Gå til innhold

Kan jeg legge inn protest på dette a? ;)


laguna1

Anbefalte innlegg

Du får i utgangspunktet massiv støtte i denne tråden. Så er det vel omtrent bare jeg som kommer med noen motforestillinger, også velger du å surne nå igjen?!?

Ja, jeg synes du er urimelig, og ja, jeg surner litt av det..Kanskje fordi det er viktig for meg,og kanskje fordi jeg finner det du skriver så riv-ruskende urimelig at jeg ikke kan forholde meg helt seriøst til det.

Men selvsagt setter jeg pris på både støtteinnleggene, og på de som har konstruktive og hyggelige innspill, selvom de ikke er enige med meg.

I andre tråder setter jeg ofte pris på dine innlegg, også der vi ikke er enige, men jeg synes i denne tråden, og i den som ligner at du tillegger meg en delegenskaper,og kanskje med vilje gjør deg litt vrang, og det blir jeg faktisk litt lei meg av. Ikke verre surning enn det..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 204
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • laguna1

    49

  • morsan

    35

  • frosken

    19

  • mariaflyfly

    13

Mest aktive i denne tråden

''Han gjør ikke det. Jeg har snakket med han om dette, selvfølgelig, han synes det er brysomt og utidig. Men velger andre taktikker enn meg.''

Men da er det jo heller kjæresten din som er problemet snarere enn svigermor? Jeg mener, du er nesten nødt til å

enten

respektere hans valg om andre taktikker (hvilket kan være klokt, i og med at han kjenner dama bedre enn deg og veit hva som biter og ikke biter på henne),

eller

arrestere ham for å være en dott som jabber med deg, men som ikke tør si imot mora si når det kommer til stykket.

Kjøre en kombinasjon? si i fra at det tydeligvis ikke funker å overhøre (jeg har ikke merka noe mindre press av det, for å si det sånn), men gi han en fair sjans til å forklare meg hvorfor dette er lurest.

Hvis ingen god forklaring på det, sette ned foten selv, og selvsagt i den forbindelse si at jeg finner det feigt at jeg evt må være den som gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Høstløv

''Det er det som er så vanskelig å vite''

Men vi har jo alle muligheter til å lære hvordan vi ikke skal bli, vi som doler :-)

Skjønt jeg er litt bekymret for hvordan jeg vil bli selv altså. Jeg tror det skal bli vanskelig la være ringe sønnen min for å spørre om han har husket å ta medisinene sine, noe som sikkert vil irritere en svigerdatter ;-)

''Men vi har jo alle muligheter til å lære hvordan vi ikke skal bli, vi som doler :-)''

Nettopp!

Men kravene er så forferdelig strenge at en mister alt som heter "svigermorselvsikkerhet" ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

''Synes det er rart at du ikke ser at svigermoren til Laguna er en bulldoser av ei kjerring, man er nødt til å skjerme seg litt fra?

''

Joda, det tenker jeg kan være nødvendig. Men hvis nå kjæresten ikke har lyst til å være altfor kontant i grensesettingen, men heller satse på at ting roer seg gradvis, så tror jeg at jeg kunne ha forståelse for det.

Det må jo bli ganske slitsomt hvis han skal ha moren sin på den ene siden, og laguna på den andre, og begge evt. er opptatt kontant grensesetting hele tiden? Det er jo ikke gitt at han ønsker konflikt med moren sin, - ingen av oss vet hvorvidt han er blant dem som har fått mye hjelp av sin familie tidligere?

Folk som er såpass voksne som laguna&kjæresten, skylder jo i like stor grad sine foreldre å ta hensyn til deres behov , som omvendt. Jeg mener ikke dermed at kjæresten skal la seg styre av sin mor, men tenker at opplegg av typen "vi må være bare oss i de nærmeste 9 døgn", er litt i overkant styrende det også.

''Det må jo bli ganske slitsomt hvis han skal ha moren sin på den ene siden, og laguna på den andre, og begge evt. er opptatt kontant grensesetting hele tiden?''

Nå er han voksen. Han har fått seg kjæreste og skal gifte seg. Laguna skal flytte til hans hjemby. Hennes familie blir boende et stykke unna. Hans familie får de nært innpå seg. En voksen mann bør være voksen nok til ikke å la seg skvise mellom moren og kjæresten. En voksen mann skal komme hjem til kjæresten først og fremst og hvis svigermor ikke vil forstå at sønnen er voksen og vil prioritere annerledes nå, ja så er det best at hun lærer det først som sist.

