Gå til innhold

Hu ER gæærn! (advarsel..mere svigermorpreik!;))


laguna1

Anbefalte innlegg

Takker!

Jeg synes ikke det er så komplisert! :dukker:

Med vennlig hilsen

Igrunnen ikke jeg heller, men det ble litt kaotisk i hodet mitt ei stund;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 496
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    46

  • frosken

    38

  • cathlin

    35

  • Sør

    26

Mest aktive i denne tråden

''Men her virker det som om veldig mange har det travelt med å bortforklare og bagatellisere svigermors oppførsel''

Det er jeg overhodet ikke enig i etter å ha lest hele tråden. Det ser da ikke ut til at noen er uenige i at svigermora til laguna er ei svigermor fra hælvete!

''Det ser da ikke ut til at noen er uenige i at svigermora til laguna er ei svigermor fra hælvete!''

Nei, men jeg synes det i lagunas tråder om svigermoren kommer uforholdsmessig mange svar som ikke støtter henne direkte, men ber henne om å se det fra utyskets side...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, det er forskjeller der....

Laguna kan forvente lojalitet fra mannen, men svigerfars lojalitet kan enten gå til sønnen (og sekundært laguna) eller til svigermor. Lagunas mann er tross alt sønnen hans, som han også har lojalitet til.

Med vennlig hilsen

''Nja, det er forskjeller der....''

Ikke for svigermor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det ser da ikke ut til at noen er uenige i at svigermora til laguna er ei svigermor fra hælvete!''

Nei, men jeg synes det i lagunas tråder om svigermoren kommer uforholdsmessig mange svar som ikke støtter henne direkte, men ber henne om å se det fra utyskets side...

''Nei, men jeg synes det i lagunas tråder om svigermoren kommer uforholdsmessig mange svar som ikke støtter henne direkte, men ber henne om å se det fra utyskets side...''

- hvilket antagelig er ment for at laguna skal finne måter å takle dragen på som er minst konfliktskapende og mest mulig hensiktsmessig all den tid hun har tenkt å gifte seg med avkommet hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men her virker det som om veldig mange har det travelt med å bortforklare og bagatellisere svigermors oppførsel''

Det er jeg overhodet ikke enig i etter å ha lest hele tråden. Det ser da ikke ut til at noen er uenige i at svigermora til laguna er ei svigermor fra hælvete!

Nei, men i stedet for å støtte laguna1 direkte og i klare ordelag, så er det veldig mye "kanskje hun ikke mener det ondt", "vi får bare høre en side", osv osv osv. som egentlig overrasker meg.

For eksempel, det er klart vi bare får høre én side her, men det er jo også klinkende klart at vi som svarer gjør det basert på hva laguna1 har skrevet. Hvis laguna1 tidligere har kokt kaninene til svigermor (men "glemt" å skrive det) så sier det seg selv at våre svar er ugyldige.

Det kan virke som om noen mener at laguna1 skal akseptere mye mer fordi det tross alt er svigermor, men det er jeg ikke veldig enig i. Det skal ikke være slik at man må akseptere så veldig mye mer bare fordi det er familie.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Nja, det er forskjeller der....''

Ikke for svigermor.

Det er svigerfars sønn også, og hun kan ikke forvente at hun tar presedens over sønnen hans.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Nei, men jeg synes det i lagunas tråder om svigermoren kommer uforholdsmessig mange svar som ikke støtter henne direkte, men ber henne om å se det fra utyskets side...''

- hvilket antagelig er ment for at laguna skal finne måter å takle dragen på som er minst konfliktskapende og mest mulig hensiktsmessig all den tid hun har tenkt å gifte seg med avkommet hennes.

Mulig det. Men jeg mener ikke å huske at andres tråder om umulige folk blir kommentert på tilsvarende måte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Nei, men jeg synes det i lagunas tråder om svigermoren kommer uforholdsmessig mange svar som ikke støtter henne direkte, men ber henne om å se det fra utyskets side...''

