Gjest prust Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 Hjelp! I ettermiddag kommer det 14 viltre? søte? sjarmerende? 6-7 åringer i bursdagsselskap til minstejenta. Jeg husker med gru 7 års dagen til hun som nå snart er ti år, da var vi helt gåen etterpå.... Jeg kjenner 4-5 av disse, men resten er ganske ukjente... Har alliert oss med storesøster på snart 10 og storebror på snart 12, så de skal hjelpe oss å holde tøylene... Vi går for et litt stamt program, men har litt få forslag til organiserte leker etter kake- og isspisingen. Forslag? Været er strålende, så vi kan la dem lufte seg litt på verandaen (som nå er skuffet fri for snø og tørket), men hovedsaklig skal det foregå innendørs. Jeg må innrømme at jeg gleder meg til klokka er 19.15 og den siste gjesten er gått.... Det var liksom litt mer stas da eldstemann var 7.... Det er sikkert alderen min som spiller inn, jeg er jo passert 40 nå... :-( Noen gode forslag? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 Jeg kjørte alltid "tegn halen på grisen", husker ikke når de ble for store til det? Fest grisetegningen til et flipover-ark og heng det på døra, så slipper du grisehaler på veggen. Her er en tråd om inneleker, bl.a. et forslag fra meg selv: http://www.doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=3030727 Ellers hadde jeg nok hatt en quiz i bakhånd, i tilfelle det trengs noe for å roe troppene på et tidspunkt. Skriveferdighetene er kanskje ikke de helt store, men du kan lage den som avkrysning hvis du rekker det? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 Jeg kjørte alltid "tegn halen på grisen", husker ikke når de ble for store til det? Fest grisetegningen til et flipover-ark og heng det på døra, så slipper du grisehaler på veggen. Her er en tråd om inneleker, bl.a. et forslag fra meg selv: http://www.doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=3030727 Ellers hadde jeg nok hatt en quiz i bakhånd, i tilfelle det trengs noe for å roe troppene på et tidspunkt. Skriveferdighetene er kanskje ikke de helt store, men du kan lage den som avkrysning hvis du rekker det? Ha - ha - jeg tror jeg går for den PIFF-PAFF-POFF leken til KaVa :-)))) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 Jeg hadde ikke gått for et for stramt program til så små. Noen organiserte leker. Organisert pakkeutlevering og utpakking. Organisert bespisning og så fri lek. Og jeg forstår deg utmerket! Barnebursdager er for meg et nødvendig onde... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 Adjektivhistorie pleier å være en kjempehit i den alderen. Lag en kort historie, gjerne med dere selv og evt gjestene. Foreldre-selvironi er toppers, så legg gjerne opp til en historie med at pappa'n til X hadde prompa eller at mammaen til X var grønn i fjeset osv. Virker hver gang. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 ...og jeg ser nå at du trengte det til i dag allerede, så mitt tips kom nok så altfor seint. Håper det ble en vellykket fest. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 ...og jeg ser nå at du trengte det til i dag allerede, så mitt tips kom nok så altfor seint. Håper det ble en vellykket fest. Det ble vellykket - selv om en av gjestene hadde et enormt høyfrekvent lydnivå samtidig som hun hadde et ekstremt stort kroppsspråk - og lille jenta tok like mye plass (kroppslig og lydmessig) som de 13 andre jentene til sammen... PUH! Jeg brukte den leken til Kava, som laban linket til. Kjemepmorsomt! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Ha - ha - jeg tror jeg går for den PIFF-PAFF-POFF leken til KaVa :-)))) Hvordan gikk det, prust? