Gå til innhold

Udugelige foreldre på flere plan

Gjest det er min mening

Anbefalte innlegg

Gjest det er min mening

I likhet med dumme foreldre som seriøst mener at Barnevernet burde komme inn i bildet hvis et barn i en familie er overvektig, så mener jeg seriøst at foreldre som ikke greier å oppdra barna sine skikkelig, bør få Barnevernet på døra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Høstløv

''.... foreldre som ikke greier å oppdra barna sine skikkelig, bør få Barnevernet på døra.''

Hvem skal sette mal for dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest det er min mening

Ah. Var det barnevernsbesøk dine foreldre ikke fikk? Brikkene faller på plass.

??? Kanskje du burde melde deg inn i TvNorges "Jakten på den 6. sans"? Åpenbart tror du jo at du har synske evner...

Alternativt kan du jo ta en prat med fastlegen din...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest det er min mening

''.... foreldre som ikke greier å oppdra barna sine skikkelig, bør få Barnevernet på døra.''

Hvem skal sette mal for dette?

Det må jo være lærere? Når lærere sliter såpass med noen adferdsforstyrrede elever som de faktisk gjør, og x antall pedagogiske tilnærminger og tiltak ikke fører fram verken hos barnet eller foreldrene, så bør en ta kontakt med PPT og/eller barnevernet. Mulig det da er noe galt med selve barnet eller med hvordan foreldrene oppdrar/håndterer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mariaflyfly

??? Kanskje du burde melde deg inn i TvNorges "Jakten på den 6. sans"? Åpenbart tror du jo at du har synske evner...

Alternativt kan du jo ta en prat med fastlegen din...

Hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Høstløv

Det må jo være lærere? Når lærere sliter såpass med noen adferdsforstyrrede elever som de faktisk gjør, og x antall pedagogiske tilnærminger og tiltak ikke fører fram verken hos barnet eller foreldrene, så bør en ta kontakt med PPT og/eller barnevernet. Mulig det da er noe galt med selve barnet eller med hvordan foreldrene oppdrar/håndterer det.

Det kan også være at læreren har for høye forventninger til barna. Jeg synes at det er spektakulært å gi såpass mye makt og ansvar til en enkelt lærer.

Vi opplevde at en lærer forventet at barn i 2. klasse skulle sitte stille og ta imot læring, hun måtte revurdere sin holdning og "gå noen runder med seg selv", som hun sa på foreldremøtet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og mens vi er i farten, så synes jeg vi skal ta fra en del tullinger Internett-forbindelsen. De bruker den åpenbart ikke til å google seg frem til større innsikt og kunnskap, men heller til å gulpe ut av seg det ene dumme utsagnet etter det andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gåten

''foreldre som ikke greier å oppdra barna sine skikkelig, bør få Barnevernet på døra.''

Det gjør de vel og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Barnevernet har altfor få alvorlige tilfeller å ta seg av, så de bør prioritere kroppsfasong, frekk språkbruk og klesstil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sannheten gjør visst litt vondt, for enkelte

Hehe :)

Du traff tydeligvis på en øm tå, akkurat der. *flirer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest det er min mening

Ja, Barnevernet har altfor få alvorlige tilfeller å ta seg av, så de bør prioritere kroppsfasong, frekk språkbruk og klesstil.

''Ja, Barnevernet har altfor få alvorlige tilfeller å ta seg av, så de bør prioritere kroppsfasong, frekk språkbruk og klesstil.''

Jeg skjønner at dette er ironisk ment, forstår ironien og er helt enig!

Jeg startet tråden fordi jeg var forbannet på mennesker som mener at foreldre til overvektige barn burde bli meldt til barnevernet. Da sier jeg at da burde de jammen bli rappotert de også som har unger ingen greier å få skikk på.

Men det skjønte jo ikke du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest det er min mening

Og mens vi er i farten, så synes jeg vi skal ta fra en del tullinger Internett-forbindelsen. De bruker den åpenbart ikke til å google seg frem til større innsikt og kunnskap, men heller til å gulpe ut av seg det ene dumme utsagnet etter det andre.

