Gjest prust Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Samtale i bilen, på vei til tannlegen: Storesøster 9,5 år: "Mamma, hvem var Asbjørnsen og Moe?" Mamma: "Det var to menn som gikk rundt i hele Norge og fikk høre eventyr som de skrev ned sånn at alle kunne lese dem." Storesøster: "Hm....." (tenkepause) Storesøster: " Kanskje han Moe egentlig het Mohammar?" --- Hjelpe meg, som jeg lo! Jeg gapskrattet så jeg nesten kjørte av veien :-) Og så måtte jeg roe meg ned og fortelle at Moe og Mo var et helt vanlig norsk etternavn, mens han sangeren Mo riktignok egentlig het Mohammar eller Mohammed :-) Og så lo hun veldig da jeg fotalte at en gutt i klassen min på barneskolen het Moe til etternavn :-) *s* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Hahaha! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laguna1 Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 * fnis * Klart det er veldig merkelig å hete Moe til etternavn - jeg hadde også en i klassen min med det navnet... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Fantastisk!!! Jeg ler så jeg griner her! Takk, prust Virkelig barn av sin tid, ja 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Asbjørnsen og Mohammed - herlig! :-) Folkeeventyr & 1001 natt i kombinasjon? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Asbjørnsen og Mohammed - herlig! :-) Folkeeventyr & 1001 natt i kombinasjon? Kulturene smelter sammen :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Axcia Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 *hehe* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 LOL! Hva som er "vanlige" navn avhenger helt klart av den tiden man lever i. Min sønn hadde i ca 5-årsalderen en kommentar om et navn han syntes var rart. Han begynte å le da jeg fortalte om en som het Bjørn. I hans ører var nok dette like rart som om man skulle hett katt eller skjære ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 LOL! Hva som er "vanlige" navn avhenger helt klart av den tiden man lever i. Min sønn hadde i ca 5-årsalderen en kommentar om et navn han syntes var rart. Han begynte å le da jeg fortalte om en som het Bjørn. I hans ører var nok dette like rart som om man skulle hett katt eller skjære ;-) Morsomt :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.