Gå til innhold

Pappa'n gråter når barna skal til meg..

Gjest Aner ikke hva jeg skal gjøre..

Anbefalte innlegg

Gjest Aner ikke hva jeg skal gjøre..

Jeg er skilt på 3.året. Har ny kjæreste (litt over 1 år).

I dag kom barna hjem etter opphold hos faren sin påskedagene. Eldste kom inn med en gang, men yngste på 6, ble sittende i bilen.

Jeg gikk bort, og så at h*n holdt rundt pappa'n sin.. Han var gråtkvalt..

Da h*n kom inn, var h*n reservert. Både overfor meg og for kjæresten min, men tødde opp etterhvert. Plutselig sa h*n.. ; " Hvorfor kan ikke vi reise på ferietur med pappa mer?" Det er så dumt at vi ikke kan ta de "siste tur""

Vi har blitt enig om en ny samværsavtale.. At barna skal til ham annenhver uke, èn dag lengre enn de er i dag, slik at de får helhet i oppholdet og skal slippe å reise til ham en dag midt i uka. Da yngste la seg i kveld fikk jeg sp.målet; "Når skal jeg til pappa igjen?"

Jeg svarte.. "Onsdag i neste uke".. Da sier hun.. Pappa sa han trodde jeg skulle til ham i over-i-morgen..." Du må jo prate med pappa så han vet når vi skal til ham da, mamma...

Vel, jeg snakker og snakker, ber og ber om at han må opptre voksent, osv... Hva SKAL jeg gjøre for å få orden? Jeg gråter heller når ungene HAR reist, enn at de skal gå rundt med dårlig samvittighet. Jeg snakker med HAM, slik at barna skal slippe å ta ansvar, forhandle osv.. De er for små..

Han forstår ikke dette..

Hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sjøstjerna

Altså... det var faren som satt i bilen og gråt, ikke barnet

Huff- han burde skjerpe seg. Selvsagt er det trist når ungene drar, men det må være måte på å legge byrde på ungene!

Har du snakket med han om akkurat dette? Hva sier han til sitt forsvar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aner ikke hva jeg skal gjøre

Huff- han burde skjerpe seg. Selvsagt er det trist når ungene drar, men det må være måte på å legge byrde på ungene!

Har du snakket med han om akkurat dette? Hva sier han til sitt forsvar?

Han henger igjen i det gamle.. Det er vel det som er problemet hans.. i tillegg synes han synd på seg selv.. ser ikke hva han gjør med ungene..

Jeg har bedt om utallige møter på familiekontoret, hvor de har fortalt hvordan vi bør opptre ovenfor barna og hvordan vi IKKE skal opptre... Han nikker, men forstår det ikke..

JEg har gitt opp å prøve å fortelle ham noe.. I dag skulle han komme med ungene kl. 18.30, men 16.30 ringte eldste og sa at "Vi kommer snart vi"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Han henger igjen i det gamle.. Det er vel det som er problemet hans.. i tillegg synes han synd på seg selv.. ser ikke hva han gjør med ungene..

Jeg har bedt om utallige møter på familiekontoret, hvor de har fortalt hvordan vi bør opptre ovenfor barna og hvordan vi IKKE skal opptre... Han nikker, men forstår det ikke..

JEg har gitt opp å prøve å fortelle ham noe.. I dag skulle han komme med ungene kl. 18.30, men 16.30 ringte eldste og sa at "Vi kommer snart vi"..

Er det mulig at han selv er syk? Altså deprimert slik at han burde fått litt medisinsk hjelp en stund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...