Gå til innhold

væske pr. døgn til gutt 7 mnd.


skrotten

Anbefalte innlegg

Sønnen min får Nutramigen pga melkeallergi. Jeg har lest ett sted at når barna får grøt, bør de ikke få mer enn 6 dl. erstatning i døgnet pga fare for å overbelast nyrene. Men jeg får ikke i sønnen min vann, skal han drikke noe utenom melken er saft det eneste jeg får i ham. Han drikker mellom 4-6 dl melk utenom grøt - hvor mye væske er det minste han MÅ ha i døgnet? Det er ikke alltid jeg får i ham så mye saft heller - lurer på hvor mye jeg må stresse med å få i ham nok, eller om jeg kan stole på at han kjenner selv hvor mye han må ha? (Det er ofte han gir uttrykk for at han vil ha mer enn 6 dl. melk, uten at han vil ha vann eller noe særlig saft isteden)

Han har flere skikkelig våte bleier i dagnet, også når han bare har drukket 4 dl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har vært mye ut og inn på sykehuset med vår datter. Der fikk vi beskjed om at barn skal ha ca. 100 ml per kilo kroppsvekt. Dette vil med andre ord si at et barn på 7 kilo skal ha ca 700 ml i døgnet. Det som er viktig å presisere er at dette er total væskemengde. Altså skal man iberegne det som går med av væske i grøt, evt. middagsmat osv. Det er imidlertid store variasjoner på hvor mye barn drikker. Hovedregelen er at så lenge de har våte bleier er alt greit.

Det er riktig som du skriver at det er begrensninger på hvor mye melk et barn skal ha i døgnet. La den lille gutten få leke litt med flasken selv, så er det mulig han lærer seg å drikke vann etter hvert. (Det gjorde i alle fall mine barn).

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...