marie7890 Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Jeg lurte på om noen kunne svare meg på et spørsmål? Et ektepar er separert. De har 2 barn på 15 og 17 år. Barna bor hos mor og hverken mor eller barna ønsker at far skal ha medbestemmelsesrett. De ønsker f.eks ikke at far skal kunne nekte de pass hvis de skal på ferie eller at han skal kunne få opplysninger fra legen og andre viktige ting. Dette er en far som ikke vil sine barn godt. Hvordan skal mor gå frem for å få dette til? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nitty-gritty Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Det eneste hun kan gjøre er å spørre far om han vil gi henne full foreldrerett. Hvis ikke må det være snakk om veldig ekstreme forhold for at retten skal gi henne dette. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Jeg lurer på om de må snakke med BUFetat om dette. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FruH Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Den eneste muligheten her er nok å ta det gjennom rettsvesenet. Men det skal ganske sterke ting til for at en forelder blir fradømt foreldreansvar. Når det gjelder pass mener jeg å ha hørt om barn som fikk pass uten den ene forelderens sammtykke. Husker bare ikke hvordan det gikk til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Da må hun gå til sak og den saken er det fryktelig vanskelig å vinne. Hun risikerer faktisk å miste omsorgen for ungene hvis retten mener hun har tenkt å nekte samvær. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.