Gjest Onkel Thomas Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Om ca 1,5 måned skal den eldste onkelungen min konfirmeres, og jeg har ikke peiling på hva jeg skal gi.... Konfirmanten er det eldste av de tre barna til den eneste broren min, og familien bor i en annen del av landet (= store reisekostnader...). Jeg er singel og har ikke verdens beste økonomi, - mens alle de tre søskene til konfirmantens mor er "akademikerpar" med solide stillinger. Er derfor redd for at en pengegave fra meg ville blitt "latterliggjort" i sammenligning med resten av selskapet... Har hørt om konfirmasjonsgjester som ikke har dratt i selskapet, men i stedet gitt konfirmaten billettprisen/reiekostnaden i tillegg til gaven. Går dette an? Eller kan jeg gi en såpass alternativ gave som at konfirmanten får et "gavekort" på en ukes fjelltur/fisketur/kanotur e..l sammen med meg til sommeren (er friluftsinteressert) ? Evt. at vi drar sammen på på fotballkamp i London (vi har samme favorittlag) eller er det for egoistisk av meg? (i dyreste laget, men jeg får reisefølge - må selvsagt ha godkjenning fra konformantens foreldre først). Eller har noen andre tips til andre gaver som ikke koster for mye? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tante Mari Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Likte de alternative gavene dine enda bedre enn pengegaver. En helg eller eller med deg, friluft, fiske, om han liker sånt. Det er jo kjempe topp :-) En fotball kamp (trenger ikke være london, men feks her i norge, om han liker et spes lag), camping helg, en tur til liseberg feks (trenger ikke koste spes mye, sjekk dagpass, slikt er jo alltid poppis), men den helgen på tur med deg synes jeg var helt strålende tenkt. Eller hva med en konsert opplevelse (med deg) en gang i løpet av året..lag en skikkelig "guttekveld" ut av det med ting han liker, sjekk billettservice, kanskje et band han liker spiller i nærheten. Det er slike ting man kommer til å huske når man blir eldre :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tante Mari Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 "Evt. at vi drar sammen på på fotballkamp i London (vi har samme favorittlag) eller er det for egoistisk av meg?" Ikke i det hele tatt om han liker fotball og samme lag som deg. Er ikke slike turer dyre da?(se evt etter ulike billige tur pakker osv) Det ville jo vært en helt enorm opplevelse for ham. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest luftslott Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Syns fotballhelg-ideen din var helt konge:-) Den tror jeg han vil bli glad for! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Jeg synes ideen om fotballtur (eller fisketur, for den saks skyld, dersom gutten liker denslags), er en glimrende idé. Nabogutten min fikk Londontur i konfirmasjonsgave av sin eldre søster, og han blei så glad at tårene trilla 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Fotballtur med onkel høres supert ut!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Jeg er enig med de andre her - en sånn helgetur høres veldig bra ut. Sjekk om du helt sikkert har råd til fotballtur før du lover noe, det er ikke billig å kjøpe billetter til PL gjennom seriøse agenter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 ''Eller kan jeg gi en såpass alternativ gave som at konfirmanten får et "gavekort" på en ukes fjelltur/fisketur/kanotur e..l sammen med meg til sommeren (er friluftsinteressert) ? Evt. at vi drar sammen på på fotballkamp i London (vi har samme favorittlag) eller er det for egoistisk av meg? (i dyreste laget, men jeg får reisefølge - må selvsagt ha godkjenning fra konformantens foreldre først).'' Gi en sånn gave!!! Det er helt toppers og mye bedre enn alskens sølvtøy og sånt for en fjortis! Vi er tre tanter som ga London-weekend sammen med oss i konf-gave til det ene tantebarnet vårt. Hun snakker om det ennå, etter 7 år. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest signert Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 ''Eller kan jeg gi en såpass alternativ gave som at konfirmanten får et "gavekort" på en ukes fjelltur/fisketur/kanotur e..l sammen med meg til sommeren (er friluftsinteressert) ? Evt. at vi drar sammen på på fotballkamp i London (vi har samme favorittlag) eller er det for egoistisk av meg? (i dyreste laget, men jeg får reisefølge - må selvsagt ha godkjenning fra konformantens foreldre først).'' Gi en sånn gave!!! Det er helt toppers og mye bedre enn alskens sølvtøy og sånt for en fjortis! Vi er tre tanter som ga London-weekend sammen med oss i konf-gave til det ene tantebarnet vårt. Hun snakker om det ennå, etter 7 år. ) Helt enig i at en slik gave er utmerket når det klaffer så bra med interesser. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Jeg synes at begge de alternative gavene dine er fantastiske gaver - og mye mer verdt enn å putte penger i en konvolutt. Såvidt jeg vet er fotballturer temmelig dyre affærer, men hvis du har muligheten, er det selvsagt fint. Men jeg tror at en fisketur/kanotur/tilsvarende kan være en minst like flott gave fra en onkel til en konfirmant. Tenk hva du gir av engasjement ved å gjøre noe sånt. Kjempeflott. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.