Gå til innhold

Kan jeg legge inn protest på dette a? ;)


laguna1

Anbefalte innlegg

''Hvis ingen god forklaring på det, sette ned foten selv, og selvsagt i den forbindelse si at jeg finner det feigt at jeg evt må være den som gjør det.''

Ja, sånt blir det jo gjerne god stemning av :P

stemingschmening..;) det blir ikke god stemning av at vi blir diktert heller.

Jeg tar sjansen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 204
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • laguna1

    49

  • morsan

    35

  • frosken

    19

  • mariaflyfly

    13

Mest aktive i denne tråden

'' Jeg tror ikke han tar sine egne avgjørelser. Jeg tror det er moren som tar dem.''

Da spørs det om det er riktig av laguna å la svigermor unngjelde for at mannen er en dott....

jupps, det er riktig av laguna. ..;p Hun er en detalplanleggende og overstyrende person, som jeg åpenbart har veldig god forståelse for at folk, inkludert henner egen sønn, har litt vanskeligheter med å vite hvordan man håndterer best.

Når det er sagt synes jeg godt han kunne være litt modigere innimellom ved å sette foten ned til sin mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'' vi var bedt på middag til svigermor kl.16 ''

Jeg skjønner ikke hvorfor søndagsmiddager på død og liv må være kl 16, til nød kl 17. Man rekker jo ikke så mye før det - ihvertfall ikke hvis man liker å ta det litt rolig om morgenen.

Greit nok når svigers' barnebarn var små og måtte i seng tidlig, men nå har vi ikek det hensynet å ta lenger.

Der nede er de ofte kl 14! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der nede er de ofte kl 14! :o

Da kunnede jo heller lagt middagen til kl 12-13, slik som min mormor helst ville ha det, og så kan man ta det som en lunsj -)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ler meg skakk. Sorry.

Ikke bruk energi på dette. Lær deg å si nei, høflig og bestemt. Er din tilkommende en mammadalt, eller?

tja, litt styrt kanskje..;p

Men det hadde vel jeg vært også, med den moren...;p

Han klarer seg stort sett fint unna, men det er verre når vi er to, for hvis han da lar noe bare forsvinne inn det ene øret og ut det andre, da blir jeg JEG ringt, og det er tydeligvis forventninger til at jeg, som dame (!), skal ha bedre hukommerlse for all mulig shait.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke vrang, men verdsetter friheten du har hatt i mange år.

Nå er du i ferd med å fanges i et forhold der det dukker opp familieselskap, 17-mai-feiringer med hele slekter, og svigermødre som kommer til å troppe opp hver eneste dag for å sjekke leiligheten for støv, og du kjenner hvordan du trekkes lengre og lengre ned i avgrunnen.

Du er i ferd med å drukne.

Jeg kjente meg igjen i noe Jo Nesbø sa på Skavlan sist fredag, og det tror jeg du også vil gjøre: Den søndagen du våkner opp og kvinnen (mannen for deg, dah) sier: "Kjære, hva vil du vi skal finne på i dag?" - vel, stikkordet er "vi" - og det er da den godeste Jo begynner å skjelve uhemmet mens angsten melder seg, men i motsetning til deg forstår han hva han må gjøre i sånne situasjoner: Han løper!

Jo har forstått det. Du, derimot, du er i deep shit! :)

hehe, tanken på å bare vandre (eller løpe!) ut i solnedgangen alene HAR slått meg, men det er han jo alt for søt & god til (selvom jeg ikke kan si det samme om mor hans og alle planene som blir meg forsøksvis lessa på..;))

Men jeg drukner litt her ja, føler halsen snøre seg litt sammen, både av klaustrofobi og irritasjon..BAH!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Laguna, du er i ferd med å bli en av disse hysteriske dolkjerringene:/

Ro ned og ta en alvorsprat med mannfolket ditt. Jeg synes han bør forstå at du trenger kontakt med familien din (og alenetid for deg og ham) og legge tilrette for at det skal være mulig, og jeg synes han skal bli flinkere til å sette grenser for mora og familien sin. Jeg synes egentlig han bør skjønne det av seg selv, men siden han ikke gjør det må du gjøre det klart for ham.