Jeg er ikke så sikker på at sønnen ønsker å dra dit i hver friperiode. Slik jeg oppfatter hele situasjonen, så har sønnen blitt styrt av sin mor i så mange år at han ikke lenger har egen fri vilje

'' Det er jo ikke gitt at han ønsker konflikt med moren sin, - ingen av oss vet hvorvidt han er blant dem som har fått mye hjelp av sin familie tidligere?''

Ja, man hjelper sine barn når de er unge. Det er en del av foreldrerollen, men det blir helt feil å stlle krav om et så hyppig samvær etter at de er voksne, bare fordi de har utøvd sin foreldrerolle. Når de 40 og må få lov til å bli uavhengige.

''Folk som er såpass voksne som laguna&kjæresten, skylder jo i like stor grad sine foreldre å ta hensyn til deres behov , som omvendt''

Det er jeg enig i, men her går det jo over stokk og stein. Det skal ikke være slik at samværet blir så hyppig at det går utover kjæresteforholdet. Slik jeg forstår er svigerforeldrene fremdeles unge og friske. Når de blir gamle og syke, må man naturligvis stille opp med all den tid man kan.

''Jeg mener ikke dermed at kjæresten skal la seg styre av sin mor, men tenker at opplegg av typen "vi må være bare oss i de nærmeste 9 døgn", er litt i overkant styrende det også''

9 døgn går fort skal jeg si deg, når man har venner, foreldre, svigerforeldre osv som alle vil ha en bit av deg. Hvordan skal det der gå hvis de får barn?

Man er ikke nødt til å dra dit hver eneste friperiode og når dette også innebærer overnatting, ja så kan jeg skjønne at det blir slitsomt for Laguna.

Hvis jeg var Laguna nå, så ville jeg ha blitt med i annenhver friperiode og så fikk det være opp til kjæresten hvordan han ellers prioriterte. Vil han dit hver gang, hadde jeg ikke blitt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Kjøre en kombinasjon? si i fra at det tydeligvis ikke funker å overhøre (jeg har ikke merka noe mindre press av det, for å si det sånn), men gi han en fair sjans til å forklare meg hvorfor dette er lurest.

Hvis ingen god forklaring på det, sette ned foten selv, og selvsagt i den forbindelse si at jeg finner det feigt at jeg evt må være den som gjør det.

''Hvis ingen god forklaring på det, sette ned foten selv, og selvsagt i den forbindelse si at jeg finner det feigt at jeg evt må være den som gjør det.''

Ja, sånt blir det jo gjerne god stemning av :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

*he he* Onkelen min tok kaka en gang: Han tok seg en løs pute fra sofaen og la seg midt på gulvet med puta under hodet og sov et par timer, mens selskapet fortsatte rundt han.

''Onkelen min tok kaka en gang: Han tok seg en løs pute fra sofaen og la seg midt på gulvet med puta under hodet og sov et par timer, mens selskapet fortsatte rundt han.''

Er din onkel min manns filleonkel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Kanskje hun bare bor langs den mest kronglete bussruta? ;-)

I så lange tråder må du sitere det du svarer på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det må jo bli ganske slitsomt hvis han skal ha moren sin på den ene siden, og laguna på den andre, og begge evt. er opptatt kontant grensesetting hele tiden?''

Nå er han voksen. Han har fått seg kjæreste og skal gifte seg. Laguna skal flytte til hans hjemby. Hennes familie blir boende et stykke unna. Hans familie får de nært innpå seg. En voksen mann bør være voksen nok til ikke å la seg skvise mellom moren og kjæresten. En voksen mann skal komme hjem til kjæresten først og fremst og hvis svigermor ikke vil forstå at sønnen er voksen og vil prioritere annerledes nå, ja så er det best at hun lærer det først som sist.

Jeg er ikke så sikker på at sønnen ønsker å dra dit i hver friperiode. Slik jeg oppfatter hele situasjonen, så har sønnen blitt styrt av sin mor i så mange år at han ikke lenger har egen fri vilje

'' Det er jo ikke gitt at han ønsker konflikt med moren sin, - ingen av oss vet hvorvidt han er blant dem som har fått mye hjelp av sin familie tidligere?''

