Gå til innhold

Kreativ jente!

Gjest prust

Anbefalte innlegg

Gjest prust

9,5-åringen er imponerende kreativ! Og hun har det ikke etter sin mor...

Her i går hadde hun satt seg i sofakroken med garn og strikkepinner. "Hva strikker du?" spurte jeg. "Noe til å ha blokkfløyta i, vel!" svarte hun.

Og hun strikket i vei (la opp selv) i går kveld og i formiddag - og nå var produktet ferdig: Et flott blokkfløytepennal, hun har sydd det sammen og festet på knapp helt selv, slik at lokket over toppen blir festet.

Utrolig morsomt!

Tidligere i vinter har hun strikket både lue, skjerf, lang lekeslange, mus, rotter og sikkert andre ting :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest MayLynn

Er det hun som er litt "krevende"?

Mi 8,5 åring er også krevende og veldig kreativ. Synd jeg ikke kan håndarbeid el selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Er det hun som er litt "krevende"?

Mi 8,5 åring er også krevende og veldig kreativ. Synd jeg ikke kan håndarbeid el selv...

Ja, det er hun som har et mer voldsomt temperament enn de andre to. Hun roer seg veldig med håndarbeid, og kan sitte i 2-3 timer med strikking eller sying!

Jeg er ikke noe flink til å sy, men jeg kan strikke. Hun gjorde imidlertid alt selv denne gangen: la opp selv, fellet inn på begge sider slik at det ble smalere etter lokket, målte så det ble langt nok, byttet farge, felte av, sydde sammen og festet knappen!

Hva liker di jente å gjøre? Mi liker å sykle (sykler gjerne turer alene og er borte en time eller to), klatre i trær, ake, balansere osv. Inne liker hun å lage ting, skrive, tegne, lese, se på tv. Hun spiller i korps, synger i kor og spiller volleyball.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest MayLynn

Ja, det er hun som har et mer voldsomt temperament enn de andre to. Hun roer seg veldig med håndarbeid, og kan sitte i 2-3 timer med strikking eller sying!

Jeg er ikke noe flink til å sy, men jeg kan strikke. Hun gjorde imidlertid alt selv denne gangen: la opp selv, fellet inn på begge sider slik at det ble smalere etter lokket, målte så det ble langt nok, byttet farge, felte av, sydde sammen og festet knappen!

Hva liker di jente å gjøre? Mi liker å sykle (sykler gjerne turer alene og er borte en time eller to), klatre i trær, ake, balansere osv. Inne liker hun å lage ting, skrive, tegne, lese, se på tv. Hun spiller i korps, synger i kor og spiller volleyball.

Mi er også veldig temperamentsfull. Men kommer seg jo litt med alderen.

Hun er veldig glad i å synge, skuespill og dans/ballett så hun går på slike ting. Men vurderer å la henne begynne på håndball til høsten for der går "alle" de andre jentene. Vel - ikke absolutt alle. Fotball er ikke noe for henne.

Ellers er hun veldig flink til å tegne. Og lage ting. Men det er jo ikke jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss imponerende!! :-))

Jeg kan ikke strikke..

Jeg er ikke flink til å strikke, og ikke liker jeg det spesielt godt heller, men jeg trodde da at alle lærte å strikkepå skolen? I det minste en liten, stygg grytelapp med veldig skjeve kanter og ujevnt strikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

Jeg er ikke flink til å strikke, og ikke liker jeg det spesielt godt heller, men jeg trodde da at alle lærte å strikkepå skolen? I det minste en liten, stygg grytelapp med veldig skjeve kanter og ujevnt strikk?

Kanskje i Norge, men ikke i Dubai ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...