Gå til innhold

Hvorfor bruke sukker?

Gjest sukkerfri uten problemer

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 146
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Persille1365381127

13

• mariaflyfly

11

• laban

7

• cathlin

6

Gjest Kayia

''Tina og Bettinas videoblogg jeg''

Nå måtte jeg rett og slett google litt, tok ikke den (og ennå ikke)....?

Har du ikke sett Torsdag kveld i Nydalen? Når Tina fornærmer Bettina (som regel ved å si 'hore') sier hun "Si ynnskyld!", og dette gikk kjapt inn i fjortissjargongen, iallefall en liten periode. Jeg har tilgode å høre andre si unnskyld med Y, og når vår venn her kom med det forsterket det en følelse av at noen bare hadde det litt artig og at du knegget litt av "selvavsløringen".. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Har du ikke sett Torsdag kveld i Nydalen? Når Tina fornærmer Bettina (som regel ved å si 'hore') sier hun "Si ynnskyld!", og dette gikk kjapt inn i fjortissjargongen, iallefall en liten periode. Jeg har tilgode å høre andre si unnskyld med Y, og når vår venn her kom med det forsterket det en følelse av at noen bare hadde det litt artig og at du knegget litt av "selvavsløringen".. ;-)

''Har du ikke sett Torsdag kveld i Nydalen? ''

Må innrømme at jeg ikke har sett det :/.

''Si ynnskyld!",''

I min verden har dette vært fjortisspråk/barnespråk siden jeg var liten - husker da det var mange som sa det.

Men skjønner beskrivelsen var treffende :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fanatisme er farlig!

Det der er bare forbannet tull! For mye og for lite av alt er en uting.

Når min brors barn kommer hit, som helle rikke får sukker hjemme, vil de ikke ha annet.

Mine barn får spise hva de vil, og velgerr bort sukkeholdige ting selv.

Og selvfølgelig får de ikke godteri annet enn på lørdager.

Bra å være opptatt av kosthold, men ikke fanatisk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fanatisme er farlig!

Det er MYE MYE enklere å forebygge sukkeravhengighet enn å avenne de sukkeret.

Enda har ingen svart meg på spørsmålet mitt om det er bedre å venne et barn til sukker kakao, på bær, syltetøy, osv. enn å ha masse sukker i.

Foreldre har fullt ansvar for barnas utvikling av smaker. Det må gjøres tidlig. Kresne barn har ofte fått alt for mye sukker.

Hvor finner du dokumentasjonen på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hidi, the scorpion

''Hva er vitsen med å venne til barn sukker?''

Ingen som venner barn til sukker vel...?

De første tre årene holdt jeg dem bevisst borte fra sukkerholdig mat, men etterhvert fikk de kaker i bursdager etc og lørdagsgodterier. Min eldste på 27 har null hull, og de to mindre bare et par små hull hver, og begge er over 18 år!

Jeg elsket søtt som barn og ungdom, men som voksen spiser jeg ikke søtt i det hele tatt. Hverken kaker, desserter, sjokolade eller søte drikker... Derimot elsker jeg all sunn mat, som jeg hatet som ung:)

Merkelig, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...