Gå til innhold

Folk skiller seg for lett


Gjest satsende

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 189
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Mandolaika

    37

  • Sør

    27

  • Dorthe

    6

  • Lillemus

    5

Mest aktive i denne tråden

Nja.

Vi sammenligner oss jo med andre tider, da likestillingen var på et helt annet nivå enn nå, da kvinner var helt avhengige av sin mann for å ha tak over hodet og mat på bordet.

I dag er kvinner og menn mer likeverdige partnere, og kvinner særlig trenger ikke lenger finne seg i å leve et dårlig liv. Vi trenger ikke lenger å være i forhold som ikke gir noe på det følelsesmessige planet, fordi vi klarer oss helt fint alene.

Jeg synes i grunnen det er veldig bra at man kan skille seg når følelsene er borte og forholdet ikke er godt. Etter min oppfatning lever vi bare ett liv, vi vet ikke hvor lenge vi skal være her på jorden, og det handler om å ha det så godt man kan. Jeg ville aldri ofret min egen livskvalitet bare for at andre skulle ha det bra.

(Og for ordens skyld, da, jeg _er_ gift, har vært det i mange år og har ingen plan om å skille meg.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linken din beskriver et par som altså ikke gikk fra hverandre. Har du noen konkrete eksempler på par som har gått fra hverandre for lett i følge deg? Selvfølgelig er det forskjellige grunner til at folk går fra hverandre, hvem avgjør hva som er for lett og hva som ikke er for lett? Jeg vet om mange par som holdt sammen for lenge.

Kanskje bedre å rette diskusjonen mot inngåelsen av ekteskap og om ikke det er litt på tur ut i dagens samfunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linken din beskriver et par som altså ikke gikk fra hverandre. Har du noen konkrete eksempler på par som har gått fra hverandre for lett i følge deg? Selvfølgelig er det forskjellige grunner til at folk går fra hverandre, hvem avgjør hva som er for lett og hva som ikke er for lett? Jeg vet om mange par som holdt sammen for lenge.

Kanskje bedre å rette diskusjonen mot inngåelsen av ekteskap og om ikke det er litt på tur ut i dagens samfunn.

Den beskriver da ikke bare dette parter. Mange inkludet psykolger og andre fagfolk mener jo også det samme om du leser den en gang til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den beskriver da ikke bare dette parter. Mange inkludet psykolger og andre fagfolk mener jo også det samme om du leser den en gang til.

Ja, jeg ser det står det, men jeg lurer på hvor du egentlig vil hen? Spiller det noen rolle for deg om andre går fra hverandre for lett eller ikke for lett? Hvem andre enn de som er involvert spiller det egentlig noen rolle for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg ser det står det, men jeg lurer på hvor du egentlig vil hen? Spiller det noen rolle for deg om andre går fra hverandre for lett eller ikke for lett? Hvem andre enn de som er involvert spiller det egentlig noen rolle for?

Jeg syns veldig synd på mange skilsmissebarn. De lider i stillhet og føler de må forsvare sine foreldre. Slik er jo barn. Barn fortjener foreldre som kan være voksne og som ikke bare tenker på seg selv for så å påstå at det er best for barna. Barna blir jo nærmest hjernevasket til å tro det var best. I bunn og grunn er det foreldrene som burde senke forventningene til livet flere hakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I bunnen av artikkelen du linker til ligger en link til dette, som gir et annet perspektiv på saken:

http://hegemorsstorelilleverden.blogspot.com/2010/10/for-noen-er-faktisk-gresset-grnnere-pa.html

Utrolig flott det hun har skrevet i bloggen. Dette siste var spesielt bra, og som jeg sier meg hjertens enig i:

"Svært få velger skilsmisse som en lettvint utvei.

Jeg mener at ingen egentlig kan mene noe som helst om mitt valg. Ikke med mindre de har prøvd å være akkurat meg og levd mitt ekteskap med akkurat min eksmann, så har de ingenting de skulle sagt. Ingen utenom meg kan vite hva som var det riktige for meg. Eller for barna mine. Det skal de få uttale seg om jo eldre de blir. Ingen andre.

Jeg er nesten mer fristet til å snu på overskriften i VG. Folk blir i forhold for lett. Det hadde på mange måter vært enklere for meg å bli. Finne meg i det jeg fant meg i. Slippe alle reaksjonene.

Det tok nemlig baller å komme seg ut!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns veldig synd på mange skilsmissebarn. De lider i stillhet og føler de må forsvare sine foreldre. Slik er jo barn. Barn fortjener foreldre som kan være voksne og som ikke bare tenker på seg selv for så å påstå at det er best for barna. Barna blir jo nærmest hjernevasket til å tro det var best. I bunn og grunn er det foreldrene som burde senke forventningene til livet flere hakk.

Jeg tror faktisk de aller fleste skilsmissebarn får det bedre enn om foreldrene hadde holdt sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jeg er veldig glad for at det ikke lenger forventes at man skal bli i dårlige forhold livet ut.

''Jeg er veldig glad for at det ikke lenger forventes at man skal bli i dårlige forhold livet ut.

''

Tiltredes. Likeså er det ikke så verst at kvinner nå har et reelt valg, i motsetning til tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjøkeniburet

Og så lager vi unger med en ny en og ena en ny en. Og så skriver vi på dol at det er ikke så lett å tilfredsstille mine barn, hans barn og våres barn.

Så derfor så går vi også fra hverandre.

