Gå til innhold

Kan jeg legge inn protest på dette a? ;)


laguna1

Anbefalte innlegg

'', men dere kan jo ha det hyggelig og prate sammen på toget osv., og hvis du har tid så tenker jeg at du ikke mister så fryktelig mye på å strekke deg om svigerfamilien setter stor pris på å se deg. ''

Ja, og i lagunas tilfelle har hun - etter hva jeg har skjønt - ikke mangel på alenetid og hjemmetid, hvilket jo gjør det lettere å være på farta med mannen.

Og så kan de jo kanskje gå ut på restaurant eller kino el lign i nybyen?

Da jeg var student og kom hjem til mine foreldres hus, var jeg der ikke bare "på besøk", men også "hjemme", i den forstand at jeg kunne lage mine egne avtaler med venner osv. Det var ikke slik at jeg satt hjemme med mor og far hele helga.

Og hvis man "må" sitte med svigers, kan man jo prøve å lære seg teknikken som min ene svoger bruker: Han klarer fint å sitte godt tilbakelent i en stol og stirre tomt fremfor seg og være helt "tapt" for det som skjer rundt han. ;-) Tror han har øvd inn den for å få litt "fri" under store familiesammenkomster ;-)

''Og hvis man "må" sitte med svigers, kan man jo prøve å lære seg teknikken som min ene svoger bruker: Han klarer fint å sitte godt tilbakelent i en stol og stirre tomt fremfor seg og være helt "tapt" for det som skjer rundt han. ;-) Tror han har øvd inn den for å få litt "fri" under store familiesammenkomster ;-)''

Er din svoger i slekt med min mann?? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 204
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • laguna1

    49

  • morsan

    35

  • frosken

    19

  • mariaflyfly

    13

Mest aktive i denne tråden

Det er ganske drøyt å reise på rene dagsbesøk. Vi kjører ikke.

Synes du det? Jeg bor litt over en times bussreise fra Oslo, og jeg reiser i perioder alle hverdager. Det er en halv times ekstra reisetid hver vei til nybyen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mindre enn to timers togreise mellom Oslo og nybyen, og i min verden innebærer ikke det nødvendigvis behov for overnatting.

Nå må du gi deg! Synes du virkelig vi skal måtte drive med der, for at hun der geskjeftige ldragen skal få trekke i snorer akkurat som hun vil?

Hva med å vente til vi har flyttet ned med å reise på kaffeslaberas ukentlig..Det er det eneste fornuftige, synes _jeg_ Den eneste som vil det annerledes er svigermor, som da vil eie oss med hud og hår.

Jeg synes ikke du er helt sann i disse trådene jeg altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du det? Jeg bor litt over en times bussreise fra Oslo, og jeg reiser i perioder alle hverdager. Det er en halv times ekstra reisetid hver vei til nybyen din.

Ja, det synes jeg, og med utropstegn og dobbelstrek under.

Jeg har tusen andre ting jeg heller ville bruke tid og penger på enn å gjøre dette opptil _flere_ ganger _hver_gang han er hjemme.

Og med det mener jeg at jeg faktisk er langt fra underlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Og hvis man "må" sitte med svigers, kan man jo prøve å lære seg teknikken som min ene svoger bruker: Han klarer fint å sitte godt tilbakelent i en stol og stirre tomt fremfor seg og være helt "tapt" for det som skjer rundt han. ;-) Tror han har øvd inn den for å få litt "fri" under store familiesammenkomster ;-)''

Er din svoger i slekt med min mann?? ;)

*he he*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'' Dersom fyren før han ble sammen med laguna har hatt glede av sin storfamilie og evt. ønsker å fortsatt ha relativt hyppig kontakt, så har jeg vanskelig for å se noe galt i det. Dvs. jeg har vanskelig for å se at det er noe galt i å _ønske_ en relativt hyppig kontakt med familie''

Jeg er helt enig i det!