Takk for de du, og det er ikke noe jeg går innfor akkurat.;p .Hadde jeg kunnet velge å ikke tenke på jul, påske og faen sjøl hadde jeg selvsagt valgt det, glatt! ;)

jeg synes også at han burde se ting litt bedre, men siden han da ikke gjør det, har jeg bestemt meg for at det blir jeg som plasserer noen skap, for skap skal faen meg plasseres. Hvis ikke eksploderer hodet mitt..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kunnede jo heller lagt middagen til kl 12-13, slik som min mormor helst ville ha det, og så kan man ta det som en lunsj -)

Egentlig. :) De trodde de skulle dåne da jeg sa at jeg stort sett har middag til klokka seks, sånn til daglig..;p

I helga har jeg den gjerne både sju og åtte, men det holdt jeg for meg selv..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig. :) De trodde de skulle dåne da jeg sa at jeg stort sett har middag til klokka seks, sånn til daglig..;p

I helga har jeg den gjerne både sju og åtte, men det holdt jeg for meg selv..;)

Det har vi også. Har aldri opplevd at noen har blandet seg eller ment noe som helst om akkurat det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hos oss

Når dere skal bo så tett / nærme, så er dere nok mer nødt til å lage / fortelle om alternative planer for høytidene / merkedagene, for jeg tror din svigermor vil anta at "ingen andre planer = dere skal være sammen med henne".

Så selv om det virker voldsomt å legge planer tidlig, så bør dere nok gjøre det, ihvertfall til det har blitt en etablert tradisjon at hun _ikke_ kan regne med at dere ferier alt sammen med henne.

En annen viktig regel er: Ikke begynn med annenthvertår hos dine og hans foreldre,, med miindre du ser for deg at det er det du ønsker "resten av livet". Hvis du begynner med det, så forventer de at du kommer dit det og det året, og dere har ingen fleksibilitet.

Begynn feks med å invitere til julaften hjemme hos deg og ham, inviter både din mor og hans mor. Uansett hvem som velger å komme, så er dere der.

Så kan dere feks være hos hans mor neste år, og så et helt annet sted, og så hjemme og så hos din mor .. og på den måten har dere vist at ingen kan planlegge helt for at dere kommer akkurat den julen. Det er vktig å ikke gli inn i noe fordi man ikke har planlagt noe annet, det blir en tvangstrøye i årene fremover!!

Dere må nok planlegge og gi beskjed om hva dere skal i påsken også, hvis svigermor tror dere bare er hjemme, forventer hun at der er sammen med henne. Pass på at deree er mye sammen med din mor også, og at din mann er med til sin svigermor like mye som du er med til din. Et påskebesøk med hans familie, ett med din familie.

17. mai er dere i oslo sammen med venner. Selvsagt. Alltid, helt frem til dere får skolebarn som er knyttet til sin skole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for de du, og det er ikke noe jeg går innfor akkurat.;p .Hadde jeg kunnet velge å ikke tenke på jul, påske og faen sjøl hadde jeg selvsagt valgt det, glatt! ;)

jeg synes også at han burde se ting litt bedre, men siden han da ikke gjør det, har jeg bestemt meg for at det blir jeg som plasserer noen skap, for skap skal faen meg plasseres. Hvis ikke eksploderer hodet mitt..;)

Det synes jeg du skal gjøre, og gjør det ordentlig når du først gjør det. Da slipper du å ta en ny runde på en stund;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

hehe, tanken på å bare vandre (eller løpe!) ut i solnedgangen alene HAR slått meg, men det er han jo alt for søt & god til (selvom jeg ikke kan si det samme om mor hans og alle planene som blir meg forsøksvis lessa på..;))

Men jeg drukner litt her ja, føler halsen snøre seg litt sammen, både av klaustrofobi og irritasjon..BAH!

Det kommer til å gå seg til. De fleste kultursjokk gjør det, og fra sprudlende byvandring i hovedstadens gater med venner som alltid overnatter og stjeler all røyken din, til mann, en kompleks svigerfamilie fra helvete, Østfold (!), og snart 2.3 unger, hytte uten innedass som må pusses opp i hver eneste ferie og som får dere til å banne og svarte over at dere ikke i stedet brukte penga på noen sydenturer med full oppvartning, og hund, kan vel skremme faen på flatmark, og det er de som ikke har nerver for denne galskapen du nå begir deg ut på man bør frykte, for de kan ikke være vel bevarte.

Dine innlegg tyder i det minste på at du angriper situasjonen med åpne øyne, og da er det håp. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer til å gå seg til. De fleste kultursjokk gjør det, og fra sprudlende byvandring i hovedstadens gater med venner som alltid overnatter og stjeler all røyken din, til mann, en kompleks svigerfamilie fra helvete, Østfold (!), og snart 2.3 unger, hytte uten innedass som må pusses opp i hver eneste ferie og som får dere til å banne og svarte over at dere ikke i stedet brukte penga på noen sydenturer med full oppvartning, og hund, kan vel skremme faen på flatmark, og det er de som ikke har nerver for denne galskapen du nå begir deg ut på man bør frykte, for de kan ikke være vel bevarte.

