Gjest GA Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 -kanskje fordi det er godt? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sukkerfri uten problemer Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Det er masse ting man kan kutte ut! Frukt f.eks, inneholder masse fruktsukker - ikke bra for noe. Melkeprodukter; inneholder masse stivelse og sukker, ikke bra for noe. Juice - MASSE syre! Ikke bra. Rødvin (forsåvidt all vin); alkohol, hvertfall ikke bra. Rødt kjøtt, nesten dødelig. Spørsmålet er om man ønsker å leve sånn? Jeg har tro på måtehold innenfor det meste. Jeg ser ingen grunn til å drikke kakao uten sukker, det er en kosedrikk og drikkes så sjelden at det har ingenting å si om Billa får i seg det. Hjemmelaget syltetøy kan være godt uten sukker, men noen ganger er det med. Da er det også greit. Brødskive med sjokoladepålegg kan fort være sunnere enn brødskive med brunost! Men tenker de færreste foreldre på... I melk er det mye sunt hvis en tåler det. Det samme med frukt. Men rent sukker er undøvendig. Sukker er skadelig for helsa som er undøvendig. Barna mine elsker kakao uten sukker fordi de aldri har fått sukker i. Det viser bare hvor unødvendig det er å venne de til sukker. Får barn for mye sukker kan de bli avhengis. Sukkeret kan være første vei inn til kriminalistet. Sukkeravhengighet hos større barn er utbredt og foreldre må ta mye av skylden. Når et barn er sukkeravhenig kan og ikke har penger kan første steg til kriminalitet være å stjele godterier. Etter at sperren for å stjele er brudt så blir de verre. Skjønner jeg setter det på spissen nå. Men sukker er ikke bra, derfor bør en unngå det så langt det er mulig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Modern77 Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 I melk er det mye sunt hvis en tåler det. Det samme med frukt. Men rent sukker er undøvendig. Sukker er skadelig for helsa som er undøvendig. Barna mine elsker kakao uten sukker fordi de aldri har fått sukker i. Det viser bare hvor unødvendig det er å venne de til sukker. Får barn for mye sukker kan de bli avhengis. Sukkeret kan være første vei inn til kriminalistet. Sukkeravhengighet hos større barn er utbredt og foreldre må ta mye av skylden. Når et barn er sukkeravhenig kan og ikke har penger kan første steg til kriminalitet være å stjele godterier. Etter at sperren for å stjele er brudt så blir de verre. Skjønner jeg setter det på spissen nå. Men sukker er ikke bra, derfor bør en unngå det så langt det er mulig. Mye rett i det du sier, men samtidig høres du litt vel fanatisk ut etter min mening. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Det går helt fint an å kutte ned mye på sukker. Men kakao uten sukker..grøss og gru;-) ''Men kakao uten sukker..grøss og gru;-) '' Ja, da ville jeg heller droppet kakaoen :-) Hele tråden gjør meg egentlig litt oppgitt... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angustia Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 I melk er det mye sunt hvis en tåler det. Det samme med frukt. Men rent sukker er undøvendig. Sukker er skadelig for helsa som er undøvendig. Barna mine elsker kakao uten sukker fordi de aldri har fått sukker i. Det viser bare hvor unødvendig det er å venne de til sukker. Får barn for mye sukker kan de bli avhengis. Sukkeret kan være første vei inn til kriminalistet. Sukkeravhengighet hos større barn er utbredt og foreldre må ta mye av skylden. Når et barn er sukkeravhenig kan og ikke har penger kan første steg til kriminalitet være å stjele godterier. Etter at sperren for å stjele er brudt så blir de verre. Skjønner jeg setter det på spissen nå. Men sukker er ikke bra, derfor bør en unngå det så langt det er mulig. ''Sukkeret kan være første vei inn til kriminalistet.'' Dette grenser til fanatisme. Støtter Persilles innlegg om måtehold - den gyldne middelvei er sjelden å forakte 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 I melk er det mye sunt hvis en tåler det. Det samme med frukt. Men rent sukker er undøvendig. Sukker er skadelig for helsa som er undøvendig. Barna mine elsker kakao uten sukker fordi de aldri har fått sukker i. Det viser bare hvor unødvendig det er å venne de til sukker. Får barn for mye sukker kan de bli avhengis. Sukkeret kan være første vei inn til kriminalistet. Sukkeravhengighet hos større barn er utbredt og foreldre må ta mye av skylden. Når et barn er sukkeravhenig kan og ikke har penger kan første steg til kriminalitet være å stjele godterier. Etter at sperren for å stjele er brudt så blir de verre. Skjønner jeg setter det på spissen nå. Men sukker er ikke bra, derfor bør en unngå det så langt det er mulig. ''Sukkeret kan være første vei inn til kriminalistet. '' LOL, du synes fantatisk! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 ''Men kakao uten sukker..grøss og gru;-) '' Ja, da ville jeg heller droppet kakaoen :-) Hele tråden gjør meg egentlig litt oppgitt... ''Hele tråden gjør meg egentlig litt oppgitt...'' Støttes. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 I melk er det mye sunt hvis en tåler det. Det samme med frukt. Men rent sukker er undøvendig. Sukker er skadelig for helsa som er undøvendig. Barna mine elsker kakao uten sukker fordi de aldri har fått sukker i. Det viser bare hvor unødvendig det er å venne de til sukker. Får barn for mye sukker kan de bli avhengis. Sukkeret kan være første vei inn til kriminalistet. Sukkeravhengighet hos større barn er utbredt og foreldre må ta mye av skylden. Når et barn er sukkeravhenig kan og ikke har penger kan første steg til kriminalitet være å stjele godterier. Etter at sperren for å stjele er brudt så blir de verre. Skjønner jeg setter det på spissen nå. Men sukker er ikke bra, derfor bør en unngå det så langt det er mulig. ''Når et barn er sukkeravhenig kan og ikke har penger kan første steg til kriminalitet være å stjele godterier. Etter at sperren for å stjele er brudt så blir de verre. Skjønner jeg setter det på spissen nå. '' Setter det på spissen? Det vil jeg påstå er dagens understatement. Herregud. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 ''Men kakao uten sukker..grøss og gru;-) '' Ja, da ville jeg heller droppet kakaoen :-) Hele tråden gjør meg egentlig litt oppgitt... ''Ja, da ville jeg heller droppet kakaoen :-)'' Tiltredes. '' Hele tråden gjør meg egentlig litt oppgitt... '' Tiltredes også. Ja, som jeg sa annet sted virker det bare fanatisk. Skal man først droppe alt sukker er det antakelig mye annet som er vel så viktig å gjøre noe med. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 I melk er det mye sunt hvis en tåler det. Det samme med frukt. Men rent sukker er undøvendig. Sukker er skadelig for helsa som er undøvendig. Barna mine elsker kakao uten sukker fordi de aldri har fått sukker i. Det viser bare hvor unødvendig det er å venne de til sukker. Får barn for mye sukker kan de bli avhengis. Sukkeret kan være første vei inn til kriminalistet. Sukkeravhengighet hos større barn er utbredt og foreldre må ta mye av skylden. Når et barn er sukkeravhenig kan og ikke har penger kan første steg til kriminalitet være å stjele godterier. Etter at sperren for å stjele er brudt så blir de verre. Skjønner jeg setter det på spissen nå. Men sukker er ikke bra, derfor bør en unngå det så langt det er mulig. '' Når et barn er sukkeravhenig kan og ikke har penger kan første steg til kriminalitet være å stjele godterier. Etter at sperren for å stjele er brudt så blir de verre.'' I all verden! Mener du dette seriøst???? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 ''Sukkeret kan være første vei inn til kriminalistet. '' LOL, du synes fantatisk! Det begynner med sukker og ender på Ila Landsfengsel. Jeg skal vedde på at de aller fleste av de innsatte på Ila fikk en eller annen form for sukker i barndommen :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nitty-gritty Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 ''Men kakao uten sukker..grøss og gru;-) '' Ja, da ville jeg heller droppet kakaoen :-) Hele tråden gjør meg egentlig litt oppgitt... ''Hele tråden gjør meg egentlig litt oppgitt...'' Enig, dette blir bare teit. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 I melk er det mye sunt hvis en tåler det. Det samme med frukt. Men rent sukker er undøvendig. Sukker er skadelig for helsa som er undøvendig. Barna mine elsker kakao uten sukker fordi de aldri har fått sukker i. Det viser bare hvor unødvendig det er å venne de til sukker. Får barn for mye sukker kan de bli avhengis. Sukkeret kan være første vei inn til kriminalistet. Sukkeravhengighet hos større barn er utbredt og foreldre må ta mye av skylden. Når et barn er sukkeravhenig kan og ikke har penger kan første steg til kriminalitet være å stjele godterier. Etter at sperren for å stjele er brudt så blir de verre. Skjønner jeg setter det på spissen nå. Men sukker er ikke bra, derfor bør en unngå det så langt det er mulig. hahaha!!! dette var årets beste hittil! hvis den teorien stemmer er vi en gjeng med kriminelle alle sammen. Så liten tro på egne barns moral har jeg ikke ;-) - men det har kanskje du? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Det begynner med sukker og ender på Ila Landsfengsel. Jeg skal vedde på at de aller fleste av de innsatte på Ila fikk en eller annen form for sukker i barndommen :-) Og antakelig er det noe i det, 90% av dem har ADHD og skal som kjent ikke ha sukker... :0P *knis* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Det begynner med sukker og ender på Ila Landsfengsel. Jeg skal vedde på at de aller fleste av de innsatte på Ila fikk en eller annen form for sukker i barndommen :-) ''Jeg skal vedde på at de aller fleste av de innsatte på Ila fikk en eller annen form for sukker i barndommen'' Ja, der ser du! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 hahaha!!! dette var årets beste hittil! hvis den teorien stemmer er vi en gjeng med kriminelle alle sammen. Så liten tro på egne barns moral har jeg ikke ;-) - men det har kanskje du? '' hvis den teorien stemmer er vi en gjeng med kriminelle alle sammen. '' Som du ser påpekt av Mirabell kan du være ganske sikker på at samtlige innsatte på Ila Landsfengsel fikk sukker i barndommen! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Jeg mener det er greit med litt sukker så lenge man begrenser seg, akkurat som med alt annet som er godt, men kanskje ikke så sunt - sånn som vin, rødt kjøtt, hamburger, pizza, pommes frites osv ;o) Litt sukker spiser vi for å kose oss. ) Lørdagsgodt og dessert på søndager, kakao med sukker på turdag - helt med god samvittighet ) Hvis vi skulle holdt oss unna alt som ikke er sunt hadde livet blitt utrlolig kjedelig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 I melk er det mye sunt hvis en tåler det. Det samme med frukt. Men rent sukker er undøvendig. Sukker er skadelig for helsa som er undøvendig. Barna mine elsker kakao uten sukker fordi de aldri har fått sukker i. Det viser bare hvor unødvendig det er å venne de til sukker. Får barn for mye sukker kan de bli avhengis. Sukkeret kan være første vei inn til kriminalistet. Sukkeravhengighet hos større barn er utbredt og foreldre må ta mye av skylden. Når et barn er sukkeravhenig kan og ikke har penger kan første steg til kriminalitet være å stjele godterier. Etter at sperren for å stjele er brudt så blir de verre. Skjønner jeg setter det på spissen nå. Men sukker er ikke bra, derfor bør en unngå det så langt det er mulig. Seriøst? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 '' hvis den teorien stemmer er vi en gjeng med kriminelle alle sammen. '' Som du ser påpekt av Mirabell kan du være ganske sikker på at samtlige innsatte på Ila Landsfengsel fikk sukker i barndommen! Ja, de er en gjeng kriminelle sukkerspisende avskum alle mann! Eller sjokolademonstre som de også kalles.. Haha.. Makan til vås har jeg ikke sett på leeeeenge! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sukkerfir uten problemer Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Skremmende hvor lite dere er opplyst. Jeg trodde det ikke var så dårlig om sukkerets betydning for barns atferd. Jeg mener at en ikke skal kose seg av og til. Men skjult sukker her og der øker faren for helseproblemer og sukkeravhengigshet. Jeg har lest enormt mye om kosthold, så jeg har ikke tatt det ut av mitt eget hode det med sukker og kriminalitet. Men dere får tro hva dere vil. Om det er interesse for emnet så er det bare å søke på google selv så vil dere se at det jeg mener ikke er tull. Tror jeg heller heretter holder meg til fagfolk på området. Mere interesant det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.