AAA Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Åh, jeg joiner definitivt morsan i popcornspisingen mens jeg venter på svaret .... Og jeg må visst ut og kjøpe popcorn jeg også. ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Dette er ikke barnas sosiale liv. Det er en skoleopptreden som et klassetrinn har ansvaret for. Jeg antar at skolen har dette systemet bl.a. fordi det ligger mye læring i å organisere det, i tillegg til det som har med selve opptredenen å gjøre. Det er ikke sikkert skolen ønsker at læringsutbyttet skal være at det er de samme gesjeftige jentene som antakelig styrer mye av det sosiale utenfor skolen, som bestemmer over dette også. Det må i hvert fall kunne gå an å stille spørsmål om det. Jeg ville imidlertid tatt det via læreren, ikke mødrene imellom - stilt meg helt åpen og spurt om det var slik at dette er fullstendig overlatt til elevene, og om man hadde tenkt på hvilke konsekvenser det kan få for klassemiljøet dersom noen får bestemme altfor mye over de andre. Jeg er enig i at de voksne ikke skal overstyre alle naturlige prosesser fra sandkassa og skolegården til sjekkemarkedet, av frykt for at egne barn skal tape. Men jeg synes også det er positivt at lærerne ikke har autoritet på linje med politimestre lenger. Noe av det jeg var tilskuer til på skolen i perioden 1965 - 69, skulle absolutt vært stoppet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Jeg hadde tenkt å legge det jeg skrev nedenfor, under NHDs spørsmål, beklager. Jeg ville altså spurt læreren først, slik enkelte andre også har foreslått. Ikke kritiser, bare spør om det er slik at dette er fullstendig overlatt til elevene og om de står fritt til å omdefinere programmet helt til siste slutt. Så kan du legge fram den konkrete saken etter hvert. Det kan tenkes at det ikke er så lurt å tvinge den andre jenta, men om ikke annet burde datteren din få en annen dansepartner - og læreren får en påminnelse om hva slike opplegg kan bety for klassemiljøet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Unnskyld at jeg går inn i denne tråden. Det kunne like gjerne vært en av de utallige med samme innhold. Jeg spør deg PieLill på bakgrunn av dine mange velbegrunnede svar. Jeg kan ikke huske en eneste gang "i gamle dager" at foreldre la seg bort i slikt. Hvem som ba hjem, leket med hvem, om leken var rettferdig, om en lånte leker av hverandre eller ikke. På meg virker det som om dagens mødre (ja, for det er bare mødrene virker det som) detaljstyrer barnas sosiale liv som et slags rettferdighetspoliti. Barnets venner, venners foreldre, barnehegen, skolen blir kontinuelrig observert med kritiske øyne på jakt etter en eller annen urettferdighet som må tas opp snarest og i mange møter. Hvordan skal barnet greie seg i den voksne verden når mor hele tiden har styrt det sosiale livet i detalj? Vil vi om 20 år ha mødregrupper på arbeidsplassene som har overtatt det nåværenede tillitsvalgapparatet? Dette er ikke barnas sosiale liv. Det er en skoleopptreden som et klassetrinn har ansvaret for. Jeg antar at skolen har dette systemet bl.a. fordi det ligger mye læring i å organisere det, i tillegg til det som har med selve opptredenen å gjøre. Det er ikke sikkert skolen ønsker at læringsutbyttet skal være at det er de samme gesjeftige jentene som antakelig styrer mye av det sosiale utenfor skolen, som bestemmer over dette også. Det må i hvert fall kunne gå an å stille spørsmål om det. Jeg ville imidlertid tatt det via læreren, ikke mødrene imellom - stilt meg helt åpen og spurt om det var slik at dette er fullstendig overlatt til elevene, og om man hadde tenkt på hvilke konsekvenser det kan få for klassemiljøet dersom noen får bestemme altfor mye over de andre. Jeg er enig i at de voksne ikke skal overstyre alle naturlige prosesser fra sandkassa og skolegården til