Dine innlegg tyder i det minste på at du angriper situasjonen med åpne øyne, og da er det håp. :)

''innedass som må pusses opp i hver eneste ferie ''

Litt av en dass! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Bør vel unngå den filmen nå kanskje ja..;p (Eller kanskje se den og se at det er de som har mer innblanding, faktisk ;D)''

Du får invitere svigermor på "filmkveld" ;-)

Ja vet du, det var virkelig en god ide! Seriøst! Hva med at du og mannen og svigermor og evt flere, ser den sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kayia

Jeg liker innleggene dine, de er herlig ærlige :)

Jeg tror ikke du trenger å jobbe med formidlingsteknikk ;-)

Hvordan formidlet ønsker og behov uten å såre/ skyve vekk".

Vel, til lags åt alle kan ingen komme, ei heller du. Dessuten er du voksen og vet godt hva du vil, og det har du jo gjort i en årrekke allerede :) Jeg tror du bare skal hoppe i det, og formidle ønskene dine uten å la kvelningsfornemmelsene snakke. Si 'jula?? Skal vi avtale det nå? Kan vi ikke la det bli sommer først og heller se hva som passer oss når den tid kommer?" Samme med de andre temaene: Si at du ikke har lyst til å binde deg på 17. mai ennå, men ta det når det er kommet noen options på bordet - "er ikke det greit da?" Og husk å smile, ikke la det bli en krangel.

Mht hjemmeperioder ville jeg også tatt det nå: "Du, denne hjemmeperioden skal vi XX, og neste skal vi XX nådu er hjemme. Kan vi ikke finne på nope bare oss når du kommer hjem gangen etter det?"

Begynn å vis hva du mener og ønsnker laguna1 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et interessant spørsmål er: Ville svigermor har forventet så mye av deg hvis dere ikke skulle gifte dere, bare bo sammen?

Jeg tror ikke det. Gifter man seg, blir man del av hans familie på en måte som man ikke blir i samme grad som kjæreste/samboer.

Derfor, for å kunne opprettholde avstand og slippe alt dette maset ville jeg ha tenkt meg godt om før jeg giftet meg inn i en slik svigerfamilie.

Selvsagt kan det gå bra uansett, men det må da må være slitsomt med slike stadige sammenstøt og planer å ta stilling til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Høstløv

Et interessant spørsmål er: Ville svigermor har forventet så mye av deg hvis dere ikke skulle gifte dere, bare bo sammen?

Jeg tror ikke det. Gifter man seg, blir man del av hans familie på en måte som man ikke blir i samme grad som kjæreste/samboer.

Derfor, for å kunne opprettholde avstand og slippe alt dette maset ville jeg ha tenkt meg godt om før jeg giftet meg inn i en slik svigerfamilie.

Selvsagt kan det gå bra uansett, men det må da må være slitsomt med slike stadige sammenstøt og planer å ta stilling til.

''............ ville jeg ha tenkt meg godt om før jeg giftet meg inn i en slik svigerfamilie.''

Svigerfamilien min er ikke mye å skryte av, det er en gjeng med egosentriske personer, men mannen min er unntaket og han er god som gull, skulle jeg ha latt være å gifte meg med ham pga familien hans, så hadde jeg gått glipp av mange gode år sammen med ham.

Laguna kan vel ikke la være å gifte seg med drømmemanen som hun elsker pga familien hans?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''............ ville jeg ha tenkt meg godt om før jeg giftet meg inn i en slik svigerfamilie.''

Svigerfamilien min er ikke mye å skryte av, det er en gjeng med egosentriske personer, men mannen min er unntaket og han er god som gull, skulle jeg ha latt være å gifte meg med ham pga familien hans, så hadde jeg gått glipp av mange gode år sammen med ham.

Laguna kan vel ikke la være å gifte seg med drømmemanen som hun elsker pga familien hans?

Du hadde da vel ikke gått glipp av samlivet med ham om dere bodde sammen?

Jeg tror du misforsto. Jeg mente da ikke at de skulle slå opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Høstløv

Du hadde da vel ikke gått glipp av samlivet med ham om dere bodde sammen?

Jeg tror du misforsto. Jeg mente da ikke at de skulle slå opp!

''Jeg mente da ikke at de skulle slå opp!''

OK ;-)

Jeg liker ekteskapet som samlivsform, det gir stabilitet og forutsigbarhet både for oss som par og for barna. Det er noe barna har gitt uttrykk for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...