Gjest Ein mor Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 Vi har ved et par anledninger fått beskjed om at gutten min mangler jern. Han er er 10 år. Vi har da spist jerntabletter. Han plages med hodepine som blir bedre når han har spist jerntablettet. Noen tips? Er det vanlig at man skal gå på jerntabletter flere ganger? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 Jeg vil anta at dersom man ikke gjør noe med kostholdet så vil jernlagrene synke igjen når man slutter med tilskudd. Kanskje han bør gå på jerntilskudd hele tiden? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MayLynn Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 Har dere sjekket ham for cøliaki? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ein mor Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 Har dere sjekket ham for cøliaki? Nei, da blir det krise Men han er ikke mye dårlig i maven. Virker også frisk og rask. Men jeg tenker at det er lurt å høre med legen om evt årsaker til at han hele tiden får får lite jern. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammantil3 Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 Først og fremst prøver man vel å spise matvarer med mye jern, og samtidig kombinere jernholdig mat med matvarer som gir større opptak. Fungerer ikke det, må man kanskje bare belage seg på å sjekke jern jevnlig og ta tilskudd når det er for lavt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Siden jernnivået går ned igjen, ville jeg bed legen om å finne ut hvorfor. Så lenge jernivået er lavt, bør han få tilskudd. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.