Kanskje det er lett for laguna, og dermed mange av oss som svarer i tråden, å anta at han selv synes det blir i meste laget og at han skulle ønske at moren var mindre krevende? Men det kan jo like gjerne være at han ønsker denne kontakten selv, og da må jo lagunaa i aller høyeste grad ta hensyn til det.

Han gjør ikke det. Jeg har snakket med han om dette, selvfølgelig, han synes det er brysomt og utidig. Men velger andre taktikker enn meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er rart at du ikke ser at svigermoren til Laguna er en bulldoser av ei kjerring, man er nødt til å skjerme seg litt fra?

Det blir umulig å få et godt forhold, når det skal bli så mye overkjøring som det der. Du en voksen mann drar ikke til mora si for å overnatte hver gang han er hjemme fra pendlingen altså? Guri, jeg hadde stusset fælt om det var mannen min som hadde gjordt det.

''Synes det er rart at du ikke ser at svigermoren til Laguna er en bulldoser av ei kjerring, man er nødt til å skjerme seg litt fra?

''

Joda, det tenker jeg kan være nødvendig. Men hvis nå kjæresten ikke har lyst til å være altfor kontant i grensesettingen, men heller satse på at ting roer seg gradvis, så tror jeg at jeg kunne ha forståelse for det.

Det må jo bli ganske slitsomt hvis han skal ha moren sin på den ene siden, og laguna på den andre, og begge evt. er opptatt kontant grensesetting hele tiden? Det er jo ikke gitt at han ønsker konflikt med moren sin, - ingen av oss vet hvorvidt han er blant dem som har fått mye hjelp av sin familie tidligere?

Folk som er såpass voksne som laguna&kjæresten, skylder jo i like stor grad sine foreldre å ta hensyn til deres behov , som omvendt. Jeg mener ikke dermed at kjæresten skal la seg styre av sin mor, men tenker at opplegg av typen "vi må være bare oss i de nærmeste 9 døgn", er litt i overkant styrende det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mindre enn to timers togreise mellom Oslo og nybyen, og i min verden innebærer ikke det nødvendigvis behov for overnatting.

Jeg skjønner at laguna helst ikke vil at han/de skal dra til nybyen, men hvis man først "må" dra, kan det jo være deilig at man heller "sliter seg ut" ved å reise tur-retur på samme dag enn at de må "ødelegge" to dager fordi de overnatter der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det synes jeg, og med utropstegn og dobbelstrek under.

Jeg har tusen andre ting jeg heller ville bruke tid og penger på enn å gjøre dette opptil _flere_ ganger _hver_gang han er hjemme.

Og med det mener jeg at jeg faktisk er langt fra underlig.

Jeg mener at jeg før i denne tråden har sagt at jeg ikke synes det er rart om du ikke ønsker å dra på besøk to ganger hver hjemmeperiode. Derimot tror jeg ikke helt jeg skjønner at det er så viktig å ikke kunne dra på ett slikt besøk. Dere kan vel organisere ting i den nye leiligheten samtidig, kan dere ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Synes det er rart at du ikke ser at svigermoren til Laguna er en bulldoser av ei kjerring, man er nødt til å skjerme seg litt fra?

''

Joda, det tenker jeg kan være nødvendig. Men hvis nå kjæresten ikke har lyst til å være altfor kontant i grensesettingen, men heller satse på at ting roer seg gradvis, så tror jeg at jeg kunne ha forståelse for det.

Det må jo bli ganske slitsomt hvis han skal ha moren sin på den ene siden, og laguna på den andre, og begge evt. er opptatt kontant grensesetting hele tiden? Det er jo ikke gitt at han ønsker konflikt med moren sin, - ingen av oss vet hvorvidt han er blant dem som har fått mye hjelp av sin familie tidligere?

Folk som er såpass voksne som laguna&kjæresten, skylder jo i like stor grad sine foreldre å ta hensyn til deres behov , som omvendt. Jeg mener ikke dermed at kjæresten skal la seg styre av sin mor, men tenker at opplegg av typen "vi må være bare oss i de nærmeste 9 døgn", er litt i overkant styrende det også.