sjekkemarkedet, av frykt for at egne barn skal tape. Men jeg synes også det er positivt at lærerne ikke har autoritet på linje med politimestre lenger. Noe av det jeg var tilskuer til på skolen i perioden 1965 - 69, skulle absolutt vært stoppet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Det du sier her stemmer ikke. Foreldre brydde seg før også, men inngripen var nok ofte mer indirekte. Det av flere årsaker, den mest åpenbare at foreldrene var på utsiden og ikke involvert når det gjaldt alt som skjer på skolen. Læreren var o den store høvdingen, og foreldrene visste ikke om det meste som skjedde der rett og slett. Mine foreldre hadde aldri i livet akseptert at jeg som barn, oppførte meg på måten som er beskrevet i hovedinnlegget. De hadde definitivt blandet seg inn. Heldigvis. OT: Hvorfor sitter jeg her, etter maaange år på DOL, med en følelse av at du egentlig ikke liker kvinner? ;-) Veldig ofte, når du skal beskrive noe du ikke liker, så kommer det opp at det er typisk kvinner, eller typisk jentete. Jeg håper ikke dette gjenspeiler seg i behandling av dine pasienter. Jeg synes kvinner skal konsentrere seg om aktiviteter av denne typen: http://www.kjendis.no/2011/04/03/kjendis/kongelige/bryllup/prins_william/kate_middleton/16053690/ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Jeg synes kvinner skal konsentrere seg om aktiviteter av denne typen: http://www.kjendis.no/2011/04/03/kjendis/kongelige/bryllup/prins_william/kate_middleton/16053690/ :-D 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonie Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Det du sier her stemmer ikke. Foreldre brydde seg før også, men inngripen var nok ofte mer indirekte. Det av flere årsaker, den mest åpenbare at foreldrene var på utsiden og ikke involvert når det gjaldt alt som skjer på skolen. Læreren var o den store høvdingen, og foreldrene visste ikke om det meste som skjedde der rett og slett. Mine foreldre hadde aldri i livet akseptert at jeg som barn, oppførte meg på måten som er beskrevet i hovedinnlegget. De hadde definitivt blandet seg inn. Heldigvis. OT: Hvorfor sitter jeg her, etter maaange år på DOL, med en følelse av at du egentlig ikke liker kvinner? ;-) Veldig ofte, når du skal beskrive noe du ikke liker, så kommer det opp at det er typisk kvinner, eller typisk jentete. Jeg håper ikke dette gjenspeiler seg i behandling av dine pasienter. Alle vet vel at den mannlige måten å tenke/handle på er den eneste rette. Kvinnen er styrt av følelser og hormoner og derfor uegnet til slikt. Egentlig burde far ta seg av hjem og barn og andre viktige ting, så kunne mor holdt seg til slikt det ikke er så farlig med. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
plommeblomst Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Dette er ikke barnas sosiale liv. Det er en skoleopptreden som et klassetrinn har ansvaret for. Jeg antar at skolen har dette systemet bl.a. fordi det ligger mye læring i å organisere det, i tillegg til det som har med selve opptredenen å gjøre. Det er ikke sikkert skolen ønsker at læringsutbyttet skal være at det er de samme gesjeftige jentene som antakelig styrer mye av det sosiale utenfor skolen, som bestemmer over dette også. Det må i hvert fall kunne gå an å stille spørsmål om det. Jeg ville imidlertid tatt det via læreren, ikke mødrene imellom - stilt meg helt åpen og spurt om det var slik at dette er fullstendig overlatt til elevene, og om man hadde tenkt på hvilke konsekvenser det kan få for klassemiljøet dersom noen får bestemme altfor mye over de andre. Jeg er enig i at de voksne ikke skal overstyre alle naturlige prosesser fra sandkassa og skolegården til sjekkemarkedet, av frykt for at egne barn skal tape. Men jeg synes også det er positivt at lærerne ikke har autoritet på linje med politimestre lenger. Noe av det jeg var tilskuer til på skolen i perioden 1965 - 69, skulle absolutt vært stoppet. Jeg trenger i grunnen ikke skrive noe særlig her på dol, du formulerer det jeg mener så mye bedre, laban 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonie Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Jeg ville tatt det opp med læreren og foreslått at slike påmeldinger må være bindende. De burde ta det opp med elevene og forklart hvorfor. Rat de ikke har gjort det i grunnen, nå i disse antimobbetider. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Jeg synes kvinner skal konsentrere seg om aktiviteter av denne typen: http://www.kjendis.no/2011/04/03/kjendis/kongelige/bryllup/prins_william/kate_middleton/16053690/ *stum og storøyd* 22.000,- for at avkommet skal lære seg å røre i teen uten å klirre med skjeen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 Dette er ikke barnas sosiale liv. Det er en skoleopptreden som et klassetrinn har ansvaret for. Jeg antar at skolen har dette systemet bl.a. fordi det ligger mye læring i å organisere det, i tillegg til det som har med selve opptredenen å gjøre. Det er ikke sikkert skolen ønsker at læringsutbyttet skal være at det er de samme gesjeftige jentene som antakelig styrer mye av det sosiale utenfor skolen, som bestemmer over dette også. Det må i hvert fall kunne gå an å stille spørsmål om det. Jeg ville imidlertid tatt det via læreren, ikke mødrene imellom - stilt meg helt åpen og spurt om det var slik at dette er fullstendig overlatt til elevene, og om man hadde tenkt på hvilke konsekvenser det kan få for klassemiljøet dersom noen får bestemme altfor mye over de andre. Jeg er enig i at de voksne ikke skal overstyre alle naturlige prosesser fra sandkassa og skolegården til sjekkemarkedet, av frykt for at egne barn skal tape. Men jeg synes også det er positivt at lærerne ikke har autoritet på linje med politimestre lenger. Noe av det jeg var tilskuer til på skolen i perioden 1965 - 69, skulle absolutt vært stoppet. Tiltredes. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 Det du sier her stemmer ikke. Foreldre brydde seg før også, men inngripen var nok ofte mer indirekte. Det av flere årsaker, den mest åpenbare at foreldrene var på utsiden og ikke involvert når det gjaldt alt som skjer på skolen. Læreren var o den store høvdingen, og foreldrene visste ikke om det meste som skjedde der rett og slett. Mine foreldre hadde aldri i livet akseptert at jeg som barn, oppførte meg på måten som er beskrevet i hovedinnlegget. De hadde definitivt blandet seg inn. Heldigvis. OT: Hvorfor sitter jeg her, etter maaange år på DOL, med en følelse av at du egentlig ikke liker kvinner? ;-) Veldig ofte, når du skal beskrive noe du ikke liker, så kommer det opp at det er typisk kvinner, eller typisk jentete. Jeg håper ikke dette gjenspeiler seg i behandling av dine pasienter. Bare en tanke. Forsøker å se for meg et tilsvarende avtalebrudd i voksenverdenen. To artister som planlegger et show sammen. Så finner den ene plutselig på at h*n heller vil opptre med noen andre. Drit og dra. Hmm.. Kunne jo blitt en del feite typer i avisene og timer i rettssalen. Men det er vel ikke å ordne opp på egen hånd. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 ''OT: Hvorfor sitter jeg her, etter maaange år på DOL, med en følelse av at du egentlig ikke liker kvinner? ;-) Veldig ofte, når du skal beskrive noe du ikke liker, så kommer det opp at det er typisk kvinner, eller typisk jentete. Jeg håper ikke dette gjenspeiler seg i behandling av dine pasienter.'' *henter popcorn og venter spent på NHDs svar* :-) Det blir fryktelig mye popcorn dette her.... ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 Det blir fryktelig mye popcorn dette her.... ;-) *magaknip'!!! ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.