Gjest prust Skrevet 5. april 2011 Skrevet 5. april 2011 Samtale i bilen, på vei til tannlegen: Storesøster 9,5 år: "Mamma, hvem var Asbjørnsen og Moe?" Mamma: "Det var to menn som gikk rundt i hele Norge og fikk høre eventyr som de skrev ned sånn at alle kunne lese dem." Storesøster: "Hm....." (tenkepause) Storesøster: " Kanskje han Moe egentlig het Mohammar?" --- Hjelpe meg, som jeg lo! Jeg gapskrattet så jeg nesten kjørte av veien :-) Og så måtte jeg roe meg ned og fortelle at Moe og Mo var et helt vanlig norsk etternavn, mens han sangeren Mo riktignok egentlig het Mohammar eller Mohammed :-) Og så lo hun veldig da jeg fotalte at en gutt i klassen min på barneskolen het Moe til etternavn :-) *s* 0 Siter
laban Skrevet 5. april 2011 Skrevet 5. april 2011 * fnis * Klart det er veldig merkelig å hete Moe til etternavn - jeg hadde også en i klassen min med det navnet... 0 Siter
jubalong70 Skrevet 5. april 2011 Skrevet 5. april 2011 Fantastisk!!! Jeg ler så jeg griner her! Takk, prust Virkelig barn av sin tid, ja 0 Siter
Katt-ja Skrevet 5. april 2011 Skrevet 5. april 2011 Asbjørnsen og Mohammed - herlig! :-) Folkeeventyr & 1001 natt i kombinasjon? 0 Siter
Gjest prust Skrevet 5. april 2011 Skrevet 5. april 2011 Asbjørnsen og Mohammed - herlig! :-) Folkeeventyr & 1001 natt i kombinasjon? Kulturene smelter sammen :-) 0 Siter
morsan Skrevet 6. april 2011 Skrevet 6. april 2011 LOL! Hva som er "vanlige" navn avhenger helt klart av den tiden man lever i. Min sønn hadde i ca 5-årsalderen en kommentar om et navn han syntes var rart. Han begynte å le da jeg fortalte om en som het Bjørn. I hans ører var nok dette like rart som om man skulle hett katt eller skjære ;-) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 6. april 2011 Skrevet 6. april 2011 LOL! Hva som er "vanlige" navn avhenger helt klart av den tiden man lever i. Min sønn hadde i ca 5-årsalderen en kommentar om et navn han syntes var rart. Han begynte å le da jeg fortalte om en som het Bjørn. I hans ører var nok dette like rart som om man skulle hett katt eller skjære ;-) Morsomt :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.