ejll Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 min lille jente på 1,5 år har hatt diare i 9 uker nå, det startet men veldigt bløtt avføring i 6 uker, nå er den ikke så vannaktig lenger men den er forsatt bløtt. vi har tatt en masse allergi prøver, og det ga svakt utslag på kumelkproteiner på 0,52 vi har prøvd kumelk fri diett i over 4 uker men det blir ikke noe bedre. hun har også for lite jern så hun har fått medisin for dette som hun skal gå på i 4 til 5 mnd. hun er slapp og trøtt og sover mye. Hun får akutte magesmerter og da hyler og skriker hun for det gjør så vondt. hun har mye luft i magen og så har hun hatt øyekatarr i nesten 1 år nå. Vi var inne på sykehuset og tok masse tester men ble sendt hjem igjen med diagnosen spiseforstyrrelse(noe jeg eller fastlegen ikke er enig med) blir litt frustrert når jeg har en liten jente som ikke blir bedre, som er hvit, slapp og bare blir tynnere og tynnere. har vondt i magen og ikke veldig inntresert i mat og så diare i tillegg dette er noe som hun har hatt flere ganger før men det har aldi vart så lenge som dette. noen som har noe erfaring eller råd om dette her til meg?? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-ssi Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Er hun testet for cøliaki? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ejll Skrevet 21. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2011 Er hun testet for cøliaki? ja det er hun, ikke noe utslag på det 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rudolfine Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 ja det er hun, ikke noe utslag på det Blodprøve for cøliaki er ganske så upålitelig hos så små barn! Den viser ofte falsk negativt svar, desverre. Mellomste vår var dårlig fra han fikk fast føde 6 mnd gammel, og vi var til masse tester m.m. på sykehuset. Først da han var nesten 4,5 år slo blodprøven ang cøliaki ut. Vi fikk vite i ettertid, da vi heldigvis fikk ny lege, at blodprøve ang cøliaki er upålitelig når barna er så små. Symptomene til barnet ditt minner forresten mye om hvordan Mellomste var og hadde det frem til han begynte på glutenfri diett. God bedring til barnet ditt, håper dere finner fort ut av det! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linko Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 Jeg er sikkert på jordet, men kan man ikke bli dårlig i magen av jern-tilskudd da? Mener jeg ble det da jeg tok jern... Men siden dere har oppfølging på sykehuset, er nok dette vurdert. Krysser fingre for at babyen blir bedre... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 Jeg er sikkert på jordet, men kan man ikke bli dårlig i magen av jern-tilskudd da? Mener jeg ble det da jeg tok jern... Men siden dere har oppfølging på sykehuset, er nok dette vurdert. Krysser fingre for at babyen blir bedre... Jerntilskudd binder vel helst magen skikkelig. Skjønt - søstra mi får real rennaræv av flytende floradix. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Onsdag1365380628 Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 Jerntilskudd binder vel helst magen skikkelig. Skjønt - søstra mi får real rennaræv av flytende floradix. ''real rennaræv '' Signerer denne.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 ''real rennaræv '' Signerer denne.... *hehe* Guttungen her tåler floradix meget godt da, så det er tydeligvis individuelt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ejll Skrevet 22. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2011 Jeg er sikkert på jordet, men kan man ikke bli dårlig i magen av jern-tilskudd da? Mener jeg ble det da jeg tok jern... Men siden dere har oppfølging på sykehuset, er nok dette vurdert. Krysser fingre for at babyen blir bedre... hun startet på jern tilskudd for 1 uke si, så har ingenting med diareen å gjøre i dette tilfelle takk takk :) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ejll Skrevet 22. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2011 Blodprøve for cøliaki er ganske så upålitelig hos så små barn! Den viser ofte falsk negativt svar, desverre. Mellomste vår var dårlig fra han fikk fast føde 6 mnd gammel, og vi var til masse tester m.m. på sykehuset. Først da han var nesten 4,5 år slo blodprøven ang cøliaki ut. Vi fikk vite i ettertid, da vi heldigvis fikk ny lege, at blodprøve ang cøliaki er upålitelig når barna er så små. Symptomene til barnet ditt minner forresten mye om hvordan Mellomste var og hadde det frem til han begynte på glutenfri diett. God bedring til barnet ditt, håper dere finner fort ut av det! ok, er ikke noe kjekt når ungen ikke er i form å de ikke finner ut av va det er. men det ordner seg nok. går jo ann å gi glutenfri diett over en tid bare for å se om det hjelper. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rith Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 ok, er ikke noe kjekt når ungen ikke er i form å de ikke finner ut av va det er. men det ordner seg nok. går jo ann å gi glutenfri diett over en tid bare for å se om det hjelper. Har også hørt at blodprøver er upålitelige for voksne. Har en venninne med cøliaki, og hun fikk diagnosen stilt etter gastroskopi. De utfører kanskje ikke det på så små barn? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rudolfine Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 Har også hørt at blodprøver er upålitelige for voksne. Har en venninne med cøliaki, og hun fikk diagnosen stilt etter gastroskopi. De utfører kanskje ikke det på så små barn? Jeg er usikker på om de har noen aldersgrense på gasstroskopien.... Vår var nesten 4,5 år. Men de er nok litt restriktive, i alle fall på barn, siden det da er snakk om narkose. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 Jeg kan ikke gi deg noen råd om hva det kan være, men jeg synes ikke du skal slå deg til ro med at dette bare er en "forstyrrelse" når hun er så liten, går ned i vekt og er tydelig både slapp og plaget av problemene. Håper det ordner seg, jeg forstår godt at du er frustrert. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ejll Skrevet 22. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2011 Jeg er usikker på om de har noen aldersgrense på gasstroskopien.... Vår var nesten 4,5 år. Men de er nok litt restriktive, i alle fall på barn, siden det da er snakk om narkose. vi var hos legen i dag å fikk baskje om å prøve nyko, men er jo ikke lett å tvinge det i henne heller, men prøver igjen i måra. men får jeg det ikke til så går de inn i tarmene hennes får å se om hun har for mye syre som vist kan føre til diare. så håper jeg får henne til å drikke det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.