Speak Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Jeg sliter veldig med sopp. Vanlige reseptfrie midler fungerer ikke. Så har jeg fått en av legen. En tablett som skal svelges. Da forsvinner soppen. Men den kommer ofte tilbake. Spesielt hvis jeg har sex. Noen gode råd til hvordan jeg skal unngå det? PS: Jeg har lagt inn samme innlegg på samliv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jentene2 Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Hei Jeg hadde akkurat samme problem som deg + at jeg ofte fikk urinveisinfeksjon. Etter at jeg begynte med å ALLTID gå på do å tisse etter samleie har jeg ikke hatt urinveisinfeksjon en eneste gang og sopp bare noen sjelden gang og det kan godt ha kommet av noe annet. En annen ting for å unngå sopp er å sove uten noe på underkroppen (truse...) sånn at det blir mye lufting. Lykke til - det er slitsomt å ha det på den måten :-( 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 30. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2011 Hei Jeg hadde akkurat samme problem som deg + at jeg ofte fikk urinveisinfeksjon. Etter at jeg begynte med å ALLTID gå på do å tisse etter samleie har jeg ikke hatt urinveisinfeksjon en eneste gang og sopp bare noen sjelden gang og det kan godt ha kommet av noe annet. En annen ting for å unngå sopp er å sove uten noe på underkroppen (truse...) sånn at det blir mye lufting. Lykke til - det er slitsomt å ha det på den måten :-( Jeg gjorde det forrige gang husker jeg. Og sover alltid naken. Men takk for tips:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jacoba Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Kutt ned på sukker i kostholdet, få i deg syrnet melk. Ikke vask deg nedentil mer enn én gang daglig, enten bare med vann eller med bittelitt Lactacyd (lav pH) Jeg får også lett sopp om jeg bader mye. (basseng, badekar eller i havet) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 30. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2011 Kutt ned på sukker i kostholdet, få i deg syrnet melk. Ikke vask deg nedentil mer enn én gang daglig, enten bare med vann eller med bittelitt Lactacyd (lav pH) Jeg får også lett sopp om jeg bader mye. (basseng, badekar eller i havet) Flaks. Pakka ned godteriene for et par dager siden. Nå er det nok:-) Da får det bli litt youghurt tror jeg. Tester alle tipsene samtidig nå!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ei som også plages med sopp Skrevet 2. april 2011 Del Skrevet 2. april 2011 Håper det kommer opp flere gode tips her. Jeg er selv veldig plaget med underlivssopp - og selv mener jeg at plagene intensiverte seg etter at jeg fikk satt inn hormonspiral for noen år siden. Pr. i dag fungerer de reseptfrie medikamentene på meg, men uansett om jeg fullfører en kur eller ei, så går det bare 2-3 uker før soppen er tilbake igjen. Jeg spiser stortsett bare lavkarbomat (altså lite sukker), og jeg har ikke sett noen endring i forhold til soppforekomsten. Ligger alltid naken om natta. Vasker meg nedentil med uparfymert lactacyd. I de soppfrieperiodene vasker jeg bare utvendig nedentil, men ved soppinfeksjon, føler jeg at det jeg må vaske litt innvendig også. For mitt vedkommende har heller ikke sexfrekvensen noen å si for soppoppblomstringen. Føler at jeg er litt desperat nå, etter å ha hatt det sånn i flere år.... Har hørt at det går an å skylle med yoghurt e.l. for å surne miljøet i skjeden. Men jeg har prøvd ulike typer vagitorier med melkesyrebakterier, uten stort hell. I perioder tar jeg derfor soppmiddel hver 15.-16. dag for å forebygge tilbakefall. Det lengste jeg har gjort dette er i 4 mnd - som forebyggende tiltak, men 3 uker etter siste medisinering, var soppen tilbake igjen. Noen som har gode tips! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 4. april 2011 Forfatter Del Skrevet 4. april 2011 Håper det kommer opp flere gode tips her. Jeg er selv veldig plaget med underlivssopp - og selv mener jeg at plagene intensiverte seg etter at jeg fikk satt inn hormonspiral for noen år siden. Pr. i dag fungerer de reseptfrie medikamentene på meg, men uansett om jeg fullfører en kur eller ei, så går det bare 2-3 uker før soppen er tilbake igjen. Jeg spiser stortsett bare lavkarbomat (altså lite sukker), og jeg har ikke sett noen endring i forhold til soppforekomsten. Ligger alltid naken om natta. Vasker meg nedentil med uparfymert lactacyd. I de soppfrieperiodene vasker jeg bare utvendig nedentil, men ved soppinfeksjon, føler jeg at det jeg må vaske litt innvendig også. For mitt vedkommende har heller ikke sexfrekvensen noen å si for soppoppblomstringen. Føler at jeg er litt desperat nå, etter å ha hatt det sånn i flere år.... Har hørt at det går an å skylle med yoghurt e.l. for å surne miljøet i skjeden. Men jeg har prøvd ulike typer vagitorier med melkesyrebakterier, uten stort hell. I perioder tar jeg derfor soppmiddel hver 15.-16. dag for å forebygge tilbakefall. Det lengste jeg har gjort dette er i 4 mnd - som forebyggende tiltak, men 3 uker etter siste medisinering, var soppen tilbake igjen. Noen som har gode tips! Jeg tar en tur til legen i dag. Håper han har noen gode råd..... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.