Ja, man hjelper sine barn når de er unge. Det er en del av foreldrerollen, men det blir helt feil å stlle krav om et så hyppig samvær etter at de er voksne, bare fordi de har utøvd sin foreldrerolle. Når de 40 og må få lov til å bli uavhengige.

''Folk som er såpass voksne som laguna&kjæresten, skylder jo i like stor grad sine foreldre å ta hensyn til deres behov , som omvendt''

Det er jeg enig i, men her går det jo over stokk og stein. Det skal ikke være slik at samværet blir så hyppig at det går utover kjæresteforholdet. Slik jeg forstår er svigerforeldrene fremdeles unge og friske. Når de blir gamle og syke, må man naturligvis stille opp med all den tid man kan.

''Jeg mener ikke dermed at kjæresten skal la seg styre av sin mor, men tenker at opplegg av typen "vi må være bare oss i de nærmeste 9 døgn", er litt i overkant styrende det også''

9 døgn går fort skal jeg si deg, når man har venner, foreldre, svigerforeldre osv som alle vil ha en bit av deg. Hvordan skal det der gå hvis de får barn?

Man er ikke nødt til å dra dit hver eneste friperiode og når dette også innebærer overnatting, ja så kan jeg skjønne at det blir slitsomt for Laguna.

Hvis jeg var Laguna nå, så ville jeg ha blitt med i annenhver friperiode og så fikk det være opp til kjæresten hvordan han ellers prioriterte. Vil han dit hver gang, hadde jeg ikke blitt med.

''Nå er han voksen. Han har fått seg kjæreste og skal gifte seg. Laguna skal flytte til hans hjemby. Hennes familie blir boende et stykke unna. Hans familie får de nært innpå seg. En voksen mann bør være voksen nok til ikke å la seg skvise mellom moren og kjæresten. En voksen mann skal komme hjem til kjæresten først og fremst og hvis svigermor ikke vil forstå at sønnen er voksen og vil prioritere annerledes nå, ja så er det best at hun lærer det først som sist.

''

En voksen mann bør få lov til å ta sine egne avgjørelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men vi har jo alle muligheter til å lære hvordan vi ikke skal bli, vi som doler :-)''

Nettopp!

Men kravene er så forferdelig strenge at en mister alt som heter "svigermorselvsikkerhet" ;-)

Jeg har tenkt som så at en ypperlig svigerdatter må være datteren til Arve Juritzen eller en med ttilsvarende historikk, for da risikerer jeg ikke den konstante sammenligningen med hvordan svigerdatterens egen mor gjør og ikke gjør ting ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Onkelen min tok kaka en gang: Han tok seg en løs pute fra sofaen og la seg midt på gulvet med puta under hodet og sov et par timer, mens selskapet fortsatte rundt han.''

Er din onkel min manns filleonkel?

Neppe, for han er min filleonkel, og har ikke gifte seg på nytt etter at min kjødelige tante døde ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I så lange tråder må du sitere det du svarer på ;)

''I så lange tråder må du sitere det du svarer på ;)''

*fnis*

Ikke mye sitat i det innlegget der ;-)

Men jeg kommenterte det at du trodde frosken var naboen din, men så tok bussen en time til Oslo sentrum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

''Nå er han voksen. Han har fått seg kjæreste og skal gifte seg. Laguna skal flytte til hans hjemby. Hennes familie blir boende et stykke unna. Hans familie får de nært innpå seg. En voksen mann bør være voksen nok til ikke å la seg skvise mellom moren og kjæresten. En voksen mann skal komme hjem til kjæresten først og fremst og hvis svigermor ikke vil forstå at sønnen er voksen og vil prioritere annerledes nå, ja så er det best at hun lærer det først som sist.

''

En voksen mann bør få lov til å ta sine egne avgjørelser.

''En voksen mann bør få lov til å ta sine egne avgjørelser''

Ja, det er jo det jeg sier. Jeg tror ikke han tar sine egne avgjørelser. Jeg tror det er moren som tar dem.

