gi barnet en kraftig dask på rumpa når barnet tisset eller bæsjet på seg. Det gjør de selvsagt ikke!! Jeg har aldri hatt noen slags pottetrening eller dotrening med mine barn, eller passet på at de har kommet seg på do tidsnok. Unntatt spurt om de skal på do før vi legger ut på langtur. Jeg tror dette kommer helt naturlig når barna er modne for det. Mitt ene barn sluttet med bleier om sommeren da det var 2 år og tre måneder, og jeg kan vel telle uhellene etter det på en hånd. Lagde aldri noe ut av uhell, fant bare fram rene klær. Mitt andre barn var nærmere tre år den sommeren det sluttet med bleier, og som med den første forekom nesten aldri uhell. Jeg tror det er ulikt når barn er modne for å slutte med bleie, men kjas og mas rundt det tror jeg ikke hjelper. Fint for deg, men alle barn er ikke like på dette området. Det er nok også på grunn av dette utbredte renslighetsparadigmet at det i dag ikke er unormalt med 4-åringer der går med bleie (i motsetnig til for 25 år siden hvor de fleste sluttet i god tid før de var 3 år). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tråds Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Jeg kjenner igjen problemet. Gutten min er renslig hjemme og har vært det lenge, men i barnehagen må han bruke bleie, for de mener ikke de har tid til å minne ham på at han skal gå på do. Han er ikke tre år ennå, men jeg er litt bekymret for at han skal gå med bleie der i "evigheter". kan godt være jeg har misforstått, men er ikke de voksner der for barna. At de ikke har tid til å ta ungen på do er jo helt sprøtt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Kan hun ikke gå med bleie litt til da? Om hun ikke er klar for bleieslutt ennå tror jeg det er mye større fare for at det trekker i langdrag dersom man presser på for å få henne til å slutte. Barn er forskjellige - noen slutter uproblematisk når de er to - andre når de er fire. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 kan godt være jeg har misforstått, men er ikke de voksner der for barna. At de ikke har tid til å ta ungen på do er jo helt sprøtt. Ja, det er helt sprøtt.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.