Luska Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 Skal snart ha barnebursdag med en gjeng 8-åringer, jenter. Er litt lei de evinnelige pølsene, så jeg lurer på om noen har gode forslag til en annen meny? Hamburger liker ikke bursdagsbarnet selv, så det er utelukket. Er f. eks. baguetter med ost/skinke for kjedelig til en bursdag? Kaker/muffins i tillegg, så klart. Må helst være noe enkelt og raskt, da det helt store overskuddet lar vente på seg.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 Baguetter som de "bygger selv"? Sett fram diverse snadderpålegg i skåler, f.eks. oppskåret bokskinke, kjøttboller ("svenske"), kylling (fra sånne pakker med "skav" som er beregnet på salat) ost, grønnsaker i staver osv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nammis Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 pizzaboller.....kan lages,fryses og tas opp til varming på dagen,fruktsalat/spyd 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 Jeg har hatt stor suksess med pizzasnurrer. Lages av rundstykkedeig på samme måte som skillingsboller, og fylles med ost, pizzasaus og skinkebiter pluss pizzakrydder f.eks. Jeg pleier å lage noen forskjellige versjoner, noen med alt, noen med bare ost og tomatsaus og noen med bare ost. Sist lagde jeg dobbel porsjon fordi vi gjerne vil ha noen til etter selskapet også - men alt forsvant. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MHC Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 Vi har hatt stor suksess med taco. Alle satt som tennte lys, sendte rundt skåler og koste seg. De følte seg skikkelig voksne. Og- matseansen tok mye tid- så det ble lite herjing etterpå. Pizzasnurrer har vi og prøvd. halvparten med kjøttdeigfyll halvparten med bare ost og skinke. Vellykket. kan og bakes klart på forhånd og taes ut av frysen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
songbirdy Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 Enig med deg - pølse er kjipt! Lag pizza! Enten grandis eller en stor hjemmelaget. Eventuelt kan du lage porsjonspizza, gjerne dagen før, og varme opp. (Det gjorde jeg i ene bursdagen til sønnen min, stor suksess). Et veldig godt alternativ er: Kjøp pitabrød, og legg diverse ingredienser i skåler. Så lager barna sin egen pizza, skriv navnet deres på stekepapiret. Alle er superfornøyd. De fleste barn liker å være med å lage mat, så det gjør ikke noe at det går med litt tid av selskapet til dette. Ikke vær redd for at bursdagen ikke blir A4. Det er de bursdagene som gjør inntrykk og blir husket. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ompalompa Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 kjøp hattings miniflutes. tin dem opp. del dem i to. fyll dem med stekt bacon, reker, kjøttdeig eller hva det måtte være. ost på toppen. stek på 200 gr. i 10 min. det er herlig og lettvint. og mine barn har alltid likt dette! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 Pizzasnurrer var stor hit hos våre. Vanlig pizza fungerer også. Alternativt kjøper du inn pitabrød og gjør en happening ut av at de lager sin egen pizza som stekes til dem. Spyd med kjøttboller og diverse grønnsaker - alternativt at de forsyner seg selv. Tapas med litt kjøtt, litt fisk, litt grønt og litt frukt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Onsdag1365380628 Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 Fingermat og dipp er populært. Bespisningen tar litt tid, og det kan være spennende å smake noe nytt. Du kan enten lage et stort fat med mye forskjellig (ser lekkert ut!) eller mange mindre skåler. Feks, Agurk i staver Cherrytomat, gul og rød Paprika i flere farger Sukkererter Ost i biter/staver minimais Dipp lages av rømme tilsatt grillkrydder og en dæsj ketchup. Du kan kjøpe ferdigstekte kyllingvinger, små minipølser eller kjøttboller som varmes enkelt før servering. Lykke til ! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luska Skrevet 24. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2011 Mange supre tips her - tusen takk! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 Gratulerer med dagen. Lasange. Kan gjøres klar dagen i forveien og settes i ovnen ca 40 min før servering. Vi pleier å vente med å strø på ost til det er 5-10 minutter igjen av steketiden. Spe på med salat og loff. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 kjøp hattings miniflutes. tin dem opp. del dem i to. fyll dem med stekt bacon, reker, kjøttdeig eller hva det måtte være. ost på toppen. stek på 200 gr. i 10 min. det er herlig og lettvint. og mine barn har alltid likt dette! ''kjøp hattings miniflutes. tin dem opp. del dem i to. fyll dem med stekt bacon, reker, kjøttdeig eller hva det måtte være. ost på toppen. stek på 200 gr. i 10 min. det er herlig og lettvint. og mine barn har alltid likt dette! '' Høres kjempegodt ut, men mine - og mange andre - barn liker ikke ting som er blandet og som de ikke tydelig ser hva er. Dessverre. Hadde mine barn derimot lagt på pålegg og fyll selv før rundtstykkene/bagettene ble puttet i ovnen, hadde alt vært såre vel. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammantil3 Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 Begge mine har hatt "tomatsuppe- og pannekake"-bursdag. 1 stor kjele med tomatsuppe, 3 panner til pannekakesteking (lånte av naboene, har bare 1 selv). Det var kjempepop begge gangene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ompalompa Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 ''kjøp hattings miniflutes. tin dem opp. del dem i to. fyll dem med stekt bacon, reker, kjøttdeig eller hva det måtte være. ost på toppen. stek på 200 gr. i 10 min. det er herlig og lettvint. og mine barn har alltid likt dette! '' Høres kjempegodt ut, men mine - og mange andre - barn liker ikke ting som er blandet og som de ikke tydelig ser hva er. Dessverre. Hadde mine barn derimot lagt på pålegg og fyll selv før rundtstykkene/bagettene ble puttet i ovnen, hadde alt vært såre vel. Tar jo selvfølgelig ikke og blander pålegget. noen med bacon, noen med reker, noen med kjøttdeig. Eller hva som helst. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelulle Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 Hei! Jeg er SÅ enig i at pølser er triste saker på bursdag!!! Jenta mi fylte 9 nå på mars, og hun og bestevenninna feira sammen. Vi lagde "amerikansk gryte", med salat og hjemmebakt loff til (loffen bakte bursdagsbarna sammen med oss mødrene kvelden før...) Stor suksess! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Pitapizza? Pitabrød med tomatpure eller ketchup alt ettersom hva de liker, ost, skinke, salami, pølsebiter, løk, ananas, sopp, oregano. De kan lage sin egen pizza. Det er plass til fem på stekeplata, bruk varmluft og bytt på å ha bretta øverst så kan du steke ti i samme slengen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonie Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Er _du_ lei pølser, eller er det ungene som er det? Min erfaring er at unger aldri går lei av pølser. En sikker suksess, og så så lettvint da! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.