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Det ble vellykket - selv om en av gjestene hadde et enormt høyfrekvent lydnivå samtidig som hun hadde et ekstremt stort kroppsspråk - og lille jenta tok like mye plass (kroppslig og lydmessig) som de 13 andre jentene til sammen... PUH! Jeg brukte den leken til Kava, som laban linket til. Kjemepmorsomt! Haha - du svarte i samme øyeblikk som jeg spurte :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Haha - du svarte i samme øyeblikk som jeg spurte :-) :-) Kan legge til at bursdagsbarnet tippet helt over da bursdagen var over (to gjester ble hentet en halvtime for seint, og det var da det gikk galt). Hun grein og grein og var dødstrøtt og fortvilet over at de hadde rotet på rommet hennes og at de hadde lekt med hennes leker og at hun ikke hadde fått lekt en lek hun hadde tenkt osv osv osv.... Jeg prøvde først å få lagt henne så hun kunne sovne - deretter pappaen - så til slutt klarte bestemor å få henne til å sove. I dag morges var hun strålende fornøyd med selskapet :-) Men jeg var helt vanvittig sliten i går kveld. Det tar jammen på med selskaper! Vi jobbet forresten veldig godt sammen som team hele familien - med storesøsknene som lekeansvarlige og brusansvarlige. (at pappaen ikke kom hjem fra jobb før en halvtime før gjestene skulle komme, er en helt annen diskusjon....) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 :-) Kan legge til at bursdagsbarnet tippet helt over da bursdagen var over (to gjester ble hentet en halvtime for seint, og det var da det gikk galt). Hun grein og grein og var dødstrøtt og fortvilet over at de hadde rotet på rommet hennes og at de hadde lekt med hennes leker og at hun ikke hadde fått lekt en lek hun hadde tenkt osv osv osv.... Jeg prøvde først å få lagt henne så hun kunne sovne - deretter pappaen - så til slutt klarte bestemor å få henne til å sove. I dag morges var hun strålende fornøyd med selskapet :-) Men jeg var helt vanvittig sliten i går kveld. Det tar jammen på med selskaper! Vi jobbet forresten veldig godt sammen som team hele familien - med storesøsknene som lekeansvarlige og brusansvarlige. (at pappaen ikke kom hjem fra jobb før en halvtime før gjestene skulle komme, er en helt annen diskusjon....) ''(at pappaen ikke kom hjem fra jobb før en halvtime før gjestene skulle komme, er en helt annen diskusjon....)'' Og den tas på samlivs-forumet ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 ''(at pappaen ikke kom hjem fra jobb før en halvtime før gjestene skulle komme, er en helt annen diskusjon....)'' Og den tas på samlivs-forumet ;-) Fikk ut frustrasjonen til ei venninne i går kveld da vi gikk trimtur, så jeg skal spare dere for det denne gangen ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Fikk ut frustrasjonen til ei venninne i går kveld da vi gikk trimtur, så jeg skal spare dere for det denne gangen ;-) Pokker, og vi som trengte litt underholdning mens vi venter på Altinn.no ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 :-) Kan legge til at bursdagsbarnet tippet helt over da bursdagen var over (to gjester ble hentet en halvtime for seint, og det var da det gikk galt). Hun grein og grein og var dødstrøtt og fortvilet over at de hadde rotet på rommet hennes og at de hadde lekt med hennes leker og at hun ikke hadde fått lekt en lek hun hadde tenkt osv osv osv.... Jeg prøvde først å få lagt henne så hun kunne sovne - deretter pappaen - så til slutt klarte bestemor å få henne til å sove. I dag morges var hun strålende fornøyd med selskapet :-) Men jeg var helt vanvittig sliten i går kveld. Det tar jammen på med selskaper! Vi jobbet forresten veldig godt sammen som team hele familien - med storesøsknene som lekeansvarlige og brusansvarlige. (at pappaen ikke kom hjem fra jobb før en halvtime før gjestene skulle komme, er en helt annen diskusjon....) ''Kan legge til at bursdagsbarnet tippet helt over da bursdagen var over'' Det er ikke uvanlig i den alderen. Må innrømme at jeg husker at jeg selv begynte å storgrine mot slutten av mine egne selskap flere ganger. Riktignok før jeg begynte på skolen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.