Gjest Mamma til jente 2 år Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Jenta vår er 2 år og 4 mnd. og ca 12 kg. Hun har begynt å knipe/holde igjen hver gang hun skal ha avføring. Dette begynte etter at hun hadde litt hard mage og måtte presse mye og fikk vondt der bak. Dette medfører nå kontinuerlig hard mage. Vi har nå prøvd med Duphalac 10 ml x2 i 10 dager. Det har kommet en del avføring, men den har vært stor og plagsom for henne å få ut. Den har vekslet mellom å være halvmyk og litt hard. Det rare er at den ikke har blitt særlig mykere av Duphalacen synes jeg. Vi får i henne linfrø i frokostblanding, eple, pære, rå gulrot og væske, sviskemos nå og da. Hun vil ikke ha noe grøt. Er generelt glad i knekkebrød og spiser brød med korn i. Tror hun drikker nok, men kanskje ikke alltid i barnehagen. Har i det siste tisset så mye at det har blitt uhell utenfor bleien på natt. Akkurat som om væsken ikke i tilstrekkelig grad tas opp i tarmen tross Duphalac. Nå har fastlegen vår anbefalt å prøve med flytende parafin i tilfelle hun ikke er godt nok tømt ennå. Hun mente vi skulle gi 20 ml i en sleng, men vi turte ikke det. Ga 10 ml igår kveld og 15 ml i dag tidlig. Ikke noe resultat ennå. Hun er oppblåst og har blitt en mester på å holde igjen når avføringen presser på. Vi innser at dette er mye psykisk for henne nå. Det tærer veldig på oss foreldrene og ikke vite hvordan vi kan snu dette eller hjelpe henne. Har prøvd med belønning når hun bæsjer uten særlig effekt. Hvordan ser man på bruken av flytende parafin idag? Og kan vi gi 15 ml x2? Det føles mye skumlere å gi Parafin enn Duphalac men er det egentlig grunn til det? Når forventes resultat? Kan man f.eks gi Duphalac morgen og Flytende parafin på kveld? Hvor ofte og lenge kan vi gi mikrolaks? Har ikke brukt dette mye, kun et par ganger for over en måned siden. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Har dere forsøkt massasje? Bruk masse olje og så masserer du magen hennes med rolige sirkelbevelser. Ikke trykk hardt. Få henne til å slappe godt av. Og forsøk sviskesaft istedet for svisker! Kok svisker i vann og sil av. Smaker ganske godt synes jeg da. ;0) Når mine hadde hard mage når de var så små, så satt jeg på en krakk mens de satt på do. Og så strøk jeg på ryggen, fortalte eventyr og trøstet. Innimellom satt vi lenge.. men det løsnet alltid når ungen slappet av. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.