PieLill Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 Etter å ha funnet en klar sammenheng mellom svineinfluensavaksinen Pandemrix og narkolepsi hos barn, frarådes nå vaksinen gitt til alle i Sverige under 18 år. Les mer: http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.7568129 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 Det ante meg at noe ville komme... Denne vaksinen var et hastverksprosjekt. Jeg og barna tok vaksinen under stor tvil. Ser det står at det ikke er funnet noen økning av narkolepsi i Norge og flere andre land, det er jo litt rart. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 31. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2011 Det ante meg at noe ville komme... Denne vaksinen var et hastverksprosjekt. Jeg og barna tok vaksinen under stor tvil. Ser det står at det ikke er funnet noen økning av narkolepsi i Norge og flere andre land, det er jo litt rart. ''Ser det står at det ikke er funnet noen økning av narkolepsi i Norge og flere andre land, det er jo litt rart.'' Det kan ha sammenheng med hvordan dette diagnostiseres, rapporteringsrutiner og i hvilken grad de følges og helsemyndighetenes vilje til å undersøke dette i det enkelte land. I Sverige og Finnland ser de ut til å ha vært fast bestemte på å komme til bunns i saken. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 ''Ser det står at det ikke er funnet noen økning av narkolepsi i Norge og flere andre land, det er jo litt rart.'' Det kan ha sammenheng med hvordan dette diagnostiseres, rapporteringsrutiner og i hvilken grad de følges og helsemyndighetenes vilje til å undersøke dette i det enkelte land. I Sverige og Finnland ser de ut til å ha vært fast bestemte på å komme til bunns i saken. mvh Ja. Jeg er ikke så sikker på at jeg nødvendigvis følger FHIs anbefalinger neste gang det er noe lignende oppe. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 31. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2011 Ja. Jeg er ikke så sikker på at jeg nødvendigvis følger FHIs anbefalinger neste gang det er noe lignende oppe. Vi sto over denne vaksinen. Dels av praktiske grunner og dels at jeg syntes vaksinen var for lite utprøvd. Jeg har også lite tiltro til norske helsemyndigheters håndtering og ansvarstagende når vaksineprosjekt viser seg å ha alvorlige negative bivirkninger. I prinsippet er jeg stor fan av velprøvde vaksiner. Et av de største helsegodene vi har. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 ''Ser det står at det ikke er funnet noen økning av narkolepsi i Norge og flere andre land, det er jo litt rart.'' Det kan ha sammenheng med hvordan dette diagnostiseres, rapporteringsrutiner og i hvilken grad de følges og helsemyndighetenes vilje til å undersøke dette i det enkelte land. I Sverige og Finnland ser de ut til å ha vært fast bestemte på å komme til bunns i saken. mvh ''Det kan ha sammenheng med hvordan dette diagnostiseres, rapporteringsrutiner og i hvilken grad de følges og helsemyndighetenes vilje til å undersøke dette i det enkelte land. '' Jeg tror ikke det er dette som er årsaken til at man ikke har funnet det samme i Norge. Legemiddelverket gikk ut med oppfordring til helsepersonell om å være særlig oppmerksom og innrapportere narkolepsi for mange måneder siden. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 Vi sto over denne vaksinen. Dels av praktiske grunner og dels at jeg syntes vaksinen var for lite utprøvd. Jeg har også lite tiltro til norske helsemyndigheters håndtering og ansvarstagende når vaksineprosjekt viser seg å ha alvorlige negative bivirkninger. I prinsippet er jeg stor fan av velprøvde vaksiner. Et av de største helsegodene vi har. mvh Enig med deg. Jeg ville stå over, men bøyde meg siden barnas far ønsket vaksinering for både seg og barna. Da så jeg ingen grunn til å la være selv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 Det ante meg at noe ville komme... Denne vaksinen var et hastverksprosjekt. Jeg og barna tok vaksinen under stor tvil. Ser det står at det ikke er funnet noen økning av narkolepsi i Norge og flere andre land, det er jo litt rart. Jeg fulgte legens råd. Neste gang stoler jeg på magefølelsen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 Jeg fulgte legens råd. Neste gang stoler jeg på magefølelsen. Jeg også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.