Gjest tommas13 Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 Hei Jeg har vært sammen med ei dame i ca 5 mnd no og hun har en datter på 4 år. Barnet hennes og jeg går stort sett veldig bra i lag, men plutselig uten forvarsel begynner hun og kjefte på meg og sier stygge ting om meg. Ikke alltid det hun sier er så alvorlig, men her om dagen så sa hun at jeg slo henne til tanten sin mens jeg og tanten satt der. Moren hennes var ikke der da. Andre ganger så begynner hun å slå meg uten forvarsel, hardere og hardere til jeg ber henne slutte, da slutter hun. Moren sier og det samme, men for meg så ser det ut som dette ikke hjelper. Jeg er alltid hyggelig mot henne og hun er stort sett det med meg og. Merker at hun blir litt sjalu på meg og moren av og til, men finner liksom ikke noen fasitt på hvorfor og når hun gjør dette mot meg. Vi leker og har det moro mesteparten av tiden. Dette begynner å plage meg masse da jeg ikke vet når og hvorfor hun gjør dette mot meg. Ofte er hele familien hennes der når hun gjør dette. Vet ikke hordan jeg skal gripe ann denne saken her og håper du kan hjelpe meg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 ''Vi leker og har det moro mesteparten av tiden.'' Det er et godt tegn. Pass på at du og moren spiller på lag, altså at dere to snakker sammen om hvor grensene går, og at dere oppfører dere relativt likt overfor henne. La henne få se at du er enige med moren om alle de viktige tingene. ''Dette begynner å plage meg masse da jeg ikke vet når og hvorfor hun gjør dette mot meg. Ofte er hele familien hennes der når hun gjør dette.'' 4-åringer kan fremdeles ha mye trassalder i seg, men de er på vei mot et mye mer "fornuftig" stadium. Hun har kanskje følelsen av at du har tatt litt for mye av plassen hun hadde i "familiehierarkiet". Derfor lar hun det gå ut over deg når det er flere til stede og hun ikke er verdens sentrum hele tiden. Ikke tenk veldig vanskelig rundt dette. Hun er liten ennå. Barn kan slå løs på litt av hvert når de blir frustrerte, uten at det ligger noen dyp mening bak. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Per H Finne, Professor i barnesykdommer Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 Jeg forstår at du har vært sammen med en kvinne i 5 mnd og at hun har en datter på 4 år, som du til daglig går fint sammen med, men at det er situasjoner hvor hun blir agressiv og annerledes i oppførsel enn vanlig. Når du kommer inn i en forhold slik du beskriver, blir du av datteren oppfattet som du" bryter deg inn" og er en ny person i barnets forhold til moren.Dette skaper sjalusi, og denne sjalusien, som barnet ikke kan verbalisere og takle,skaper aggresjon og sinne og endret oppførsel. Det tar tid for henne å kommer over dette, men jeg synes du har tatt det fint, ikke blitt sint eller agressiv tilbake.Bruk situasjonen der hun er agrssev til å fortelle hvorfor hun er sint og hva som er leit. Moren må også sammen med deg snakke med barnet og forsøke å få henne til å fortelle hva hun føler er leit.Helsesøster vil også kunne gi råd,snakk også med barnehagen om hun forteller om noe hun er lei seg for. Det er mange studier som tar for seg samspillet i familieforhold og adferdsforstyrrelser.Du og moren må gå sammen om å finne ut hva som plager henne og sammen hjelpe henne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.