Gjest jeall Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 min lille jente på 1,5 år har hatt diare i 9 uker nå, det startet men veldigt bløtt avføring i 6 uker, nå er den ikke så vannaktig lenger men den er forsatt bløtt. vi har tatt en masse allergi prøver, og det ga svakt utslag på kumelkproteiner på 0,52 vi har prøvd kumelk fri diett i over 4 uker men det blir ikke noe bedre. hun har også for lite jern så hun har fått medisin for dette som hun skal gå på i 4 til 5 mnd. hun er slapp og trøtt og sover mye. Hun får akutte magesmerter og da hyler og skriker hun for det gjør så vondt. hun har mye luft i magen og så har hun hatt øyekatarr i nesten 1 år nå. Vi var inne på sykehuset og tok masse tester men ble sendt hjem igjen med diagnosen spiseforstyrrelse(noe jeg eller fastlegen ikke er enig med) blir litt frustrert når jeg har en liten jente som ikke blir bedre, som er hvit, slapp og bare blir tynnere og tynnere. har vondt i magen og ikke veldig inntresert i mat og så diare i tillegg dette er noe som hun har hatt flere ganger før men det har aldi vart så lenge som dette. ut fra dette som jeg har skrevet er det noe du mener dette kan være, eller skal jeg slå meg til ro med at dette er spiseforstyrrelse?? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ejll Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 hun kan ha alt fra 12 til 2 avføringer i døgnet, hender det kan gå 1 dag uten noe avføring 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Per H Finne, Professor i barnesykdommer Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Diare betyr at det er hyppig og løs avføring,det kan være slim i avf. Det vanligste er at det skyldes en magetarminfeksjon,gastroenterit,og varer fra noen dager til uker.Hos barnet ditt har lege undersøkt på kumelkallergi som forklaring,men effekten av dietten har ikke vært tilfredsstillende.Smertene i magen skyldes raske tarmbevegelser og luft, kolikk. Øyesymptomene er langvarige til å skyldes en infeksjon, har legen undersøkt på allergisk reaksjon fra slimhinnen i øynene,det vil gi sekresjon som ved en betennelse. Langvarig diare kan sees normalt hos barn fra 1-5 års alder, kalles uspesfikk småbarnsdiare (toddlers diare). Man mener det skyldes forsinket modning av tarmmotorikken,de har gjerne 2-4 avf- per dag,eller flere, avf. er løse og slimete,men de kan ha dager med mer fast avf. Det brukes lett skånediett,lite fiber i kosten og lite fruktjuice,øke fettinntaket(det gir kalorier).Denne diaretype debuterer ofte etter en vanlig akutt diare. Jeg synes ikke spiseforstyrrelse forklarer diareen.Følg vekten hennes. Avtal med legen et diettopplegg som du følger en tid og så evt. endrer avhengig av effekt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.