Gå til innhold

Kan jeg legge inn protest på dette a? ;)


laguna1

Anbefalte innlegg

''Jeg mente da ikke at de skulle slå opp!''

OK ;-)

Jeg liker ekteskapet som samlivsform, det gir stabilitet og forutsigbarhet både for oss som par og for barna. Det er noe barna har gitt uttrykk for.

Jeg mener da ikke at ingen bør gifte seg, jeg tror bare at svigermødre tillater seg sterkere innblanding hvis paret er gift.

Og med en svigermor fra helvete bør man prøve å sikre seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 204
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • laguna1

    49

  • morsan

    35

  • frosken

    19

  • mariaflyfly

    13

Mest aktive i denne tråden

Gjest Høstløv

Jeg mener da ikke at ingen bør gifte seg, jeg tror bare at svigermødre tillater seg sterkere innblanding hvis paret er gift.

Og med en svigermor fra helvete bør man prøve å sikre seg.

Svigermor til Laguna er et kapittel for seg, jeg tror ikke at svigermødre generelt oppfører seg på en slik måte. Ret er helt utrolig til detaljstyring.

Ikke fordi jeg tror at alle svigermødre er like greie å komme overens med, svigerdøtrene har tross alt erobret sønnens hjerte og fått førsteplassen i livet hans, det er denne plassen svigermoren helst ikke vil gi slipp på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor til Laguna er et kapittel for seg, jeg tror ikke at svigermødre generelt oppfører seg på en slik måte. Ret er helt utrolig til detaljstyring.

Ikke fordi jeg tror at alle svigermødre er like greie å komme overens med, svigerdøtrene har tross alt erobret sønnens hjerte og fått førsteplassen i livet hans, det er denne plassen svigermoren helst ikke vil gi slipp på.

Jeg tror heller ikke at svigermødre generelt er sånn.

Men når de er det, er det lurt å tenke forebygging av konflikter. Begrense skadeomfanget.

Det er også tydelig at lagunas svigermor ikke tar signaler. Greit nok å invitere og forvente det ene og det andre i utgangspunktet, men hvis både svigerdatteren og sønnen gir tydelig uttrykk for at de ønsker å begrense samvær og innblanding, er det i mine øyne nokså sært å ikke ta dette til etterretning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Høstløv

Jeg tror heller ikke at svigermødre generelt er sånn.

Men når de er det, er det lurt å tenke forebygging av konflikter. Begrense skadeomfanget.

Det er også tydelig at lagunas svigermor ikke tar signaler. Greit nok å invitere og forvente det ene og det andre i utgangspunktet, men hvis både svigerdatteren og sønnen gir tydelig uttrykk for at de ønsker å begrense samvær og innblanding, er det i mine øyne nokså sært å ikke ta dette til etterretning.

Ja, jeg ville føle meg meget ille til mote hvis jeg skulle presse igjennom samvær med barn og svigerbarn dersom de var uvillige deltagere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et interessant spørsmål er: Ville svigermor har forventet så mye av deg hvis dere ikke skulle gifte dere, bare bo sammen?

Jeg tror ikke det. Gifter man seg, blir man del av hans familie på en måte som man ikke blir i samme grad som kjæreste/samboer.

Derfor, for å kunne opprettholde avstand og slippe alt dette maset ville jeg ha tenkt meg godt om før jeg giftet meg inn i en slik svigerfamilie.

Selvsagt kan det gå bra uansett, men det må da må være slitsomt med slike stadige sammenstøt og planer å ta stilling til.

''Ville svigermor har forventet så mye av deg hvis dere ikke skulle gifte dere, bare bo sammen?''

Dette kommer vel i høyeste grad an på svigermora.

Personlig vil jeg våge påstanden at for den aller nærmeste familien, dvs våre foreldre og søsken, spilte ikke giftemålet noen avgjørende rolle sånn sett.

Men for mer perifer familie, typisk tanter osv, betød nok ekteskapsinngåelsen veldig mye for deres innstilling til "den inngiftede".

Kanskje hadde vi kommet dit uansett med tiden, men inngåelse av ekteskap førte nok til en "jump start" mht til å se på den inngiftede som "medlem av familien", med alt det medfører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...