jubalong70 Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 Ja, broren får stadig vekk hull på knærne (han er jo fotballkeeper, og ofte er det jo spontane slenginger uten skift til treningstøy først) - og jeg blir jo oppgitt da og når det er nye bukser det går hull på. Dette var jo ei 3 dager gammel bukse som hun var veldig stolt av. Kjipt, men jeg får vel bare svelge det. Hadde faktisk tenkt å glede jentene og si at nå skulle vi bestille noe Pomp-de-lux vårtøy (det har de ønsket seg lenge), men nå mistet jeg litt lysten.... Skal jeg holde igjen litt nå da, med nytt tøy? Svarer her også jeg... Pomp de Lux er jo heller ikke spesielt dyre klær, men de er ganske fine og ikke spesielt egnet til hard lek. Inngå en avtale om at de klærne ikke er lekeklær. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 Nei, om hun trenger klærne, så synes jeg hun skal få det. Du kan jo snakke litt med henne og oppfordre henne til å bruke de gamle klærne når hun er ute og leker. Det er jo mulig å skifte klær når hun kommer hjem fra skolen. Slik har hun noen fine "skoleklær" og noen mer slitte lekeklær. En slik ordning fordrer nok at hun får påminnelser Ja, vi kunne kanskje innført skoleklær og lekeklær. God idé! Men hun pleier jo ofte å leke på skolen og til og fra skolen og klatre i trær og gå gjennom busker og sånn når hun skal hjem... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 Svarer her også jeg... Pomp de Lux er jo heller ikke spesielt dyre klær, men de er ganske fine og ikke spesielt egnet til hard lek. Inngå en avtale om at de klærne ikke er lekeklær. Ja, får vel kanskje det. Vi har ikke hatt noe av det tøyet, men det er visst det som er skikkelig IN blant pynte-jentene i klassen, så jeg forstår jo at hun har lyst til å ha ei sånn bukse da, selv om hun ikek er så pyntete selv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 Det nytter jo ikke å si at hun må holde igjen trangen. Nå hadde det gått ca 1,5 måned siden sist (det med klippingen) uten særlige uhell med tøyet. Hvor lenge skal vi vente igjen? når hun da en gang får noe nytt, så flenger hun vel det og. Men jeg ER jo glad for at hun er ei aktiv og nysgjerrig jente og ikke er ei sånn rosa pyntedokke som tripper rundt på stas! Men det er vel forskjell på å holde igjen trangen til å bevisst ta en saks og ødelegge. Og på å leke uten tanke for buksa der og da. Hvis hun går i fjerde så skjønner hun det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 Ja, vi kunne kanskje innført skoleklær og lekeklær. God idé! Men hun pleier jo ofte å leke på skolen og til og fra skolen og klatre i trær og gå gjennom busker og sånn når hun skal hjem... Jentene her har hatt noe pompdelux. Minstemann også, forresten. Mye fint, absolutt De tynneste klærne kan jo spares, og ikke brukes på skolen. Mens de mer hverdagslige buksene derfra kan brukes under påminnelse om hva som kan skje om hun ikke er forsiktig? Jeg vil tro hun har lyst til at klærne skal vare hun også Men, svinn må man bare regne med... Vi har også hatt nye klær som har blitt ødelagt ved førstegangs bruk. Trist for brukeren, sviende for oss som har betalt. Men, c'est la vie 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 Men det er vel forskjell på å holde igjen trangen til å bevisst ta en saks og ødelegge. Og på å leke uten tanke for buksa der og da. Hvis hun går i fjerde så skjønner hun det. ''Men det er vel forskjell på å holde igjen trangen til å bevisst ta en saks og ødelegge. Og på å leke uten tanke for buksa der og da.'' Joda, det er en forskjell. En viktig forskjell. Men likevel blir jeg oppgitt når hun ødelegger tøyet tredje dagen hun bruker det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonie Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 Ja, vi kunne kanskje innført skoleklær og lekeklær. God idé! Men hun pleier jo ofte å leke på skolen og til og fra skolen og klatre i trær og gå gjennom busker og sånn når hun skal hjem... Sånn holder min kar på hele tida. Han kommer hjem med nye hull omtrent daglig. I går så det ut som han hadde fått vinger da han kom ruslede