Spirello Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Vi skal til Mallorca med to barn på 6 mnd og 6 år.. Har med reisetrille til minste, men lurer på hva vi gjør etter vogna er sjekket inn som spesialbaggasje? Får man leid trille på Gardermoen? Bør vi kjøpe egen pose til vogna, eller får man noe å pakke den i på flyplassen? Ser for meg med skrekk å bære rundt på trøtt og grinete unge i par timer før avreise... Har bæresele, men den er ikke god å sove i. Hva bør vi ha med oss på flyet? Vi reiser tidlig om morningen, så må opp midt på natta.. Antibac-servietter, mat og drikke til minstemor.. Bleier og våtservietter, skift så klart... lette klær til vi er fremme + solkrem. Aldri reist med så små barn før, så er litt spent. greit å høre med andre som har erfaring hva man burde huske på, for er så mye å huske på at det er fort gjort å glemme noe 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Vi sjekket vogna inn som spesialbagasje og fikk dertilhørende plastsekk med tape og ting til å pakke den inn i. Måtte bære barna resten til vi fikk igjen vogna på Mallorca. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Det er så lenge siden mine barn var små nå, at jeg bare skal tipse om én ting: Hvis det fremdeles er slik at dere får pakket vogna på Gardermoen, så spar på den plastsekken til hjemreisen. Jeg brukte bæremeis til junior da vi reiste til Mallorca første gang, men han var dobbelt så gammel som din yngste. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Hvis du bare har en liten tralle kan det hende at du får den med helt til flyet. Der tar kabinpersonalet trallen og lagrer den til landing. Veldig praktisk! Men vet ikke om dette går hos alle flyselskaper - ring/mail og hør? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Mine barn er langt over vogn- og bleiestadiet nå, men i "deres" tid var i hvert fall bleier både bedre og billigere i Norge enn i Syd-Europa. Derfor er det lurt å ta med mye bleier i kofferten; det gir deg jo også god plass til shopping på turen :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Høstløv Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Hvis du spør kan du sikkert få lov til å ta med vognen helt frem til flyet, og så tar personalet og bærer den til lasterommet, det har jeg sett bli praktisert flere ganger, personalet er vant til denne håndteringen for det er slik med manuelle rullestoler også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mallet Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Vi har brukt bæresjal som var behagelig å sove i, men hvis ungen ikke er vant til det fra før er det kanskje litt sent å venne den til det nå. Om du har noen du kan låne av er det kanskje verdt forsøket? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cizz Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Mine barn er langt over vogn- og bleiestadiet nå, men i "deres" tid var i hvert fall bleier både bedre og billigere i Norge enn i Syd-Europa. Derfor er det lurt å ta med mye bleier i kofferten; det gir deg jo også god plass til shopping på turen :-) Støtter den; pakk bleier!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Bæresjal er løsning og frelse for reise med barn. Helt perfekt for å bære barnet både kortere og lengre avstander, ikke bare når vogna er sjekket inn. Hvis du er uvant med sjal og ikke vil bruke en formue på det, er ringsjal et greit sted å begynne - enkelt og fleksibelt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.