PieLill Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 Jeg synes at det er veldig stor forskjell på at man på den ene siden ønsker seg barn av begge kjønn, til på den andre siden at man seriøst vurderer å benytte seg av medisinsk hjelp for å være sikret at gutte-embryoene velges bort. I Norge forferdes de fleste av oss med rette over Kina, der jentebabyene er mindre verdt enn guttebabyene. Dersom vi også i vår del av verden begynner med slik kjønnsutvelgelse som du nå vurderer, er vi ikke det spor bedre. Jeg synes ikke at det er galt at man i utgangspunktet har ønsker om å få barn av begge kjønn. Men ut fra måten du skriver på i denne tråden og ting du trekker fram, synes jeg du burde vurdere å gå kraftig i deg selv og dine tanker og beveggrunner for ønsket om å få en jente. Er de forventningene du har til det å ha en datter realistiske? Og er det riktig av deg å påføre en datter så kraftige forventninger som hun må leve opp til? Jeg tror også at kvinner som har et så sterkt fokus på Datteren med stor D selv lett kan være den største bidragsyteren til at forholdet til sønnene blir mindre nært. Sånn sett blir det en selvoppfyllende profeti at det er mer stas å være mormor enn farmor. ''Er de forventningene du har til det å ha en datter realistiske? Og er det riktig av deg å påføre en datter så kraftige forventninger som hun må leve opp til? Jeg tror også at kvinner som har et så sterkt fokus på Datteren med stor D selv lett kan være den største bidragsyteren til at forholdet til sønnene blir mindre nært. Sånn sett blir det en selvoppfyllende profeti at det er mer stas å være mormor enn farmor.'' Det er også en fare for at Datteren flykter fra alle forventninger og følelsen av å være en konstant skuffelse. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Like anonym Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Jeg har også bare gutter og forstår tankene dine. Jeg ønsker meg også brennende en jente neste gang, men det betyr ikke at en eventuell datter vil være elsket mer enn de guttene jeg har fra før. Men å velge kjønn på forhånd, det tror jeg ikke jeg kan få meg til. Jeg vil understreke at jeg ønsker meg et barn til uansett, gutt eller jente. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Like anonym Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Jeg synes at det er veldig stor forskjell på at man på den ene siden ønsker seg barn av begge kjønn, til på den andre siden at man seriøst vurderer å benytte seg av medisinsk hjelp for å være sikret at gutte-embryoene velges bort. I Norge forferdes de fleste av oss med rette over Kina, der jentebabyene er mindre verdt enn guttebabyene. Dersom vi også i vår del av verden begynner med slik kjønnsutvelgelse som du nå vurderer, er vi ikke det spor bedre. Jeg synes ikke at det er galt at man i utgangspunktet har ønsker om å få barn av begge kjønn. Men ut fra måten du skriver på i denne tråden og ting du trekker fram, synes jeg du burde vurdere å gå kraftig i deg selv og dine tanker og beveggrunner for ønsket om å få en jente. Er de forventningene du har til det å ha en datter realistiske? Og er det riktig av deg å påføre en datter så kraftige forventninger som hun må leve opp til? Jeg tror også at kvinner som har et så sterkt fokus på Datteren med stor D selv lett kan være den største bidragsyteren til at forholdet til sønnene blir mindre nært. Sånn sett blir det en selvoppfyllende profeti at det er mer stas å være mormor enn farmor. Er det ikke litt voldsomt å sammenligne seleksjon av sædceller med provosert senabort av jentefostre og fravalg av barn som er født? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Like anonym Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 ''Vil du si at all sæden som går til spille når dere har sex er abort også, eller ber du mannen holde igjen'' Her snakker vi faktisk om BEFRUKTEDE EGG, altså barn. Som skal vrakes fordi de er gutter. For meg er ett befruktet egg lik liv, selv om jeg selvfølgelig er klar over at mange ikke er enig med meg. Av alle de tusenvis av spermiene som svømmer rundt er det kun en! som har muligheten til å befrukte ett egg. ingen befruktning, ikke liv. Og det har vi sørget for ikke skjer, ved en prevensjonsmetode som er 100% sikker, og hindrer befruktning, nemlig sterilisering (meg). ''.... du fikk jo det kjønnet du ønsket ellers tror jeg nok du hadde følt mer som jeg, men nå er jo du "fornøyd".'' Det er faktisk tolv år mellom de to yngste, og jeg ønsket meg i mange år en til. Så da jeg ble gravid igjen, ønsket jeg meg selvfølgelig det jeg ikke hadde. Men om det ikke hadde blitt det hadde det ikke vært noen krise. Jeg elsker mitt barn, og ikke mitt barns kjønn. Du ba om synspunkter- og fikk mitt syn. Da må du kunne godta at jeg er helt uenig med deg uten å komme med sarkasmer. Ville du hatt synspunkter som kun skal forsvare ditt eget syn burde du jo presisert det bedre i teksten. P-piller fører også til avvisning av befruktede egg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 P-piller fører også til avvisning av befruktede egg. ''P-piller fører også til avvisning av befruktede egg.'' Nei, p-piller forhindrer eggløsning, ergo kan det ikke bli noen befruktede egg. Stort sett, en og annen sjelden gang overstyrer tydeligvis kvinnens egne hormoner denne prevensjonen og sender ivei et egg allikevel. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Er det ikke litt voldsomt å sammenligne seleksjon av sædceller med provosert senabort av jentefostre og fravalg av barn som er født? Jeg sammenligner ikke det man eventuelt gjør for å kvitte seg med barn av uønsket kjønn, men motivasjonen bak det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.