EnolaGay Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 Kan man la en på 16 passe to på sju med hjelp av en på 13,5 en helg? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grot Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 En normalt moden 16-åring burde ikke ha noen problem med det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 24. april 2011 Forfatter Del Skrevet 24. april 2011 En normalt moden 16-åring burde ikke ha noen problem med det. Nei.. men "gjør man slikt" i dag? :0) Jeg prøver å redde ekteskapet mitt over noe tid her.. *host* En mulighet til å være et sted UTEN barna er i den sammenhengen bortimot obligatorisk.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dingsedama Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 Nei.. men "gjør man slikt" i dag? :0) Jeg prøver å redde ekteskapet mitt over noe tid her.. *host* En mulighet til å være et sted UTEN barna er i den sammenhengen bortimot obligatorisk.. kjenner du vedkommende du vurderer som barnevakt godt nok til å stole på vedkommende, og 7åringene kjenner vedkommende og går noenlunde overens med barnevakten ville jeg ikke tvilt på det. evt ville jeg hatt en plan om at 7åringene kan være hos noen venner/besteforeldre noen timer på dagen lørdagen/søndagen, så 16åringen fikk litt fri og ro, så hadde jeg ikke vært i tvil.. og ja, det er noe man "gjør" nå og.. greit nok at man ikke overlater ungene til første og beste som svarer på avisannonse eller på diskusjonsforum men det satser jeg på at du ikke har tanker om å gjøre heller. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Onsdag1365380628 Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 Ja det kan man. Hadde ikke vært bekymret om 16åringen er normalt ansvarsfull. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 Så sant ungdommene er rimelig ansvarsfulle og til å stole på, så hadde jeg ikke hatt problemer med det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 24. april 2011 Forfatter Del Skrevet 24. april 2011 kjenner du vedkommende du vurderer som barnevakt godt nok til å stole på vedkommende, og 7åringene kjenner vedkommende og går noenlunde overens med barnevakten ville jeg ikke tvilt på det. evt ville jeg hatt en plan om at 7åringene kan være hos noen venner/besteforeldre noen timer på dagen lørdagen/søndagen, så 16åringen fikk litt fri og ro, så hadde jeg ikke vært i tvil.. og ja, det er noe man "gjør" nå og.. greit nok at man ikke overlater ungene til første og beste som svarer på avisannonse eller på diskusjonsforum men det satser jeg på at du ikke har tanker om å gjøre heller. Eldre bror vet du. :0) Hadde vi hatt NOE som helst annet alternativ, så ville jeg gått for det. Men slik er ståa her, han er helt klar selv, "konge- ingen problem" er hans kommentar, og han er type som vasker egne klær, lager middag, jobber etter skoletid osv. Det er noe med at SÅÅÅ ansvarlige unge må få ha et liv også... de små er jo mitt problem, han ba ikke om søsken. Men vi voksne blir jo deretter av å aldri få puste liksom. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 24. april 2011 Forfatter Del Skrevet 24. april 2011 Så sant ungdommene er rimelig ansvarsfulle og til å stole på, så hadde jeg ikke hatt problemer med det. Da tror jeg at jeg booker en eller annen stor europeisk by i to dager utpå høsten.. :0D 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Høstløv Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 Da tror jeg at jeg booker en eller annen stor europeisk by i to dager utpå høsten.. :0D Jeg hadde aldri våget å reise til utlandet og latt fire barn være alene hjemme. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dingsedama Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 Eldre bror vet du. :0) Hadde vi hatt NOE som helst annet alternativ, så ville jeg gått for det. Men slik er ståa her, han er helt klar selv, "konge- ingen problem" er hans kommentar, og han er type som vasker egne klær, lager middag, jobber etter skoletid osv. Det er noe med at SÅÅÅ ansvarlige unge må få ha et liv også... de små er jo mitt problem, han ba ikke om søsken. Men vi voksne blir jo deretter av å aldri få puste liksom. er han klar for det,så la han gjøre det. han ba ikke om søsken,men har han sagt det er greit, så mener han det helt sikkert. Belønn han rikeslig i etterkant av jobben, og ta sjansen! det er bedre for alle at han tar ansvar hjemme en helg og styrer skuta mens dere forsøker å finne ut av ting enn at alt går i stykker og det blir bråk og i verste fall brudd.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 24. april 2011 Forfatter Del Skrevet 24. april 2011 er han klar for det,så la han gjøre det. han ba ikke om søsken,men har han sagt det er greit, så mener han det helt sikkert. Belønn han rikeslig i etterkant av jobben, og ta sjansen! det er bedre for alle at han tar ansvar hjemme en helg og styrer skuta mens dere forsøker å finne ut av ting enn at alt går i stykker og det blir bråk og i verste fall brudd.. Nemlig. Og så kom vi på at vi har noen som kan bes om å stikke innom en tur, eller ringes etter. :0) Ahh det hjalp en hel del gitt! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dingsedama Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 Nemlig. Og så kom vi på at vi har noen som kan bes om å stikke innom en tur, eller ringes etter. :0) Ahh det hjalp en hel del gitt! ) det blir nok bra ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cizz Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 Jeg ville ha vært sikker på at 16-åringen har noen voksne i bakhånd i såfall, hvertfall hvis dere planlegger utenlandstur! Unger kan bli syke eller andre ting, og selv en ansvarsfull 16-åring kan trenge noen å støtte seg på hvis det skjer noe uforutsett. Ellers tror jeg det burde gå riktig så bra, det er jo du som kjenner vedkommende og dersom du føler deg trygg på han/henne må du jo bare reise. Kanskje prøve med bare en overnatting først, hvor du ikke er så langt unna, bare for å øve? :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 Under to forutsetninger må det være helt ok: 1: 16-åringen er av den ansvarsfulle typen. 2: H*n har en backup h*n kan ringe til om noe skulle dukke opp, og vedkommende bør ikke være altfor langt unna. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-ssi Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 Det kommer vel helt an på 16-åringen. Jeg kunne ikke ha gjort det da jeg var 16, men jeg vet om flere 16-åringer som helt klart kunne ha gjort det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 Da tror jeg at jeg booker en eller annen stor europeisk by i to dager utpå høsten.. :0D Det synes jeg høres ut som en vidunderlig god plan 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 Eldre bror vet du. :0) Hadde vi hatt NOE som helst annet alternativ, så ville jeg gått for det. Men slik er ståa her, han er helt klar selv, "konge- ingen problem" er hans kommentar, og han er type som vasker egne klær, lager middag, jobber etter skoletid osv. Det er noe med at SÅÅÅ ansvarlige unge må få ha et liv også... de små er jo mitt problem, han ba ikke om søsken. Men vi voksne blir jo deretter av å aldri få puste liksom. Det at han synes det er greit, og det at dere som foreldre har den innstillingen, og dermed ikke utnytter han som barnevakt hele tiden, gjør at jeg tror dette kommer til å gå kjempebra 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 Går fint, når du vurderer 16-åringen din til å klare det, så går det nok fint. ) (for her det jo forskjeller, jeg har flere mye yngre søsken, noen tar guttungen på strak arm i dagesvis, andre ikke) Bare ha en voksen som kan steppe inn dersom noe skulle skje. Siden dere ikke kan komme kjapt, så allier dere med en voksen gutten kjenner. God tur! ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.