Gå til innhold

Sure jenter

Gjest larisi

Anbefalte innlegg

Gjest Men det ble litt færre ;)

Har bare sønner jeg også :P Og her er ingen sure miner, ingen opponering, ingen høye røster, ingen svar tilbake, ingen tramping, ingen dørsmelling. I det hele tatt så råder ren og skjær harmoni :P

Jeg skulle gjerne hatt fem, seks sønner jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med mitt enorme statistiske utvalg på ett barn av hvert kjønn, har jeg konkludert med at gutter fullstendig mangler bekymringsgener og dermed er langt mere sorgløse - inntil det går skikkelig galt og rabalderet starter.

Jenter tar i større grad sorger på forskudd, og de er dermed mer alvorlige, nedtynget av alle mulige og potensielle problemer og sure av bekymring.

For å være litt mer alvorlig: Jeg omgås stort sett gutter for tiden når det gjelder mindreårige, og jeg skal love deg at de også kommer i alle utgaver. Men taus surhet er nå engang litt "kvinnelig", gutter med en dårlig dag ytrer seg gjerne litt - eh -tydeligere.

Måtte bare kommentere den laban. Når gutta kommer i puberteten kan være så pottesure at det er en gru og kan gå jentene en høy gang. Har også en av hvert slag og de kan være like pottesure begge to (den eldste er nå 20)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4-barnsmamma ja

Stemmer ikke med mine i hvertfall.

Har tre gutter og ei jente. Her er det en av guttene som er en litt sur type. Han går i 2. klasse, og kommer nok sannsynelig ikke til å hilse om andre foreldre hilser på han. ;) Han er ikke interessert rett og slett. Han er av den alvorlige typen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bare kommentere den laban. Når gutta kommer i puberteten kan være så pottesure at det er en gru og kan gå jentene en høy gang. Har også en av hvert slag og de kan være like pottesure begge to (den eldste er nå 20)

Vi har omtrent like gamle barn av likt kjønn, tror jeg. Datteren min på 20 virker ofte blidere nå som hun har flyttet sammen med noen venninner og vi treffes sjeldnere.

Jeg observerer at noen av de gutta junior har med seg hjem, viser tydelige tegn på å bli typen "tause, innesluttede menn" om få år. Flere av dem har kommunikasjonsevner omtrent som på steinalderstadiet - si hei, og du får et slags grynt tilbake...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har omtrent like gamle barn av likt kjønn, tror jeg. Datteren min på 20 virker ofte blidere nå som hun har flyttet sammen med noen venninner og vi treffes sjeldnere.

Jeg observerer at noen av de gutta junior har med seg hjem, viser tydelige tegn på å bli typen "tause, innesluttede menn" om få år. Flere av dem har kommunikasjonsevner omtrent som på steinalderstadiet - si hei, og du får et slags grynt tilbake...

Her prøver jeg å få husets to mannfolk til å i det minste signalisere at de har hørt hva jeg har sagt - med grynt eller ord eller øyebrynsløft, bare det er en form for tilbakemelding. Tror den yngste har mer potensiale enn den eldste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Sjenerte mennesker (især barn) oppfattes ofte som sure, selv om de ikke er det.

Ellers passer beskrivelsen din på flere gutter (og jenter) jeg har møtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...