- hvilket antagelig er ment for at laguna skal finne måter å takle dragen på som er minst konfliktskapende og mest mulig hensiktsmessig all den tid hun har tenkt å gifte seg med avkommet hennes.

Jo, med avkommet, men ikke med svigermoren!

I den grad man ønsker å komme med forslag for løsnning, bør jo det være at laguna-mannen tar affære, og forteller svigermor hvordan hun skal oppføre seg. Det er jo ikke laguna som skal "løse" dette.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men i stedet for å støtte laguna1 direkte og i klare ordelag, så er det veldig mye "kanskje hun ikke mener det ondt", "vi får bare høre en side", osv osv osv. som egentlig overrasker meg.

For eksempel, det er klart vi bare får høre én side her, men det er jo også klinkende klart at vi som svarer gjør det basert på hva laguna1 har skrevet. Hvis laguna1 tidligere har kokt kaninene til svigermor (men "glemt" å skrive det) så sier det seg selv at våre svar er ugyldige.

Det kan virke som om noen mener at laguna1 skal akseptere mye mer fordi det tross alt er svigermor, men det er jeg ikke veldig enig i. Det skal ikke være slik at man må akseptere så veldig mye mer bare fordi det er familie.

Med vennlig hilsen

Veldig enig,Sør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det ser da ikke ut til at noen er uenige i at svigermora til laguna er ei svigermor fra hælvete!''

Nei, men jeg synes det i lagunas tråder om svigermoren kommer uforholdsmessig mange svar som ikke støtter henne direkte, men ber henne om å se det fra utyskets side...

Det er vel fordi hun er den tilkommende svigermoren og ikke f.eks. kjæresten? Så lenge vi ikke kan få svigermor eller sønnen hennes i tale, hjelper det jo lite at alle svarer noe i retning av "ja, hun er sprø, dump henne"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel fordi hun er den tilkommende svigermoren og ikke f.eks. kjæresten? Så lenge vi ikke kan få svigermor eller sønnen hennes i tale, hjelper det jo lite at alle svarer noe i retning av "ja, hun er sprø, dump henne"?

Det følger faktisk ikke.

Selvsagt kan man skrive: "Uff, for en grusom oppførsel. Du plikter selvsagt ikke å finne deg i noe slikt, selv om det er fra en kommende svigermor". eller "flytt minst 500 km vekk", og lignende.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, med avkommet, men ikke med svigermoren!

I den grad man ønsker å komme med forslag for løsnning, bør jo det være at laguna-mannen tar affære, og forteller svigermor hvordan hun skal oppføre seg. Det er jo ikke laguna som skal "løse" dette.

Med vennlig hilsen

''I den grad man ønsker å komme med forslag for løsnning, bør jo det være at laguna-mannen tar affære, og forteller svigermor hvordan hun skal oppføre seg. Det er jo ikke laguna som skal "løse" dette.''

Det er jeg helt enig i.

Problemet er at laguna og kjæresten kanskje har en ulik oppfatning av akkurat dette? Det vet vi jo ingenting om siden hun skriver ytterst lite om hva han mener om saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sjøstjerna

''I den grad man ønsker å komme med forslag for løsnning, bør jo det være at laguna-mannen tar affære, og forteller svigermor hvordan hun skal oppføre seg. Det er jo ikke laguna som skal "løse" dette.''

Det er jeg helt enig i.

Problemet er at laguna og kjæresten kanskje har en ulik oppfatning av akkurat dette? Det vet vi jo ingenting om siden hun skriver ytterst lite om hva han mener om saken.

Enig- vi vet lite om hva han mener om saken.

Men vi har fått utførlig beskrivelser av ei svigermor. Beskrivelsene er gitt når trådstarter er kjempelei seg, og totalt oppgitt, og hvor alt har ballet på seg. Selvsagt blir svigermor et monster da.