Det har jeg aldri sagt,og nå er jeg i ferd med å bli like sur på deg som jeg ble i den andre tråden, så for min del parkerer jeg videre kommunikasjon i denne tråden med deg her.

Synes du, på det urettferdigste, tillegger meg meninger jeg ikke har,og tar utgangspunkt i at jeg er et vanskelig menneske, i en situasjon der jeg faktisk tvert om blir utsatt for et.

Dette gidder jeg ikke, men vi sees sikkert i en annen tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Jeg skjønner at laguna helst ikke vil at han/de skal dra til nybyen, men hvis man først "må" dra, kan det jo være deilig at man heller "sliter seg ut" ved å reise tur-retur på samme dag enn at de må "ødelegge" to dager fordi de overnatter der.

Helt enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han gjør ikke det. Jeg har snakket med han om dette, selvfølgelig, han synes det er brysomt og utidig. Men velger andre taktikker enn meg.

''Men velger andre taktikker enn meg.''

Det kan jo hende at hans taktikk er "bedre" med tanke på svigermor, men problemet for dere som par er at den er verre i forhold til deg og dine ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Synes du det? Jeg bor litt over en times bussreise fra Oslo, og jeg reiser i perioder alle hverdager. Det er en halv times ekstra reisetid hver vei til nybyen din.

''Jeg bor litt over en times bussreise fra Oslo''

Og jeg som antok vi nesten var naboer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har jeg aldri sagt,og nå er jeg i ferd med å bli like sur på deg som jeg ble i den andre tråden, så for min del parkerer jeg videre kommunikasjon i denne tråden med deg her.

Synes du, på det urettferdigste, tillegger meg meninger jeg ikke har,og tar utgangspunkt i at jeg er et vanskelig menneske, i en situasjon der jeg faktisk tvert om blir utsatt for et.

Dette gidder jeg ikke, men vi sees sikkert i en annen tråd.

Du får i utgangspunktet massiv støtte i denne tråden. Så er det vel omtrent bare jeg som kommer med noen motforestillinger, også velger du å surne nå igjen?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg bor litt over en times bussreise fra Oslo''

Og jeg som antok vi nesten var naboer.

Kanskje hun bare bor langs den mest kronglete bussruta? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg bor litt over en times bussreise fra Oslo''

Og jeg som antok vi nesten var naboer.

Jeg bodde i Oslo før :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Han gjør ikke det. Jeg har snakket med han om dette, selvfølgelig, han synes det er brysomt og utidig. Men velger andre taktikker enn meg.

''Han gjør ikke det. Jeg har snakket med han om dette, selvfølgelig, han synes det er brysomt og utidig. Men velger andre taktikker enn meg.''

Men da er det jo heller kjæresten din som er problemet snarere enn svigermor? Jeg mener, du er nesten nødt til å

enten

respektere hans valg om andre taktikker (hvilket kan være klokt, i og med at han kjenner dama bedre enn deg og veit hva som biter og ikke biter på henne),

eller

arrestere ham for å være en dott som jabber med deg, men som ikke tør si imot mora si når det kommer til stykket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun bare bor langs den mest kronglete bussruta? ;-)

Hehe.... jeg har flyttet til sjøen og har utsikt helt til Jeløya;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Han gjør ikke det. Jeg har snakket med han om dette, selvfølgelig, han synes det er brysomt og utidig. Men velger andre taktikker enn meg.''

Men da er det jo heller kjæresten din som er problemet snarere enn svigermor? Jeg mener, du er nesten nødt til å

enten

respektere hans valg om andre taktikker (hvilket kan være klokt, i og med at han kjenner dama bedre enn deg og veit hva som biter og ikke biter på henne),

eller

arrestere ham for å være en dott som jabber med deg, men som ikke tør si imot mora si når det kommer til stykket.

Enig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...