Gå til innhold

foreldre som vil at ungene skal være veggiser

Gjest veggisbarn

Anbefalte innlegg

Gjest veggisbarn

Hadde en diskusjon om dette med en venninne. Jeg har selv matintoleranse og synes det er forferdelig frustrerende i sosiale sammenhenger. Det er ikke sa gøy å spise sin egen mat og få masse fokus på det.

Jeg lurer på hvordan det er for barn som vokser opp som vegetarianere i dag. Hvis de skal følge dette slavisk blir det nesten som å ha en allergi som feks Cøliaki?

Jobbet på en barneleir for noen år siden. Foreldrene til disse barna var veganere, barna var vegetarianere,

Vi skulle spise pølser, noe barna ikke spiste. De ville heller ikke spise pølsebrødet da pølsepakken hadde ligget over det.

Marsmellows ville de heller ikke spise, da det var Gelatin som inneholdt svin.

Bør barn bli fulltidsvegetarianere Er det så sunt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke det er sunt å være vegetarianer, vi er laget for å spise kjøtt. Har hørt om mange som har vært vegetarianere og hatt veldig dårlig helse, men som har blitt i knall form etter å ha begynt å spise kjøtt og mindre karbohydrater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest veggisbarn

Jeg tror ikke det er sunt å være vegetarianer, vi er laget for å spise kjøtt. Har hørt om mange som har vært vegetarianere og hatt veldig dårlig helse, men som har blitt i knall form etter å ha begynt å spise kjøtt og mindre karbohydrater.

Hørte om en amerikansk kjendis som var veganer. Hun var også allergisk mot hvete og Soya!

Hva blir det igjen da? Nesten som å amputere flere kroppsdeler.

Oppgaven til deltakerne i Masterchef var å lage mat til henne ;)

Hvorfor gjøre det så vanskelig for en selv?

Har hørt at mye vegetarianermat inneholder mye fett, Det må jo smake noe av det de lager også. Kanskje kompenserer demed mye sukker også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs. Wallace

''Har hørt om mange som har vært vegetarianere og hatt veldig dårlig helse''

Det er faktisk en del forskning som viser at folk som har et vegetarisk kosthold (enten rent eller overveiende), har bedre helse og lever lenger. MEN dette er forutsatt at de spiser sunt og riktig, selvsagt. Når man lever vegetarisk må man sørge litt ekstra for proteinkilder og denslags.

I forhold til barn er det ekstra viktig å være påpasselig hvis man velger en vegetarisk livsstil. Men de fleste vegetarianere jeg kjenner lar ungene spise litt kjøtt av og til, som feks i barnebursdager, selv om de ikke serverer det hjemme selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Vi skulle spise pølser, noe barna ikke spiste. De ville heller ikke spise pølsebrødet da pølsepakken hadde ligget over det. ''

Akkurat det høres temmelig tvangspreget ut.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...