ung mamma!:) Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Jeg er alenemor til ett barn og bør vel ha en livsforsikring? har dere det? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Høstløv Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Vi har dødsrisikoforsikring, den tegnet vi da ungene var små. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ung mamma!:) Skrevet 29. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2011 Vi har dødsrisikoforsikring, den tegnet vi da ungene var små. Er ikke det det samme? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Jeg er (og har alltid vært) forsikret via jobben. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Er ikke det det samme? Jo, det er det:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Jepp, det har jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Og det unner jeg dem. Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Ja det har jeg. Men kun ved ulykke. Så jeg håper virkelig at jeg dør ved ulykke i steden for ved sykdom. Ungene får en million etter meg hvis jeg dør ved ulykke 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Høstløv Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Er ikke det det samme? Begrepet livsforsikring favner flere typer forsikring bl.a. dødsrisiko, uførhet og kritisk sykdom. Vi har ulykkesforsikring og dødsrisikoforsikring. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FruH Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Nei, vi ble avvist. Jeg pga gallestein, kunne jo evt komme tilbake når operasjonen var overstått. Mannen fikk avslag pga migrene! Utrolig, men sant. Men uansett kommer vi nok til å greie oss uansett. Ulykkesforsikringer og reiseforsikringer har vi gjennom jobb/forbundet. Vi er greit sikret der. Ellers har jeg førsthånds kjennskap til at forsikringer stort sett er penger ut av vinduet, og ingen sikkerhet den dagen man trenger forsikringen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Høstløv Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Nei, vi ble avvist. Jeg pga gallestein, kunne jo evt komme tilbake når operasjonen var overstått. Mannen fikk avslag pga migrene! Utrolig, men sant. Men uansett kommer vi nok til å greie oss uansett. Ulykkesforsikringer og reiseforsikringer har vi gjennom jobb/forbundet. Vi er greit sikret der. Ellers har jeg førsthånds kjennskap til at forsikringer stort sett er penger ut av vinduet, og ingen sikkerhet den dagen man trenger forsikringen. ''Ellers har jeg førsthånds kjennskap til at forsikringer stort sett er penger ut av vinduet, og ingen sikkerhet den dagen man trenger forsikringen.'' Jeg har annen erfaring, jeg kjenner en som hadde tegnet dødsrisikoforsikring da vedkommende døde ble forsikringen utbetalt i løpet av ca to måneder. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurt - men dyrt Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Vi er så forsikret som det bare går an, og det er veldig greit. Siden du er alenemor så sikrer du barna dine... flott! Så blir ikke de sittende med skyhøyt boliglån om du skulle falle fra. Faren min døde for noen år siden og hadde en god livsforsikring, så da han falt fra fikk min mor omtrent 2 mill. Dette kom godt med pga de hadde boliglån og mor ikke var sikker på om hun ville greie å sitte igjen med huset... nå fikk hun betalt ned lånet og fikk litt til overs så hun slapp å bekymre seg sånn over det økonomiske. Det er tragisk nok å miste noen, om man ikke får snudd livssituasjonen i tillegg (økonomisk). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caprice Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 ''Ellers har jeg førsthånds kjennskap til at forsikringer stort sett er penger ut av vinduet, og ingen sikkerhet den dagen man trenger forsikringen.'' Jeg har annen erfaring, jeg kjenner en som hadde tegnet dødsrisikoforsikring da vedkommende døde ble forsikringen utbetalt i løpet av ca to måneder. Jeg har bare positiv erfaring med forsikringer. Europeiske er fantastitske når det gjelder reiseforsikring. Vi fikk feks dekket halve reisen da min mann ble forkjølet under dykkerferie på Maldivene. For to uker siden hadde vi innbrudd i huset. Under to uker etter fikk vi utbetalt hele kravet vårt fra If - ingen egenandel siden vi har alarm. Forrige uke fikk barna våre 30 000,- hver på barneforsikringen pga cøliaki. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FruH Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 ''Ellers har jeg førsthånds kjennskap til at forsikringer stort sett er penger ut av vinduet, og ingen sikkerhet den dagen man trenger forsikringen.'' Jeg har annen erfaring, jeg kjenner en som hadde tegnet dødsrisikoforsikring da vedkommende døde ble forsikringen utbetalt i løpet av ca to måneder. Vi hadde barneforsikring på alle barna. Men den dagen ulykken var ute fikk vi ingenting. Barnet er i dag voksent og 100 % arbeidsufør. Avslaget ble anket både hit og dit, men i krisesituasjoner er begrenset hvor mye man orker å sloss. Kan ikke gå i detaljer da saken ellers er ganske godt kjent. Eller har vi vært så uheldige å få såkalt heksesot i en leilighet. Dette vil ikke selskapet dekke. Så da må vi til med utgifter til å pusse opp en leilighet på nytt, som var nyoppusset i fjor sommer. Vi hadde en vannlekkasje i kjelleren for tre år siden, og fikk beskjed av selskapet at hvis vi gjorde arbeidet selv, skulle vi få dekket arbeidsutgiftene. Da vi sendte inn kravet på dette fikk nesten ingenting. Det dreide seg om fjerning av gulvbelegg, rivivng av vegger, og restaurering. Fikk ikke dekket alt av materialene til å sette det i ordinær stand igjen heller. Men vi har byttet selskap der. Forsikringer er en dyr nødvendighet som allikevel gir deg null sikkerhet, og om du skulle trenge dem forsøker de å vri seg unna så godt de kan. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Ja, da vi tok opp stort huslån tegnet vi samtidig forsikring. I tillegg er vi begge forsikret gjennom jobben. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Høstløv Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Vi hadde barneforsikring på alle barna. Men den dagen ulykken var ute fikk vi ingenting. Barnet er i dag voksent og 100 % arbeidsufør. Avslaget ble anket både hit og dit, men i krisesituasjoner er begrenset hvor mye man orker å sloss. Kan ikke gå i detaljer da saken ellers er ganske godt kjent. Eller har vi vært så uheldige å få såkalt heksesot i en leilighet. Dette vil ikke selskapet dekke. Så da må vi til med utgifter til å pusse opp en leilighet på nytt, som var nyoppusset i fjor sommer. Vi hadde en vannlekkasje i kjelleren for tre år siden, og fikk beskjed av selskapet at hvis vi gjorde arbeidet selv, skulle vi få dekket arbeidsutgiftene. Da vi sendte inn kravet på dette fikk nesten ingenting. Det dreide seg om fjerning av gulvbelegg, rivivng av vegger, og restaurering. Fikk ikke dekket alt av materialene til å sette det i ordinær stand igjen heller. Men vi har byttet selskap der. Forsikringer er en dyr nødvendighet som allikevel gir deg null sikkerhet, og om du skulle trenge dem forsøker de å vri seg unna så godt de kan. Jeg er opptatt av å ha et godt forhold til forsikringsselskapet og går ikke etter det billigste forsikringstilbudet fordi jeg har oppdaget at det ofte gir dårligere betingelser enn en dyrere forsikring. Vårt selskap har betalt ut forsikringsutbetalinger hver gang vi har hatt behov for det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spenol(1) Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 Skulle gjerne hatt men det er svært tvilsomt med tanke på min medisinske historie. De kommer ikke til å ha problemer med å finne noe som hindrer meg. Jeg regner med at jeg blir femti prosent ufør med tiden, hvis ikke mer. Og da er kanskje pointet med å ha en livsforsikring borte? Da er det vel andre systemer som fanger meg opp?. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.