Gå til innhold

Barn hjemme alene

spiky

Anbefalte innlegg

Er det uansvarlig av meg å la sønnen min på 11 være hjemme alene mellom 20.30 og 22.15 én dag hver 14. dag fordi treningen min har flyttet til et senere tidspunkt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På ingen måte, hvis han selv synes det er greit og han ikke er den typen som vil benytte anledningen til å prøve alt som er farlig / ulovlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ingen måte, hvis han selv synes det er greit og han ikke er den typen som vil benytte anledningen til å prøve alt som er farlig / ulovlig.

He-he. Nei han er fornuftig. Og vi har venner i nabolaget hvis det skulle være noe. Men det betyr at han må legge seg alene, og jeg får litt dårlig samvittighet for det.

Takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Det går fint, men for å helgardere at han vet hva han ikke skal gjøre når han er alene, bør du be ham gå inn på NRK sine nettsider og se programmene "Ikke gjør dette hjemme".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-he. Nei han er fornuftig. Og vi har venner i nabolaget hvis det skulle være noe. Men det betyr at han må legge seg alene, og jeg får litt dårlig samvittighet for det.

Takk for svar

Det synes jeg ikke du skal ha. Han er snart tenåring og kan komme til å legge seg både her og der uten din kontroll :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, så lenge han selv synes det er greit så er det ikke uansvarlig.

Mine er av og til hjemme alene ved leggetid, de går i 3. og 4. klasse. De vet godt hva de skal gjøre, de finner ikke på noe tull og de har tydelige instrukser om hva de skal gjøre om det ringer på døra eller om telefonen ringer. Vi har testet, og de gjør som de har fått beskjed om.

Å få ansvar for seg selv er utelukkende positivt, mener

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Støtter de andre som har svart så langt. Så lenge han er komfortabel med situasjonen og til å stole på, bør dette være uproblematisk. Kanskje vokser han på det også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest signert

Tror jeg ville vært litt skeptisk med tanke på at det er litt sent. Men det kommer jo litt an på barnet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo an på hvor moden gutten er og om hans synes det ok å være alene.Synes han det er greit er de tikke noe problem.

Sønnen min som fyller 13 år nå vil ikke være alene hjemme om kvelden. Er vi ute senere enn til 21.30 blir han utrygg, han vil da ikke legge seg men sitter oppe til vi kommer hjem. Han er aldri alene lenger enn tilkl 22.00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg synes absolutt ikke det er uansvarlig.

Selv ville jeg nok ikke gjort det fordi ingen av mine ville likt det i den alderen, men det er jo stor forskjell på barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge 11-åringen selv synes det er greit, og du er tilgjengelig på telefon, ser jeg ingen grunn til at det ikke skal være greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest not while they are sleeping....

I utgangspunktet synes jeg det er helt greit, hvis barnet synes det er greit selv.

Men her i huset forlates aldri barna mens de sover, og vi lar dem heller ikke legge seg mens de er alene. De våkner ikke av røykvarslere, telefon, dørklokke - ikke av noe annet enn mors eller fars vakre stemmer, egentlig :) - og vi tar derfor ikke sjansen på å la dem være alene når de sover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...