Gjeeeesp... Og når ble du så interessant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest det er min mening

Du traff tydeligvis på en øm tå, akkurat der. *flirer*

Og slikt synes du er ok å flire av?

Du er nok en av de drittungene som skulle hatt innblanding fra barnevernets side da du var liten. Du har tydeligvis ikke greid å skikke deg som et ordentlig menneske, som lettvint henger deg på mobbing sånn. Men likevel kan det jo tenkes at foreldrene dine gjorde en god jobb med deg, men at du selv har ønsket å gå en annen retning.

Sånne som deg er onde mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderen

Ja?

Mener du at dette er kontroversielt?

Fullstendig mangel på grensesetting overfor barn er like uheldig som å la dem bli helsefarlig overvektige. I begge tilfeller bør barnevernet komme på banen.

At du lar dine barn bli overvektige, betyr ikke det smme som at det er greit å neglisjere andre primærbehov barn har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest det er min mening

Ja?

Fullstendig mangel på grensesetting overfor barn er like uheldig som å la dem bli helsefarlig overvektige. I begge tilfeller bør barnevernet komme på banen.

At du lar dine barn bli overvektige, betyr ikke det smme som at det er greit å neglisjere andre primærbehov barn har.

Nei?

Men som du ser så var det tydeligvis mange som ble provosert av det jeg sa.

De følte seg vel truffet da.... De har sikkert en gjeng med jævelunger hjemme som ingen greier å rå med. Eller så har de vært en slik selv en gang. De er sikkert det fremdeles, men nå foregår jævelskapen mer i det skjulte. "Intelligent jævelskap" om du skjønner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja?

''Fullstendig mangel på grensesetting overfor barn er like uheldig som å la dem bli helsefarlig overvektige. I begge tilfeller bør barnevernet komme på banen.

''

Jeg mener at det ikke går an å kritisere foreldre med sterkt overvektige barn dersom de søker hjelp og følger opp de rådene de får. Det må ikke bli slik, at man tar for gitt at foreldrene ikke tar ansvar selv om barn er overvektige. Jeg kjenner ei lita jente som har vært fulgt opp tett opp av både foreldre og helsevesen i 3 år nå, og allikevel har utviklet helseskadelig overvekt. Det er ille nok for både jenta og foreldrene at hun er såpass overvektig; andres eventuelle fordømmelse vil bli en unødvendig ekstrabelastning.

Overvekt kan være et komplekst problem.

Dersom store vektproblemer ikke erkjennes eller tas tak i av foreldrene, så mener jeg derimot at det kan være riktig at barnevernet vurderer omsorgssituasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

Så lenge barnevernet er så overbelastet som det er, synes jeg det er idioti å i det hele tatt ta ordet i sin munn sammen med faktisk ganske moderate problemer som overvekt er, og som også litt dårlig oppførsel er.

Jeg har vokst opp som overvektig og vet hva jeg snakker om. Det er litt komisk - men mest tragisk - for meg at overvekt blir utpekt som den verste skjebnen et menneske kan ha. Det er minst en million ting jeg ville synes var verre, og av ungene på min skole og i min klasse, er det ikke meg det har gått verst med, for å si det mildt.

Hvis folk hadde latt vekt være vekt, og heller fokusert på å løfte menneskeverdet, selvrespekten, hardt arbeid og viktigheten av å ta vare på seg selv, fordi man er verdt det, ikke fordi man skal se sånn eller sånn ut, eller befinne seg innenfor en eller annen BMI, så hadde verden vært så mye, mye bedre, og antagelig hadde færre barn endt opp som spiseforstyrret og/eller overvektig.

Mitt vektproblem ble i alle fall ikke løst, før jeg fokuserte på livet mitt og verdien min, i stedet for å fokusere på mat, slanking og mislykkethet pga overvekt.

Men det er nok altfor komplisert å ta det den veien. Pekefinger er jo et mye bedre alternativ. Og skittkasting, nedvurdering, fordommer og mobbing av folk som ikke fyller kravene til vellykkethet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...