Gå til innhold

Kan jeg legge inn protest på dette a? ;)


laguna1

Anbefalte innlegg

''Å bruke annhverhelg hos svigermor, ville jeg ha følt var _alt_ for mye.''

Min eks-svigermor kommenterte en gang at nå var det lenge siden naboens voksne datter hadde vært hjemme - hun hadde ikke vært der på to uker! Hun pleide å være der hver helg. Jeg prøvde meg forsiktig med en "Ja, men nå har hun jo barn og egen familie og vil sikkert vært litt hjemme hos seg selv", men den falt på stengrunn gitt....

LOL, det verste her var ikke "toukers-regelen", men at hun fulgte med på _naboens_ datter! Utrolig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 204
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • laguna1

    49

  • morsan

    35

  • frosken

    19

  • mariaflyfly

    13

Mest aktive i denne tråden

Gjest Nickløsheletiden

Ja, hvite løgner kan være veldig fint, men det er vanskelig å komme med der den man vil ta den hvite løgnen til har vært ute i svært god tid med planleggingen...

Sliter litt med det no juts nu som jeg ikke vil være med på (ikke svigermorrelatert), som ble "forhåndsvarslet" i så god tid at det er vanskelig å vri seg unna med hvit løgn... :-(

Men det går ihvertfall an å lage seg noen tradisjoner selv ang. påske, 17.mai og jul som er urikkelig.

17.mai hos oss er lunsj hos venner og slik har det vært i 20 år for meg. I 30 år for mannen min. Alle vet at vi lager julaften selv og ingen ber oss. De ber oss i romjula heller. Påsken og sommerferien er alltid planlagt i lang tid på forhånd. Påsken i år har svigermor planlagt for oss og da var hun tidlig ute, men det hadde også vært galskap og si nei til planene hennes :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ihuga doler før jeg ble svigermor, så jeg har lært (og terpet på) hvordan en svigermor ikke må være, men om jeg greier å leve opp til alle krava til dol-svigerdøtrene, det blir en annen og vanskeligere sak. (Jeg tror ikke at mine svigerdøtre er dolere)

;-)

''Jeg var ihuga doler før jeg ble svigermor, så jeg har lært (og terpet på) hvordan en svigermor ikke må være,''

Lurt! :-)

'' men om jeg greier å leve opp til alle krava til dol-svigerdøtrene, det blir en annen og vanskeligere sak. ''

;-)

Men nå må du huske på at det som regel ikke er de samme som klager over alle tingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det går ihvertfall an å lage seg noen tradisjoner selv ang. påske, 17.mai og jul som er urikkelig.

17.mai hos oss er lunsj hos venner og slik har det vært i 20 år for meg. I 30 år for mannen min. Alle vet at vi lager julaften selv og ingen ber oss. De ber oss i romjula heller. Påsken og sommerferien er alltid planlagt i lang tid på forhånd. Påsken i år har svigermor planlagt for oss og da var hun tidlig ute, men det hadde også vært galskap og si nei til planene hennes :-)

Skal dere på en fin tur, kanskje? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Høstløv

''Jeg var ihuga doler før jeg ble svigermor, så jeg har lært (og terpet på) hvordan en svigermor ikke må være,''

Lurt! :-)

'' men om jeg greier å leve opp til alle krava til dol-svigerdøtrene, det blir en annen og vanskeligere sak. ''

;-)

Men nå må du huske på at det som regel ikke er de samme som klager over alle tingene.

''Men nå må du huske på at det som regel ikke er de samme som klager over alle tingene.''

Det er det som er så vanskelig, for jeg vet ikke hva mine svigerdøtre eventuelt klager på, for svigerdøtre har det med å klage til andre (på dol f.eks.) enn svigermoren, derfor må en svigermor være tilnærmet perfekt og puh det er anstrengende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men nå må du huske på at det som regel ikke er de samme som klager over alle tingene.''

Det er det som er så vanskelig, for jeg vet ikke hva mine svigerdøtre eventuelt klager på, for svigerdøtre har det med å klage til andre (på dol f.eks.) enn svigermoren, derfor må en svigermor være tilnærmet perfekt og puh det er anstrengende.

