EnolaGay Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 Hvis 2 % opplever en situasjon fullstendig motsatt av hva de 98 andre prosentene gjør , så vil jeg nok vanligvis gå ut i fra at det er de 2 prosentene som er "problemet", ja. Man har "ikke lov" å oppleve ting annerledes enn massen, og i alle fall ikke påstå at barna gjør det. Glad vi har tv i huset, så slipper vi å forsvare at vi ikke hadde hatt. :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grot Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 Dette høres helt merkelig ut. Jeg er helt uenig med andre som sier at det er greitt at SFO sier i fra om dette, dersom de opplever at barnet ditt er utenfor. Hva slags grunnlag skulle dette i tilfelle bygge på? Om ditt barn ikke går på SFO så vet jo ikke de på SFO noe som helst om ditt barns sosiale liv! Sier de da dette bare utifra at barnet ditt er en av noen få som ikke går på SFO? Dette blir like vilt som den påstanden jeg så her inne for noen år siden, der det ble hevdet at det var synd på barnehagebarn som ikke hadde full plass, for de gikk visst glipp av så mye....? Om skolen opplever at barnet ditt ikke er helt med sosialt så er det klart at de bør si i fra om dette. Om løsningen er SFO er en helt annen sak. Mange barn ville vært lykkelige for ha den rolige og stressfrie hverdagen som dine har. Mine barn har også vært minst mulig på SFO. Fordi jeg anser SFO som ren oppbevaring for barn som må ha et sted å være før de går hjem fra skolen. Jovisst leker de fint på SFO også, men det er mest av alt mye pes og mas der (selv om jeg tror at vi har en forholdsvis ryddig og godt organisert SFO). Og lange dager på SFO betyr også stort sett stress på ettermiddagen med lekser før man skal videre på fritidsaktiviteter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tzatziki1365380058 Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 Man har "ikke lov" å oppleve ting annerledes enn massen, og i alle fall ikke påstå at barna gjør det. Glad vi har tv i huset, så slipper vi å forsvare at vi ikke hadde hatt. :0) Man har love til å oppleve ting annerledes enn massen, men du sier ikke at du opplever barnebursdager annerledes enn de fleste gjør, du sier at barnebursdager ER annerledes enn de fleste oppfatter at de er. Alle kan oppleve ting som de vil, men det å proklamere sannheter er noe helt annet. Når det gjelder barn, så vet jeg at de fort kan la seg overtale til å "mene" det samme som foreldrene gjør, nesten uansett hva det dreier seg om, og definitivt uten at foreldrene sier det de mener med klare ord. Opplegget mitt er derfor å la ungene være med på "alt" andre barn er med på, i utgangspunktet, og at de heller kan trekke seg dersom de ønsker det, enn å forsøke å få dem til å gjøre eller ikke gjøre noe fordi JEG synes det er smart. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 Man har love til å oppleve ting annerledes enn massen, men du sier ikke at du opplever barnebursdager annerledes enn de fleste gjør, du sier at barnebursdager ER annerledes enn de fleste oppfatter at de er. Alle kan oppleve ting som de vil, men det å proklamere sannheter er noe helt annet. Når det gjelder barn, så vet jeg at de fort kan la seg overtale til å "mene" det samme som foreldrene gjør, nesten uansett hva det dreier seg om, og definitivt uten at foreldrene sier det de mener med klare ord. Opplegget mitt er derfor å la ungene være med på "alt" andre barn er med på, i utgangspunktet, og at de heller kan trekke seg dersom de ønsker det, enn å forsøke å få dem til å gjøre eller ikke gjøre noe fordi JEG synes det er smart. Du velger å lese at jeg sier ER. Jeg snakker kun for meg/oss og vår oppelvelse. Hvorfor vi velger som vi gjør. Jeg har ikke noen steder sagt at alle bør gjøre som oss. Hva er hensikten din med å diskutere dette egentlig? Det eneste som gjenstår av "diskusjonen" er å si rett ut at jeg er en dårlig mor som frarøver mine barn noe hyggelig fordi jeg ikke liker det selv. Og at det er synd i barna som har en slik negativ vanskelig mor som meg. Osv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tzatziki1365380058 Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 Du velger å lese at jeg sier ER. Jeg snakker kun for meg/oss og vår oppelvelse. Hvorfor vi velger som vi gjør. Jeg har ikke noen steder sagt at alle bør gjøre som oss. Hva er hensikten din med å diskutere dette egentlig? Det eneste som gjenstår av "diskusjonen" er å si rett ut at jeg er en dårlig mor som frarøver mine barn noe hyggelig fordi jeg ikke liker det selv. Og at det er synd i barna som har en slik negativ vanskelig mor som meg. Osv. ''Alle skal være med i kardemommeby. Nazimammaene som går av skaftet og lager innlegg på DOL dersom noen feirer bursdag på annen måte enn det som er opplest og vedtatt riktig; To timers helvete der mor har styra i tre uker, underholder alle smådjevlene og ALLE skal bes. '' I rest my case. (Og ja, jeg synes du er en dårlig mor, dersom du lar dine egne dårlige erfaringer med helt vanlige ting, hindre barna dine i å gjøre seg opp sin egen mening om dem.) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 ''Alle skal være med i kardemommeby. Nazimammaene som går av skaftet og lager innlegg på DOL dersom noen feirer bursdag på annen måte enn det som er opplest og vedtatt riktig; To timers helvete der mor har styra i tre uker, underholder alle smådjevlene og ALLE skal bes. '' I rest my case. (Og ja, jeg synes du er en dårlig mor, dersom du lar dine egne dårlige erfaringer med helt vanlige ting, hindre barna dine i å gjøre seg opp sin egen mening om dem.) Jeg avholder meg fra å kommentere dette mer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletiden Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 Ja jeg er negativ til barnebursdager og vi opplever det som pes, stress, overfladisk og lite hyggelig. Rart hva? :0) Ja, jeg synes det er rart at ungene dine opplever det som pes og lite hyggelig. At det kan være et pes noen gangen kan nok alle foreldre kjenne seg i, men man skaffer seg jo ikke barn i den tro at det skal være stressfritt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angustia Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Du velger å lese at jeg sier ER. Jeg snakker kun for meg/oss og vår oppelvelse. Hvorfor vi velger som vi gjør. Jeg har ikke noen steder sagt at alle bør gjøre som oss. Hva er hensikten din med å diskutere dette egentlig? Det eneste som gjenstår av "diskusjonen" er å si rett ut at jeg er en dårlig mor som frarøver mine barn noe hyggelig fordi jeg ikke liker det selv. Og at det er synd i barna som har en slik negativ vanskelig mor som meg. Osv. ''Det eneste som gjenstår av "diskusjonen" er å si rett ut at jeg er en dårlig mor som frarøver mine barn noe hyggelig fordi jeg ikke liker det selv. Og at det er synd i barna som har en slik negativ vanskelig mor som meg. Osv.'' Jeg syns du får unødvenig mye pepper i denne tråden. Det virker som om barna dine er vel forlikte om denne ordninga, og de blir feira på sine merkedager. Det må da være rom for å skape sine egne regler og tradisjoner. Noen velger å tilhøre Jehovas Vitner, andre å være vegetarianere, noen velger å ikke ha TV eller internett, noen har aldri stått på ski osv, osv. Barna mine har venner i alle nevnte kategorier samt andre religioner og "regler" vi ikke har, men de skjønner i hvert fall at det er mulig å leve godt på forskjellig vis. Så lenge barna ikke er skadelidende, er mangfold kun positivt! Barn lærer kjapt og har bare godt av å forstå at mennesker innretter livene sine forskjellig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Skulle du måtte forsvare at barnet har det hyggelig sammen med sin familie? Sludder! Jeg synes du skal være stolt og glad for at du har anledning til å tilby barnet ditt et rolig familieliv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 ''Det eneste som gjenstår av "diskusjonen" er å si rett ut at jeg er en dårlig mor som frarøver mine barn noe hyggelig fordi jeg ikke liker det selv. Og at det er synd i barna som har en slik negativ vanskelig mor som meg. Osv.'' Jeg syns du får unødvenig mye pepper i denne tråden. Det virker som om barna dine er vel forlikte om denne ordninga, og de blir feira på sine merkedager. Det må da være rom for å skape sine egne regler og tradisjoner. Noen velger å tilhøre Jehovas Vitner, andre å være vegetarianere, noen velger å ikke ha TV eller internett, noen har aldri stått på ski osv, osv. Barna mine har venner i alle nevnte kategorier samt andre religioner og "regler" vi ikke har, men de skjønner i hvert fall at det er mulig å leve godt på forskjellig vis. Så lenge barna ikke er skadelidende, er mangfold kun positivt! Barn lærer kjapt og har bare godt av å forstå at mennesker innretter livene sine forskjellig. ;oP 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.