Svigermor synes til gjengjeld kanskej at det er svigerdatter som er et monster?

Jeg velger å tro at dette er to flotte damer - som er kjærest eller mor til samme nydelige mann. Men så har de to damene ufrivillig havnet i konflikt med hverandre. Hvordan stoppe konfliktspiralen?

Stakkars kjærest- oppi det hele. Kvinnene i hans liv- to furier som "hater" hverandre ("hater" i anførselstegn- fordi jeg igjen velger å tro at de begge innerst inne ønsker et godt forhold).

Men likevel. Han kjenner begge kvinnene. Han bør gi dem tid til å roe seg- og så forsøke ta affære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig- vi vet lite om hva han mener om saken.

Men vi har fått utførlig beskrivelser av ei svigermor. Beskrivelsene er gitt når trådstarter er kjempelei seg, og totalt oppgitt, og hvor alt har ballet på seg. Selvsagt blir svigermor et monster da.

Svigermor synes til gjengjeld kanskej at det er svigerdatter som er et monster?

Jeg velger å tro at dette er to flotte damer - som er kjærest eller mor til samme nydelige mann. Men så har de to damene ufrivillig havnet i konflikt med hverandre. Hvordan stoppe konfliktspiralen?

Stakkars kjærest- oppi det hele. Kvinnene i hans liv- to furier som "hater" hverandre ("hater" i anførselstegn- fordi jeg igjen velger å tro at de begge innerst inne ønsker et godt forhold).

Men likevel. Han kjenner begge kvinnene. Han bør gi dem tid til å roe seg- og så forsøke ta affære.

''Svigermor synes til gjengjeld kanskej at det er svigerdatter som er et monster?''

Sikkert, men dette handler ikke om hva svigermor tror eller mener, for hun skal ikke oppføre seg slik uansett. Det er over lagunas grenser, og de bestemmer laguna (ikke svigermor eller en rettssal). Det er lagunas privilegie.

''Jeg velger å tro at dette er to flotte damer - som er kjærest eller mor til samme nydelige mann. Men så har de to damene ufrivillig havnet i konflikt med hverandre. Hvordan stoppe konfliktspiralen?''

Det er en fin drømmetenkning, men det er ikke slik at alle er "flotte damer". Noen er drittsekker, og noen er psykisk syke, og noen er begge deler. Man kan ikke bare anta at "egentlig er alle flotte rasjonelle mennesker" - virkeligheten er ikke slik.

''Stakkars kjærest- oppi det hele. Kvinnene i hans liv- to furier som "hater" hverandre ("hater" i anførselstegn- fordi jeg igjen velger å tro at de begge innerst inne ønsker et godt forhold).''

Det er da laguna det er synd på her. Det er kjærestens plikt å få satt en solid stopper for slik oppførsel fra svigermor, og beskytte laguna mot det. Hans lojalitet er nå til laguna.

''Men likevel. Han kjenner begge kvinnene. Han bør gi dem tid til å roe seg- og så forsøke ta affære.''

Hvis han mener laguna skal akseptere slik oppførsel, så har laguna et problem (og det er ikke bare svigermor).

Hvis ikke, så kan det være strategisk smart å vente litt, men hans lojalitet her er til laguna.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

''Svigermor synes til gjengjeld kanskej at det er svigerdatter som er et monster?''

Sikkert, men dette handler ikke om hva svigermor tror eller mener, for hun skal ikke oppføre seg slik uansett. Det er over lagunas grenser, og de bestemmer laguna (ikke svigermor eller en rettssal). Det er lagunas privilegie.

''Jeg velger å tro at dette er to flotte damer - som er kjærest eller mor til samme nydelige mann. Men så har de to damene ufrivillig havnet i konflikt med hverandre. Hvordan stoppe konfliktspiralen?''

