Gjest lært her Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Hva med de barna som ikke lærer folkeskikk hjemme? Greier de å lære alt dette på skolen? Dette er jo for de fleste grunnleggende god oppførsel som barna burde lært hjemme. Men for de stakkarsenene som heller ikke har valgt sine foreldre, og ikke lært noe hjemme, klarer de alt dette? http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10083139 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Høstløv Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Dette er detaljstyring som ikke er normalt for et barn, det har ingenting med folkeskikk å gjøre, utover at de som har laget slike rigide regler burde ha vist litt mer folkeskikk ved ikke å lage en slik liste, for det vil alltid være ting som ikke er akseptabel og som ikke står på listen. Dessuten er det ikke skolen sin oppgave å lære barn folkeskikk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Herlighet, for en suppe. Jeg får assossiasjoner til et valpekurs eller noe sånt. Jeg tror man skal lete en stund for å finne skolebarn som ikke synder mot forbudet "Lyder / bruk av kropp (fingre, tær)" i løpet av dagen. Hvis lærerne trenger skriftlige rutiner for å unngå at 20 barn misbruker glidelåsen i pennalet samtidig, bør de gå litt i seg selv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Hjælp. Dette var pedagogisk drit på sitt verste. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Hjælp. Dette var pedagogisk drit på sitt verste. Det er selvfølgelig amerikansk. Tenk om et barn ble irettesatt for noe som ikke sto på forbudslista, da kan foreldrene saksøke læreren og få hele skolen stengt. Skal ikke du bli lærer? Pass opp for klasser der alle fikler med viskelæret eller himler med øynene samtidig... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonie Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Hjelpes! Jeg er veldig glad for at ungen min ikke går på den skolen der. Jeg er for orden og disiplin, men dette blir bare for dumt. Her tror jeg det er lærerstaben en bør jobbe med. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mallet Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Men i originalartikkelen står det at skolen presiserer at dette IKKE er ordensreglementet, men et skriv som er utarbeidet for lærerne for at de skal ha noenlunde lik praksis, og sendt til foreldrene for å informere om hva de praktiserer på skolen. Det er ikke meningen at ungene skal pugge disse reglene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Det er selvfølgelig amerikansk. Tenk om et barn ble irettesatt for noe som ikke sto på forbudslista, da kan foreldrene saksøke læreren og få hele skolen stengt. Skal ikke du bli lærer? Pass opp for klasser der alle fikler med viskelæret eller himler med øynene samtidig... ''http://multimedia.api.no/www.ba.no/archive/03690/ordensregler_3690806a.pdf'' Her er altså hele lista med en oversiktlig plan over konsekvenser den enkelte uønskede adferd skal medføre. Jeg stiller meg imidlertid noe undrende til gjennomføringen av konsekvensene for uakseptabel klesstil skal foregå. Her skal man nemlig inndra det ulovlige plagget. Skal da elevene gå bukseløse eller toppløse resten av dagen? Det beste av alt på lista er den gjentatte oppfordringen om å "huske den gode beskjed". De har glemt å nevne "den gode samtale" i samme slengen. Jeg dør litt innvendig. (Forresten har jeg ei t-skjorte med logoen til det kjente trønderske pønkbandet Brutal Kuk. Går denne under kategorien "logo på klær som gir negative signaler/viser nedlatende holdninger", tro?) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 ''http://multimedia.api.no/www.ba.no/archive/03690/ordensregler_3690806a.pdf'' Her er altså hele lista med en oversiktlig plan over konsekvenser den enkelte uønskede adferd skal medføre. Jeg stiller meg imidlertid noe undrende til gjennomføringen av konsekvensene for uakseptabel klesstil skal foregå. Her skal man nemlig inndra det ulovlige plagget. Skal da elevene gå bukseløse eller toppløse resten av dagen? Det beste av alt på lista er den gjentatte oppfordringen om å "huske den gode beskjed". De har glemt å nevne "den gode samtale" i samme slengen. Jeg dør litt innvendig. (Forresten har jeg ei t-skjorte med logoen til det kjente trønderske pønkbandet Brutal Kuk. Går denne under kategorien "logo på klær som gir negative signaler/viser nedlatende holdninger", tro?) Jeg tror ikke du skal ta på deg Brutal Kuk-plagget på foreldremøte i hvert fall. Hullete bukser og utringede topper bør helt klart inndras. De fleste unger vil huske den skoledagen de måtte tilbringe i undertøyet. Hva de lærer av akseptabel oppførsel på den måten, er litt mer tvilsomt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Jeg tror ikke du skal ta på deg Brutal Kuk-plagget på foreldremøte i hvert fall. Hullete bukser og utringede topper bør helt klart inndras. De fleste unger vil huske den skoledagen de måtte tilbringe i undertøyet. Hva de lærer av akseptabel oppførsel på den måten, er litt mer tvilsomt. ''Hullete bukser og utringede topper bør helt klart inndras. De fleste unger vil huske den skoledagen de måtte tilbringe i undertøyet. Hva de lærer av akseptabel oppførsel på den måten, er litt mer tvilsomt.'' Hva mener du? Dette er jo både knallhard behaviorisme på sitt beste, blandet med "learning by doing". Dette kan jo ikke slå feil! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonie Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Jeg tror ikke du skal ta på deg Brutal Kuk-plagget på foreldremøte i hvert fall. Hullete bukser og utringede topper bør helt klart inndras. De fleste unger vil huske den skoledagen de måtte tilbringe i undertøyet. Hva de lærer av akseptabel oppførsel på den måten, er litt mer tvilsomt. Jeg synes vi skal begynne med slike straffetiltak på arbeidsplassene også. Inndra usømmelig korte skjørt og utringede topper, så kan beibsa bare sprade rundt som Lady Gagas til de skjemmes. Eller....De vil kanskje bare bli fra seg av glede? Vi kan tvinge dem til å gå i posete firmagenser og bukse, kanskje. Det tenker jeg svir. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 ''Hullete bukser og utringede topper bør helt klart inndras. De fleste unger vil huske den skoledagen de måtte tilbringe i undertøyet. Hva de lærer av akseptabel oppførsel på den måten, er litt mer tvilsomt.'' Hva mener du? Dette er jo både knallhard behaviorisme på sitt beste, blandet med "learning by doing". Dette kan jo ikke slå feil! Nei - de får heller ta antimobbing-kampanjen en annen dag... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Nei - de får heller ta antimobbing-kampanjen en annen dag... Høstsemesteret er forbeholdt disiplinering, så kommer anti-mobbekampanjen etter jul. Det kalles god organisering. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 denne er fin 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 denne er fin Kan jeg spørre deg om en korps-sak: Klarinettlæreren til jenta mi er ofte borte (1-2 ganger i måneden). Noen ganger settes det inn vikar (ei jente på 18 år i korpset, som riktignok er flink, men dog ikke musikklærer). To ganger i høst hadde han også student med, og hun var utrolig slapp (jeg var med en av gangene). Dette skjedde noen få ganger i fjor, men veldig mange ganger dette skoleåret. Jeg vil snakke med dirigenten om dette, men hva skal jeg si? Det er ikke så inspirerende for jenta mi med hun 18 åringen, og hun trenger all den læringen hun kan få. Synes det er synd at det blir slik. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Kan jeg spørre deg om en korps-sak: Klarinettlæreren til jenta mi er ofte borte (1-2 ganger i måneden). Noen ganger settes det inn vikar (ei jente på 18 år i korpset, som riktignok er flink, men dog ikke musikklærer). To ganger i høst hadde han også student med, og hun var utrolig slapp (jeg var med en av gangene). Dette skjedde noen få ganger i fjor, men veldig mange ganger dette skoleåret. Jeg vil snakke med dirigenten om dette, men hva skal jeg si? Det er ikke så inspirerende for jenta mi med hun 18 åringen, og hun trenger all den læringen hun kan få. Synes det er synd at det blir slik. er det kulturskoleplass eller er det korpset som organiserer og betaler undervisningen? Hvis korpset kjøper kulturskoleplass går det an å snakke med rektor ved kulturskolen. Da har dere evt krav på redusert semesteravgift hvis det er veldig mye fravær, men husk at det ofte er kjempevanskelig å skaffe kvalifiserte vikarer i kulturskolen! Er undervisningen organisert av korpset kan du snakke med dirigent og styre. Noen korps har også et verv som heter undervisningsleder men jeg vet ikke hvordan det er organisert hos dere. Du får bare si (til hvem du nå skal snakke med) at det blir dårlig kontinuitet og lite inspirerende for jenta di og at du håper undervisningen kan bli mer stabil for at hun skal kunne ha en ok progresjon på instrumentet sitt. For inspirasjon over sommeren kan dere f.eks sende henne på sommerskolen til NMF, det er et kjempebra tilbud (med forbehold om at jeg ikke vet hvilken krets dere tilhører) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 denne er fin Ja, det er den! Man trenger ikke være lærer for å ha lyst til å svare sånn, det er nok å ta på seg litt ansvar for fritidsaktiviteter el.l. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 er det kulturskoleplass eller er det korpset som organiserer og betaler undervisningen? Hvis korpset kjøper kulturskoleplass går det an å snakke med rektor ved kulturskolen. Da har dere evt krav på redusert semesteravgift hvis det er veldig mye fravær, men husk at det ofte er kjempevanskelig å skaffe kvalifiserte vikarer i kulturskolen! Er undervisningen organisert av korpset kan du snakke med dirigent og styre. Noen korps har også et verv som heter undervisningsleder men jeg vet ikke hvordan det er organisert hos dere. Du får bare si (til hvem du nå skal snakke med) at det blir dårlig kontinuitet og lite inspirerende for jenta di og at du håper undervisningen kan bli mer stabil for at hun skal kunne ha en ok progresjon på instrumentet sitt. For inspirasjon over sommeren kan dere f.eks sende henne på sommerskolen til NMF, det er et kjempebra tilbud (med forbehold om at jeg ikke vet hvilken krets dere tilhører) Takk for svar. ja, det er korpset som står for undervisningen. De har enetimer med instrumentlærer + korpstimer. Det er dirigenten som er musikalsk ansvarlig. Får ringe henne. Gruer meg litt.... Sommerkurs har vi fått info om, og jeg har hørt at det er kjempebra! Jenta mi er litt i tvil, siden hun ikke har noen jenter i klassen som er med i juniorkorpset (det er noen i klassen i aspirantkorpset, men de skal ikke på sommerkurs)... Jeg skal backe henne opp på det. passer greit med familiens sommerplaner. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.