Ja, det er ikke enkelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletiden

'' vi var bedt på middag til svigermor kl.16 ''

Jeg skjønner ikke hvorfor søndagsmiddager på død og liv må være kl 16, til nød kl 17. Man rekker jo ikke så mye før det - ihvertfall ikke hvis man liker å ta det litt rolig om morgenen.

Greit nok når svigers' barnebarn var små og måtte i seng tidlig, men nå har vi ikek det hensynet å ta lenger.

''Jeg skjønner ikke hvorfor søndagsmiddager på død og liv må være kl 16, til nød kl 17. Man rekker jo ikke så mye før det - ihvertfall ikke hvis man liker å ta det litt rolig om morgenen''

Nei, det blir jo helt håpløst. Kontorrotter som vi er begge to må prøve å få litt trim en gang i blant også og når jeg i tillegg liker å sove litt lenge i helga, så går det ikke. Vi gikk nesten 3 mil den dagen og jeg trodde ikke det skulle gå så sakte med meg på hjemveien, men huff det gjorde det visst. Jeg var dødssliten fremdeles på mandag ;-)

På lørdag ville gjerne mine foreldre treffe oss + at noen venner ville ha oss på middag også. Da hadde vi allerede lovet å ta med minstejenta på skitur. Vi løste det slik: Sto opp tidlig (til tross for at jeg er et utpreget B-menneske), avtalte med mine foreldre at de skulle møte oss på frognerseteren kl. 14.00 etter skituren. Satt der til 15.30 kanskje. Dro hjem og dusjet og så på middag hos venner.

Da synes jeg at vi hadde vært superfilnk med planleggingen altså og fikk mye ut av dagen :-) Men stort sett liker jeg å ta det litt mer med ro i helgene. Jeg vil i ihvertfall ha muligheten til å sove ut, når jeg 5 dager i uka står opp 6.30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Skal dere på en fin tur, kanskje? :-)

Den blir ihverfall spennende tror jeg, men en del av det blir nok mye av det samme vi opplevde i fjor, selv om det blir i et annet land :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

''Men nå må du huske på at det som regel ikke er de samme som klager over alle tingene.''

Det er det som er så vanskelig, for jeg vet ikke hva mine svigerdøtre eventuelt klager på, for svigerdøtre har det med å klage til andre (på dol f.eks.) enn svigermoren, derfor må en svigermor være tilnærmet perfekt og puh det er anstrengende.

''Det er det som er så vanskelig, for jeg vet ikke hva mine svigerdøtre eventuelt klager på, for svigerdøtre har det med å klage til andre (på dol f.eks.) enn svigermoren, derfor må en svigermor være tilnærmet perfekt og puh det er anstrengende.''

Ja, er det ikke godt at man kan få ut litt frustrasjoner på dol?

I det virkelige liv, har man litt mer dannelse :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Høstløv

''Det er det som er så vanskelig, for jeg vet ikke hva mine svigerdøtre eventuelt klager på, for svigerdøtre har det med å klage til andre (på dol f.eks.) enn svigermoren, derfor må en svigermor være tilnærmet perfekt og puh det er anstrengende.''

Ja, er det ikke godt at man kan få ut litt frustrasjoner på dol?

I det virkelige liv, har man litt mer dannelse :-)

Jeg vil jo gjerne være noe annet og noe mer enn bare et ubehagelig vedheng til sønnene.

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Men du gjør jo akkurat som du vil de dagene han er borte og såvidt jeg husker var det adskillig lengre enn hjemmeperiodene?

Vi var mye mer på besøk hos hans foreldre og søsken den tiden min kjære pendlet (21/14 eller 14/14) enn nå som han er hjemme hele tiden. Nå er vi nesten aldri der. :o)

''Men du gjør jo akkurat som du vil de dagene han er borte og såvidt jeg husker var det adskillig lengre enn hjemmeperiodene?''

*himler* - hun savner jo ikke nødvendigvis tid alene, men derimot tid som kjærester uten innblanding fra svigermor (og andre)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ler meg skakk. Sorry.

Ikke bruk energi på dette. Lær deg å si nei, høflig og bestemt. Er din tilkommende en mammadalt, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Jeg vil jo gjerne være noe annet og noe mer enn bare et ubehagelig vedheng til sønnene.

