Gå til innhold

Sure jenter

Gjest larisi

Anbefalte innlegg

Gjest larisi

Noen ganger er jeg glad jeg bare fikk sønner og ikke døtre. Nå er det mange søte jenter med mange er også så dritsure. De fleste gutter er ikke sånn etter min oppfatning. Mine gutter sjarmerer og er blide mot alle. Ser i klassen til gutten min på syv år. Ei av de jentene der er så pottesur hver gang jeg ser henne at jeg snart sier noe til henne. Jeg har prøvd å hilse, smile. Men hun sender et så surt ansikt at det nærmest må slå rekord i det å se sur ut. Hun svarer også så surt om gutten min sier noe. Hva er det so feiler slike pottesure jenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en slik. Hun er til å smøre på skiva, og så helt ut av det blå slår vrangsida til og hun blir helt monster..

Jeg tenker at hun har mange følelser inni seg som beveger seg i bølger, og at hun ikke har lært å kontrollere dem. Dermed skal det bare "tulleting" til før hun "ramler utpå".

Håper det modnes med tid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, jeg har 2 jenter og 1 gutt. Alle er stort sett veldig smilende og blide.

På skolen og i barnehagen til ungene finnes det eksempler på de "sure barna", men de forefinnes i begge kjønn.

Min konklusjon er at det ikke er kjønnsrelatert men personrelatert. Kanskje er det også lært adferd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke, men jeg har ihvertfall lært meg at jeg ikke skal kommentere overfor mannen min at jeg synes at mange jenter ofte har vanskeligere lynne enn mange gutter, for da repliserer han at slik er det gjerne når man blir voksen også ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt ut for jenter å se blide ut. Bare bla i et hvilket som helst motemagasin, så ser du det. Furteansikt og isprinsesse er det som gjelder;)

Det er noen sånne jenter i sønnen min sin klasse også. De er mor og fars små prinsesser, og ser urovekkende blaserte og sure ut i en alder av sju. Akk ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Aner ikke, men jeg har ihvertfall lært meg at jeg ikke skal kommentere overfor mannen min at jeg synes at mange jenter ofte har vanskeligere lynne enn mange gutter, for da repliserer han at slik er det gjerne når man blir voksen også ;-)

Håper du setter pris på å ha en klok mann :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Høstløv

Det var da voldsomt til generalisering. Jeg er glad for at jeg fikk en jente midt i gutteflokken.

Det er et gammelt ordtak som sier: "En gutt, en gutt til han får seg en viv, en jente har du hele ditt liv."

Dette stemmer for gutter blir mer selvstendige og trenger ikke mamma så mye når de blir voksne, men jenta og jeg har mer jeg samhørighet / fellesskap med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He, he - på seg selv kjenner man andre???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Han har jo så absolutt et poeng;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De pottesure jentene er bare små hormonbomber. Ser det på frøkna mi. Det ene øyeblikket er hun som en sol, og kosete som bare det. Minutter etterpå er hun som en sitron, sur og grinete, eller fornærmet over en eller annen bagatell. Etter tre gutter som alle hadde sine perioder ser jeg nå at jenter er mye mer hormonelle, og i mye yngre alder. Men stort sett får jeg bare positive kommentarer om hvordan hun oppfører seg ute da, så da er det vel kanskje greit at hun avreagerer med det verste hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mitt enorme statistiske utvalg på ett barn av hvert kjønn, har jeg konkludert med at gutter fullstendig mangler bekymringsgener og dermed er langt mere sorgløse - inntil det går skikkelig galt og rabalderet starter.

Jenter tar i større grad sorger på forskudd, og de er dermed mer alvorlige, nedtynget av alle mulige og potensielle problemer og sure av bekymring.

For å være litt mer alvorlig: Jeg omgås stort sett gutter for tiden når det gjelder mindreårige, og jeg skal love deg at de også kommer i alle utgaver. Men taus surhet er nå engang litt "kvinnelig", gutter med en dårlig dag ytrer seg gjerne litt - eh -tydeligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Jeg har to jenter som er blide mot alle og en gutt som kan se mutt ut for andre og svarer med enstavelsesord pga sjenanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

trollemor;o)

Fordi du har møtt ei sur jente så betyr vel ikke det at alle jenter er sure og alle gutter er blide og sjarmerende?

Jeg tror det er ganske jevnt fordelt gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Jeg har to jenter som er blide mot alle og en gutt som kan se mutt ut for andre og svarer med enstavelsesord pga sjenanse.

Og så er jeg veldig glad for at jeg er så heldig å ha begge kjønn ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo hende at jenta egentlig er litt innadvent og supersjenert? At hun egentlig er livredd for din blide og sjarmerende gutt som hun synes er bråkete og tar for stor plass?

Jeg har en unge av hvert slag, og de er helt menneskelige begge to - de er sure og blide litt ettersom formen og dagen arter seg. -men ingen av dem er sprudlende livlige overfor folk de ikke kjenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacoba

Fordi du har møtt ei sur jente så betyr vel ikke det at alle jenter er sure og alle gutter er blide og sjarmerende?

Jeg tror det er ganske jevnt fordelt gitt.

''Jeg tror det er ganske jevnt fordelt gitt.''

Jeg bruker også "gitt", og da er det ei jente her i huset som blir pottesur; Nee-ei, jeg er ikke GUTT!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...