Jeg sa også at hvis jeg hadde vært Laguna, ville jeg blitt med annenhver gang og latt kjæresten gjøre som han vil de andre gangene. Eller rettere sagt la moren bestemme over han, hvis han synes det er greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

''I så lange tråder må du sitere det du svarer på ;)''

*fnis*

Ikke mye sitat i det innlegget der ;-)

Men jeg kommenterte det at du trodde frosken var naboen din, men så tok bussen en time til Oslo sentrum.

lol, ok

''sitering''

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''En voksen mann bør få lov til å ta sine egne avgjørelser''

Ja, det er jo det jeg sier. Jeg tror ikke han tar sine egne avgjørelser. Jeg tror det er moren som tar dem.

Jeg sa også at hvis jeg hadde vært Laguna, ville jeg blitt med annenhver gang og latt kjæresten gjøre som han vil de andre gangene. Eller rettere sagt la moren bestemme over han, hvis han synes det er greit.

'' Jeg tror ikke han tar sine egne avgjørelser. Jeg tror det er moren som tar dem.''

Da spørs det om det er riktig av laguna å la svigermor unngjelde for at mannen er en dott....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Du er ikke vrang, men verdsetter friheten du har hatt i mange år.

Nå er du i ferd med å fanges i et forhold der det dukker opp familieselskap, 17-mai-feiringer med hele slekter, og svigermødre som kommer til å troppe opp hver eneste dag for å sjekke leiligheten for støv, og du kjenner hvordan du trekkes lengre og lengre ned i avgrunnen.

Du er i ferd med å drukne.

Jeg kjente meg igjen i noe Jo Nesbø sa på Skavlan sist fredag, og det tror jeg du også vil gjøre: Den søndagen du våkner opp og kvinnen (mannen for deg, dah) sier: "Kjære, hva vil du vi skal finne på i dag?" - vel, stikkordet er "vi" - og det er da den godeste Jo begynner å skjelve uhemmet mens angsten melder seg, men i motsetning til deg forstår han hva han må gjøre i sånne situasjoner: Han løper!

Jo har forstått det. Du, derimot, du er i deep shit! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

''En voksen mann bør få lov til å ta sine egne avgjørelser''

Ja, det er jo det jeg sier. Jeg tror ikke han tar sine egne avgjørelser. Jeg tror det er moren som tar dem.

Jeg sa også at hvis jeg hadde vært Laguna, ville jeg blitt med annenhver gang og latt kjæresten gjøre som han vil de andre gangene. Eller rettere sagt la moren bestemme over han, hvis han synes det er greit.

''Ja, det er jo det jeg sier. Jeg tror ikke han tar sine egne avgjørelser. Jeg tror det er moren som tar dem.''

Men da er det i så fall kjæresten som er det største problemet her, ikke den gale svigermora.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Det er ganske drøyt å reise på rene dagsbesøk. Vi kjører ikke.

Jeg er enig med frosken i at 1 time og 45 min med tog ikke trenger tilsi at man skal måtte overnatte. Snarere tvert imot - da har dere en unnskyldning for å ikke la middagen trekke ut i det kjedsommelige - dere må jo rekke toget hjem.

Folk pendler jo faktisk lignende strekninger daglig uten at det tar livet av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Du er ikke vrang, men verdsetter friheten du har hatt i mange år.

Nå er du i ferd med å fanges i et forhold der det dukker opp familieselskap, 17-mai-feiringer med hele slekter, og svigermødre som kommer til å troppe opp hver eneste dag for å sjekke leiligheten for støv, og du kjenner hvordan du trekkes lengre og lengre ned i avgrunnen.

Du er i ferd med å drukne.

Jeg kjente meg igjen i noe Jo Nesbø sa på Skavlan sist fredag, og det tror jeg du også vil gjøre: Den søndagen du våkner opp og kvinnen (mannen for deg, dah) sier: "Kjære, hva vil du vi skal finne på i dag?" - vel, stikkordet er "vi" - og det er da den godeste Jo begynner å skjelve uhemmet mens angsten melder seg, men i motsetning til deg forstår han hva han må gjøre i sånne situasjoner: Han løper!

Jo har forstått det. Du, derimot, du er i deep shit! :)

Nå kom jeg til å tenke på et Jokke-sitat også:

Hvis du krever litt mere av disse få åra

enn uønska unger og mentale sår

og å bo i et fluktsikkert fengsel av et hjem

når du er den siste i din gjeng

da har'u driti deg ut igjen

Nei, huff. Dette blei sørgelige saker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...