Gå til innhold

Urolig liten gutt


Gjest lei

Anbefalte innlegg

Jeg har en gutt som straks er 4 mnd. Jeg har ammet ham hele tiden. Helt fra begynnelsen har jeg bare spist det jeg har harr lyst på uten å ta hensyn til ammingen Gutten har heller ikke reagert nevneverdig på det jeg har spist.Han har vært rolig og grei, også på kveldene. Men etter at han ble 3 mnd har han begynt å skrike mye på kveldene. Han vrir seg, fiser og har ofte avføring. Noen ganger er avføringen skarp i lukten og tynnere enn vanlig. Enkelte dager (og netter) sover han bare i korte perioder, sover urolig og våkner med et skrik. Jeg har begynt å tenke mer på hva jeg spiser, så de siste dagene har jeg bare spist brødmat, litt frukt, salat, grøt, kylling, og så har jeg drukket melk eller vann. Kan det være at han reagerer på noe i melka eller kan han ha vondt i magen "uten grunn"?

Det er ikke hver dag/kveld han er slik, men ofte. Blir litt frustrert siden det kanskje er jeg som gir ham ubehag gjennom morsmelken. Hva bør jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis han plutselig begynte å reagere,uten at du har spist noe du ikke har spist før,ev større mengder etc er det vel sansynligvis bare "noe som går".

Hvis magen hans av en eller annen grunn er irritert,_kan_ det jo hjelpe at du holder deg unna melk en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Sønnen min på 11 uker har vært urolig i magen helt siden fødselen (fikk antibiotika pga. infeksjon). Men etter at han først var hos homeopat, og jeg selv kuttet ut melk og melkeprodukter har han blitt mye bedre. Bæsjer bare en gang i døgnet, og har ikke så mye lluft i magen lenger. Jeg er fortsatt forsiktig med hva jeg spiser, men det er verdt det. Særlig om nettene!

Lykke til med den lille urolige krabaten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ragnhild Alquist, Helsesøster

Kjære lei. Det er ihvertfall en fordel å fortsette å amme hvis han har en urolig mage. Prøv å før en logbok over noen dager og se om du ser noe forandringer eller mønster. Hvis det ikke bedrer seg ta en prat med de på helsestasjonen. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...