Det er en fin drømmetenkning, men det er ikke slik at alle er "flotte damer". Noen er drittsekker, og noen er psykisk syke, og noen er begge deler. Man kan ikke bare anta at "egentlig er alle flotte rasjonelle mennesker" - virkeligheten er ikke slik.

''Stakkars kjærest- oppi det hele. Kvinnene i hans liv- to furier som "hater" hverandre ("hater" i anførselstegn- fordi jeg igjen velger å tro at de begge innerst inne ønsker et godt forhold).''

Det er da laguna det er synd på her. Det er kjærestens plikt å få satt en solid stopper for slik oppførsel fra svigermor, og beskytte laguna mot det. Hans lojalitet er nå til laguna.

''Men likevel. Han kjenner begge kvinnene. Han bør gi dem tid til å roe seg- og så forsøke ta affære.''

Hvis han mener laguna skal akseptere slik oppførsel, så har laguna et problem (og det er ikke bare svigermor).

Hvis ikke, så kan det være strategisk smart å vente litt, men hans lojalitet her er til laguna.

Med vennlig hilsen

I konflikt-tråder vil det alltid dukke opp de som er fullstendig enige med trådstarter, og som støtter opp og hjelper bygge opp isfronter.

Så dukker det opp de som forsøker påminne alle om at en sak har flere sider- og at det kan være lurt å ikke bidra i dannelse av økende isfronter.

Jeg tilhører sistnevnte kategori. Da sier jeg det jeg mener- nemlig at jeg virkelig tror at begge damene kan være flotte mennesker. Ikke noe drømmetenkning det. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Jeg tror du burde sette deg ned og snakke skikkelig med samboer.

Det er ikke så ofte du vurderer å gifte deg (tror jeg), så jeg vil jo tro du har truffet ganske greit med denne fyren.

Og i så fall er det jo nitrist hvis denne kvinnen skal komme imellom dere.

Gidder du sjekke Meldinger, jeg ønsker din hjelp. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

[quote name=Shira :o)' timestamp='1303752823' post='4567617]

Gidder du sjekke Meldinger, jeg ønsker din hjelp. :o)

Sjekket meldinger nå, men jeg fant ikke noen fra deg der? Eller har dol også fått en meldingsfunksjon jeg ikke har fått med meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

[quote name=Shira :o)' timestamp='1303752823' post='4567617]

Gidder du sjekke Meldinger, jeg ønsker din hjelp. :o)

Ah. Glem den. Meldinger. Hehe. Jeg ser den nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det følger faktisk ikke.

Selvsagt kan man skrive: "Uff, for en grusom oppførsel. Du plikter selvsagt ikke å finne deg i noe slikt, selv om det er fra en kommende svigermor". eller "flytt minst 500 km vekk", og lignende.

Med vennlig hilsen

Jeg er slett ikke uenig i at man kan skrive det. Jeg har selv skrevet at de ikke bør forhaste seg, hvis bostedet ikke kan endres.

Jeg svarte Katt-ja, som mente at det var påfallende mange som prøvde å se saken fra den andre siden. Dette tror jeg hadde vært annerledes dersom det hadde vært lagunas partner som oppførte seg så urimelig. Da hadde svarene vært mer unisont fordømmende. Men nå er det mange som forutsetter at de fremdeles skal være kjærester og fremdeles skal ha et slags forhold til svigerne, og da blir det mer balanseøvelser. Ikke fordi det er det moralsk rettferdige, men fordi det ikke er konstruktivt å svare at hun må skifte ut svigermora med en som er mer A4.

Vi kan selvfølgelig foreslå at hun skal overbevise kjæresten om at de bør flytte til Båtsfjord, det er opptil flere som har gjort det. Men utgangspunktet vårt er jo at han / de har bestemt seg for å bo i svigernes hjemby.

Jeg tror mange av oss kjerringene har veldig lyst til å snakke med lagunas kjæreste en liten stund ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...