Så kommer barna på skolen, etter at barnehagen har passa på de som gullkumper og har ikke fått lov til noen ting.

På skolen er det lett å miste konsentrasjonen, og lekser bør jo de få slippe.

Hvis de ikke gidder å gå på skolen, så må enten foreldrene ta et tak, eller så ordner det offentlige et eller annet.

Skulle man bli så heldig at man blir russ, så skal det løpes naken, drikkes og spyes.

Hva russen gjør forå sjokkere en gang i fremtiden tør jeg ikke twnke på. Om i det hele tatt noen gidder å stebe så langt

Fremtiden ? Nei fyttikatta !

At forholdene var bedre før, vil jeg ikke skrive under på.

Men om de er bedre nå, eller vil bli det i fremtiden - slik vi holder på.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så lager vi unger med en ny en og ena en ny en. Og så skriver vi på dol at det er ikke så lett å tilfredsstille mine barn, hans barn og våres barn.

Så derfor så går vi også fra hverandre.

Så kommer barna på skolen, etter at barnehagen har passa på de som gullkumper og har ikke fått lov til noen ting.

På skolen er det lett å miste konsentrasjonen, og lekser bør jo de få slippe.

Hvis de ikke gidder å gå på skolen, så må enten foreldrene ta et tak, eller så ordner det offentlige et eller annet.

Skulle man bli så heldig at man blir russ, så skal det løpes naken, drikkes og spyes.

Hva russen gjør forå sjokkere en gang i fremtiden tør jeg ikke twnke på. Om i det hele tatt noen gidder å stebe så langt

Fremtiden ? Nei fyttikatta !

At forholdene var bedre før, vil jeg ikke skrive under på.

Men om de er bedre nå, eller vil bli det i fremtiden - slik vi holder på.........

Veldig bra skrevet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest signert

Jeg er veldig glad for at det ikke lenger forventes at man skal bli i dårlige forhold livet ut.

Helt enig. Men er også enig med trådstarter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest backtothefuture

Jeg er veldig glad for at det ikke lenger forventes at man skal bli i dårlige forhold livet ut.

I fremtiden gidder ikke noen å være i et forhold for å lage barn heller.

De unge idag får det inn med morsmelken, og når der gamle nok, så får de de inn med Paradise Hotel.

Der ligger alle med alle, og det skal lisssom være sånn.

Familie, hva er vitsen - lissssom ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fremtiden gidder ikke noen å være i et forhold for å lage barn heller.

De unge idag får det inn med morsmelken, og når der gamle nok, så får de de inn med Paradise Hotel.

Der ligger alle med alle, og det skal lisssom være sånn.

Familie, hva er vitsen - lissssom ?

Hvis du ønsker at ditt innlegg skal bli tatt seriøst, bør du i alle fall kutte ut lisssom og lissssom. Lissom også for den del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så lager vi unger med en ny en og ena en ny en. Og så skriver vi på dol at det er ikke så lett å tilfredsstille mine barn, hans barn og våres barn.

Så derfor så går vi også fra hverandre.

Så kommer barna på skolen, etter at barnehagen har passa på de som gullkumper og har ikke fått lov til noen ting.

På skolen er det lett å miste konsentrasjonen, og lekser bør jo de få slippe.

Hvis de ikke gidder å gå på skolen, så må enten foreldrene ta et tak, eller så ordner det offentlige et eller annet.

Skulle man bli så heldig at man blir russ, så skal det løpes naken, drikkes og spyes.

Hva russen gjør forå sjokkere en gang i fremtiden tør jeg ikke twnke på. Om i det hele tatt noen gidder å stebe så langt

Fremtiden ? Nei fyttikatta !

At forholdene var bedre før, vil jeg ikke skrive under på.

Men om de er bedre nå, eller vil bli det i fremtiden - slik vi holder på.........

Nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

black wealch

Jeg tror faktisk de aller fleste skilsmissebarn får det bedre enn om foreldrene hadde holdt sammen.

''Jeg tror faktisk de aller fleste skilsmissebarn får det bedre enn om foreldrene hadde holdt sammen.''

Det er jeg sterkt uenig i! Dette er noe skilte foreldre forsøker å trøste seg med, er jeg redd. Og barna er selvfølgelig lojale og sier seg enig.

Jeg ser mange barn som mistrives med å flytte rundt, en uke her og en uke der. De får etterhvert steforeldre, som egentlig helst ikke vil ha barna der..

Jeg synes mange ektepar (med barn) gir opp for lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Jeg er enig i at par skiller seg for lett. Det skal mindre til for at ekteskapet ryker.

Jeg tror også folk har et u-realistisk bilde på hvordan følelsene for hverandre skal være - år etter år.

Samtidig er det ekteskap som ikke _bør_ få vare feks pga fysisk/psykisk mishandling av en av partnere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg tror faktisk de aller fleste skilsmissebarn får det bedre enn om foreldrene hadde holdt sammen.''

Det er jeg sterkt uenig i! Dette er noe skilte foreldre forsøker å trøste seg med, er jeg redd. Og barna er selvfølgelig lojale og sier seg enig.

Jeg ser mange barn som mistrives med å flytte rundt, en uke her og en uke der. De får etterhvert steforeldre, som egentlig helst ikke vil ha barna der..

Jeg synes mange ektepar (med barn) gir opp for lett.

Hvordan vet du helt konkret at mange gir opp for lett? Har du vært i deres sko og vet du akkurat hva skilsmissegrunnene er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...