;-)

Det er du helt sikkert også ;-)

Jeg er kjempeglad i svigermoren min, men jeg måtte lære å kjenne henne først.

Hun styrer fælt. Hun er et sånt blid og postivt overskuddsmenneske og man skulle ikke tro at hun fyller 80 om et par år. Hun er ikke av typen som blander seg bort i tomflasker eller andre ting hjemme oss. Jo forresten hun pusser sølvtøyet vårt, men det er nok fordi det er hun som har kjøpt mesteparten av det.Hun reiser verden rundt heeele tiden. Har det så travelt som pensjonist og har mer overskudd enn mange på 30. Jeg må bare passe på at det ikke blir for meget av henne. Jeg liker henne veldig godt, men det må ikke bli for store doser helst:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

''Men nå må du huske på at det som regel ikke er de samme som klager over alle tingene.''

Det er det som er så vanskelig, for jeg vet ikke hva mine svigerdøtre eventuelt klager på, for svigerdøtre har det med å klage til andre (på dol f.eks.) enn svigermoren, derfor må en svigermor være tilnærmet perfekt og puh det er anstrengende.

Tror du er en utmerket svigermor.

Jeg er også meget heldig med min, bortsett fra at hun verdsetter laaaange familieselskaper langt høyere enn jeg. Jeg tror rett og slett hun synes det er den artigste måten å tilbringe helge- og helligdager på. Men hun har skjønt og aksepterer at jeg ikke deler oppfatningen :P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men du gjør jo akkurat som du vil de dagene han er borte og såvidt jeg husker var det adskillig lengre enn hjemmeperiodene?''

*himler* - hun savner jo ikke nødvendigvis tid alene, men derimot tid som kjærester uten innblanding fra svigermor (og andre)!

Joda, men hun vil jo også ha tid med sin egen familie - og det har hun jo muligheten til i 14 dager i strekk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Høstløv

Tror du er en utmerket svigermor.

Jeg er også meget heldig med min, bortsett fra at hun verdsetter laaaange familieselskaper langt høyere enn jeg. Jeg tror rett og slett hun synes det er den artigste måten å tilbringe helge- og helligdager på. Men hun har skjønt og aksepterer at jeg ikke deler oppfatningen :P.

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Høstløv

Det er du helt sikkert også ;-)

Jeg er kjempeglad i svigermoren min, men jeg måtte lære å kjenne henne først.

Hun styrer fælt. Hun er et sånt blid og postivt overskuddsmenneske og man skulle ikke tro at hun fyller 80 om et par år. Hun er ikke av typen som blander seg bort i tomflasker eller andre ting hjemme oss. Jo forresten hun pusser sølvtøyet vårt, men det er nok fordi det er hun som har kjøpt mesteparten av det.Hun reiser verden rundt heeele tiden. Har det så travelt som pensjonist og har mer overskudd enn mange på 30. Jeg må bare passe på at det ikke blir for meget av henne. Jeg liker henne veldig godt, men det må ikke bli for store doser helst:-)

''Det er du helt sikkert også ;-)''

Det er det som er så vanskelig å vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Joda, men hun vil jo også ha tid med sin egen familie - og det har hun jo muligheten til i 14 dager i strekk!

Men det kunne jo ha vært hyggelig for henne å ta med kjæresten hjem til sine foreldre også av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

''Det er du helt sikkert også ;-)''

Det er det som er så vanskelig å vite.

''Det er det som er så vanskelig å vite''

Men vi har jo alle muligheter til å lære hvordan vi ikke skal bli, vi som doler :-)

Skjønt jeg er litt bekymret for hvordan jeg vil bli selv altså. Jeg tror det skal bli vanskelig la være ringe sønnen min for å spørre om han har husket å ta medisinene sine, noe som sikkert vil irritere en svigerdatter ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det kunne jo ha vært hyggelig for henne å ta med kjæresten hjem til sine foreldre også av og til.

''Men det kunne jo ha vært hyggelig for henne å ta med kjæresten hjem til sine foreldre også av og til.''

Nå virker det ikke som om Laguna har noe problem med å være mye sammen med sin familie (som stadig omtales som snill i motsetning til svigerfamilien), så det blir neppe noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...