Gå til innhold

Baby (11 md.) fikk bare brystmelk - døde.

Mandolaika

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest prust

Jeg synes også det var litt rart formulert i den artikkelen. Dersom moren hadde hatt et balansert kosthold, ville brystmelka trolig inneholdt alt babyen trengte (muligens med unntak av jern), og babyen ville i alle fall ikke ha dødd.

trist at foreldre kan bli så fantatiske at de setter egen ideologi fremfor barnets helse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det var litt rart formulert i den artikkelen. Dersom moren hadde hatt et balansert kosthold, ville brystmelka trolig inneholdt alt babyen trengte (muligens med unntak av jern), og babyen ville i alle fall ikke ha dødd.

trist at foreldre kan bli så fantatiske at de setter egen ideologi fremfor barnets helse.

Ja, barnet veide bare 5,7 kg.!

Synes det er rart at barnets dårlige helse ikke har blitt oppdaget tidligere, i Norge er det jo flere kontroller på helsestasjon. Sto at de ikke hadde fulgt anbefalinger på 9-måneders kontrollen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Ja, barnet veide bare 5,7 kg.!

Synes det er rart at barnets dårlige helse ikke har blitt oppdaget tidligere, i Norge er det jo flere kontroller på helsestasjon. Sto at de ikke hadde fulgt anbefalinger på 9-måneders kontrollen da.

Jeg tror at dette hadde blitt fanget opp på helsestasjon i Norge. Et barn på 11 mnd som bare veier 5,7 kilo er jo ekstremt lite.

Barnevernet burde vært inne her på 9 mnd kontrollen, helt klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at dette hadde blitt fanget opp på helsestasjon i Norge. Et barn på 11 mnd som bare veier 5,7 kilo er jo ekstremt lite.

Ja, jeg husker ikke hvor mye det er normalt å veie i den alderen, men det dobbelte er vel ikke så helt galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo også et poeng hvor mye brystmelk man har etter så lang tid. Noen mødre kan nok ha store mengder i over et år, men mange vil ha for lite uansett hvor mye man ammer.

Vekten viser jo helt klart at barnet ikke har fått nok næring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo også et poeng hvor mye brystmelk man har etter så lang tid. Noen mødre kan nok ha store mengder i over et år, men mange vil ha for lite uansett hvor mye man ammer.

Vekten viser jo helt klart at barnet ikke har fått nok næring.

Ja, det står at foreldrene er fullstendig klar over feilen de gjorde, uff. Er overlagt drap det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Ja, jeg husker ikke hvor mye det er normalt å veie i den alderen, men det dobbelte er vel ikke så helt galt.

Jeg fullammet i 7 mnd. Babyen veide da nesten 11 kg.... Himmelvid forskjell fra 5.7 kg i 11 mnd alder. At ingen alarmklokker har ringt før, er helt uforståelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Høstløv

Det er vanlig at barn dobler fødselsvekten i løpet av de første 6 måneder og ved ettårsalderen er fødselsvekten ganget med tre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om mor har "dårlig" morsmelk pga eget kosthold og i tillegg kanskje ikke har så mye melk ettersom barnet er såpass stort så vil jo barnet få for lite næring.

Disse foreldrene må jo være helt blåst i hodet. Gerit nok å ha en solid mening om hva som er riktig kosthold, men når du ser at barnet ditt blir dårligere og svakere og fremdeles nekter å ta det til lege - ja da begår man faktisk mord med vitende og vilje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacoba

''Jeg synes også det var litt rart formulert i den artikkelen. ''

Media er ikke så nøye med detaljene, det er overskifter som selger :-( Men utrolig tragisk sak, om foreldrene virkelig oppfører seg som det beskrives her fortjener de 30 år fengsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min første veide 9,8 kg ved 6 mndr, og da hadde han fått bare morsmelk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

min første veide 9,8 kg ved 6 mndr, og da hadde han fått bare morsmelk...

Min og. Tvillingene ble fullammet til 9 mnd også. Ikke snøballs sjans i h**** på å få i dem noe mat før 9 mnd. Helt uinteresserte. Ville ikke smake på når vi spiste heller. Etter ni mnd gikk det saaaaakte fremover med litt grøt, pure og småting de kunne stappe inn selv.

*Norsk Rødt Fe* Ikke rart jeg måtte heise muggene 25cm opp etterpå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tragisk sak...

Og vinklingen i artikkelen er drøy, det er jo tydeligvis langt mer enn ammingen som er problemet her.

Minstefrøkna mi ble fullammet i 10.5 mnd, kun pupp og kun meg, ikke engang pumpemelk var aktuelt, enda jeg jobbet tre dager i uka. Hun gikk rett over på voksenmat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tragisk sak...

Og vinklingen i artikkelen er drøy, det er jo tydeligvis langt mer enn ammingen som er problemet her.

Minstefrøkna mi ble fullammet i 10.5 mnd, kun pupp og kun meg, ikke engang pumpemelk var aktuelt, enda jeg jobbet tre dager i uka. Hun gikk rett over på voksenmat.

''Hun gikk rett over på voksenmat.''

Nå så jeg for meg en baby med en biff- eller sushitallerken foran seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hun gikk rett over på voksenmat.''

Nå så jeg for meg en baby med en biff- eller sushitallerken foran seg...

Det var nesten sånn... Hun spiste melon og serranoskinke da hun var 13 mnd....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ino1365381263

''- Paret fulgte ikke legens anbefaling om å legge babyen inn på sykehuset da barnet viste seg å ha bronkitt og vekttap ved nimånederskontrollen. De ville i stedet bruke leire- eller kålsalve, som de fant oppskriften til i bøkene sine''

Høres ikke helt bra ut dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...