hjem fra skolen. Det viste seg å være ei stor flenge på ryggen av boblejakka, så det hvite foret tøyt ut, hehe. Unger leker og er impulsive, og det er sånn det skal være. Her har vi hverdagsklær og pynteklær, og det nyeste og fineste får ikke brukes på skolen med mindre det er spesielle grunner til det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 Ja, broren får stadig vekk hull på knærne (han er jo fotballkeeper, og ofte er det jo spontane slenginger uten skift til treningstøy først) - og jeg blir jo oppgitt da og når det er nye bukser det går hull på. Dette var jo ei 3 dager gammel bukse som hun var veldig stolt av. Kjipt, men jeg får vel bare svelge det. Hadde faktisk tenkt å glede jentene og si at nå skulle vi bestille noe Pomp-de-lux vårtøy (det har de ønsket seg lenge), men nå mistet jeg litt lysten.... Skal jeg holde igjen litt nå da, med nytt tøy? Det går kanskje an å ha noen få plagg alle er enige om å være forsiktige med? På den annen side er det ikke så stas med klær som ikke kan brukes. Jeg synes det er vanskelig å gi råd om barn man ikke kjenner godt. Ikke la det høres ut som straff for noe hun egentlig ikke kunne noe for, i hvert fall. Hvis de ønsker seg noe spesielt, er det kanskje mulig å bli enige om et _litt_ forsiktig bruksmønster dersom de får dette? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 Det går kanskje an å ha noen få plagg alle er enige om å være forsiktige med? På den annen side er det ikke så stas med klær som ikke kan brukes. Jeg synes det er vanskelig å gi råd om barn man ikke kjenner godt. Ikke la det høres ut som straff for noe hun egentlig ikke kunne noe for, i hvert fall. Hvis de ønsker seg noe spesielt, er det kanskje mulig å bli enige om et _litt_ forsiktig bruksmønster dersom de får dette? ''Hvis de ønsker seg noe spesielt, er det kanskje mulig å bli enige om et _litt_ forsiktig bruksmønster dersom de får dette?'' Ja, synes det høres lurt ut. Hun spurte forresten om hun kunne sykle med den nye buksa (den er sånn veldig vid i beina) på søndag. Det sa jeg nei til. HUn spurte jo riktiginok ikke om hun kunne bruke den når hun skulle traske oppi bjørnebærkratt og spikke med kniv.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 ''Hvis de ønsker seg noe spesielt, er det kanskje mulig å bli enige om et _litt_ forsiktig bruksmønster dersom de får dette?'' Ja, synes det høres lurt ut. Hun spurte forresten om hun kunne sykle med den nye buksa (den er sånn veldig vid i beina) på søndag. Det sa jeg nei til. HUn spurte jo riktiginok ikke om hun kunne bruke den når hun skulle traske oppi bjørnebærkratt og spikke med kniv.... Åh...stakkars. Hehehehehe.. det skal ikke være lett. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Floksa Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 4. klassingen min fikk ny buksedress på lørdag, og var SÅÅÅ stolt av den og glad for å ha noe så tøft og stilig. I dag kom hun til meg og sa: " Se mamma, hva som skjedde da jeg gikk i tornebuskene i går..." - og buksa hadde fått en liten flenge! Jeg ble så lei meg. Hun er så uvøren! Dette er samme jente som for halvannen måned siden klippet to hull i den nye ullstillongsen sin.... Hva skal jeg gjøre med henne? Smil og vær glad! Du får neppe gjort noe med det. Noen sliter klær mer enn andre sånn er det bare. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 4. klassingen min fikk ny buksedress på lørdag, og var SÅÅÅ stolt av den og glad for å ha noe så tøft og stilig. I dag kom hun til meg og sa: " Se mamma, hva som skjedde da jeg gikk i tornebuskene i går..." - og buksa hadde fått en liten flenge! Jeg ble så lei meg. Hun er så uvøren! Dette er samme jente som for halvannen måned siden klippet to hull i den nye ullstillongsen sin.... Hva skal jeg gjøre med henne? Min mor sydde boblebukse og boblejakke til meg da jeg var liten. Hun var ikke mye blid da jeg kom hjem med spjæret jakkerygg etter å ha krøpet under en piggtråd.... Du eller mannen får lære dere å lappe tøy og være glade for at dere har et aktivt barn! ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.