Gå til innhold

Sovekur

Gjest takk!!!!!

Anbefalte innlegg

Gjest takk!!!!!

`har en seks mnd gammel baby og ble litt inspirert av frustrerte fruer i går der hun ene ville at ungen skulle lære å sove av seg selv, først gråte 20 min uten å bli tatt opp osv?

er det noen som har oppskrift på den "kuren"? Og har den funket for noen her?

Jeg føler det litt som hun barnepiken - det er sårt å høre på en unge gråte uten å få trøst...

Er det for tidlig å lære henne å sove selv?

Hun har begynt å spise fast føde (siden 5 mnd alder) og spiser nå både grøt til lunsj, litt middag på glass og dessert, samt grøt til kvelds... i tillegg til så mye pupp hun vil :-)

Hun våkner fremdeles på natta og er sulten og vil ha pupp, men siden jeg har begynt å få i henne såpass med mat bør jeg vel prøve å minimere nattpuppen?

Tips til sovetrening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spiser hun skikkelig av puppen om natten, altså er hun ordentlig sulten, eller er det bare kosing?

Noen tar en real skrikekur, lar barnet ligge og gråte, men går inn med jevne mellomrom og sier "Nå er det natten og da skal vi sove" og går ut igjen (ikke ta opp barnet!) helt til barnet sovner igjen. Noen holder på i flere timer første natta, men som regel gir det seg etter 3-4 netter sies det. Søk på Ferber-metoden og se hva du finner.

Andre tilbyr vann og ikke pupp, her er det absolutt best at det er pappa som trår til, mamma lukter jo pupp. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måten jeg gjorde det på, var å gå 100 turer inn til babyen for å stryke, prate, roe ned. Men tok ikke babyen opp. Syns ikke noe om metoden å la barn ligge alene og skrike i lange tider. I tillegg til at de sikkert da føler seg alene og redde, så jager de seg jo mer opp i stedet for å roe seg.

Nei, tål heller å gå inn til babyen annenhvert minutt om nødvendig for å roe ned og prate mildt, men ikke løfte opp.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...