Gå til innhold

Folk skiller seg for lett


Gjest satsende

Anbefalte innlegg

Gjest Gjøkeniburet

Dette var det verste sammensuriumet jeg kan huske å ha lest på lenge. Hvor mange sånne tilfeller kjenner du egentlig til?

Ja, dette likte du vel ikke. Skrevet for rett frem kansje ?

Jeg kjenner flere slike tilfeller du, og jeg leser om enda flere her inne på DOL. Gang på gang faktisk, så å kalle dette noe sammensurium kan du holde deg for god til.

Vi stiller ikke noe som helst krav til den oppvoksende generasjon, og vi avler frem folk som ikke vil ta ansvar, og bli voksne : http://www.dagbladet.no/2011/04/28/kultur/debatt/kronikk/identitet/16335039/

Det_er_ bevist at vi kort og godt gir opp for lett, og søker videre etter neste partner.

Hvorfor skal det ikke være sånn ? Vi får det rett i tv-ruta hver dag i form av "reality programmer" hvor hele nasjonen skal være vitne til nok en "fylle-kule-omgang" i høyet via tv apparatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 189
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Mandolaika

    37

  • Sør

    27

  • Dorthe

    6

  • Lillemus

    5

Mest aktive i denne tråden

Ja, dette likte du vel ikke. Skrevet for rett frem kansje ?

Jeg kjenner flere slike tilfeller du, og jeg leser om enda flere her inne på DOL. Gang på gang faktisk, så å kalle dette noe sammensurium kan du holde deg for god til.

Vi stiller ikke noe som helst krav til den oppvoksende generasjon, og vi avler frem folk som ikke vil ta ansvar, og bli voksne : http://www.dagbladet.no/2011/04/28/kultur/debatt/kronikk/identitet/16335039/

Det_er_ bevist at vi kort og godt gir opp for lett, og søker videre etter neste partner.

Hvorfor skal det ikke være sånn ? Vi får det rett i tv-ruta hver dag i form av "reality programmer" hvor hele nasjonen skal være vitne til nok en "fylle-kule-omgang" i høyet via tv apparatet.

Rett frem er helt ok, men det var en salig sammenblanding av mange forskjellige problemstillinger og også da litt spekket med fordommer og synsing, da ble det hele ganske så tragisk å lese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjøkeniburet

Dette var det verste sammensuriumet jeg kan huske å ha lest på lenge. Hvor mange sånne tilfeller kjenner du egentlig til?

Ja, jeg berører flere temaer, fordi jeg mener vi "underviser" barna våre at alt er liksom greit.Man skal liksom ikke kjempe for noe lenger.

At det finnes forhold det er best for alle parter å avvikle, er det ingen tvil om. Men samtidig så er det forhold man kan forsøke litt mere i.

Jeg kan godt bruke min egen skilsmisse/mine egne barns erfaringer osv.

Nei, jeg er ikke hverken bitter eller sur. Livet er for kort til det.

Men herlighet for en suppe det ble hos hun som fant seg en annen her :-O Hans barn som har ADHD, mine/våre barn som ikke går sammen osv.

Fordommer og synsing ? Tja, jeg skriver bare slik det faktisk er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg berører flere temaer, fordi jeg mener vi "underviser" barna våre at alt er liksom greit.Man skal liksom ikke kjempe for noe lenger.

At det finnes forhold det er best for alle parter å avvikle, er det ingen tvil om. Men samtidig så er det forhold man kan forsøke litt mere i.

Jeg kan godt bruke min egen skilsmisse/mine egne barns erfaringer osv.

Nei, jeg er ikke hverken bitter eller sur. Livet er for kort til det.

Men herlighet for en suppe det ble hos hun som fant seg en annen her :-O Hans barn som har ADHD, mine/våre barn som ikke går sammen osv.

Fordommer og synsing ? Tja, jeg skriver bare slik det faktisk er.

Ja, jeg er ikke uenig med deg i alt dette, men det blir litt for mye på én gang til at det går an å diskutere, litt for mye pakket inn i ett. Alt fra hvordan man feirer når man er russ til at man får barn på nytt med en ny osv.

Jeg skjønner bare ikke helt hvorfor du orker å bruke så mye energi på hvordan andre innretter seg i livene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjøkeniburet

Ja, jeg er ikke uenig med deg i alt dette, men det blir litt for mye på én gang til at det går an å diskutere, litt for mye pakket inn i ett. Alt fra hvordan man feirer når man er russ til at man får barn på nytt med en ny osv.

Jeg skjønner bare ikke helt hvorfor du orker å bruke så mye energi på hvordan andre innretter seg i livene sine.

Vel, nå bruker ikke jeg mere energi enn du har gjort i denne tråden da, så den lar jeg passere...

Og her hvor jeg bor, er jeg mest kjent for å feie for egen dør_uten_ å bry meg om andre.

Du skal vel slippe at jeg er her inne for å moralisere, MEN, jeg liker å kalle en spade for en spade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjøkeniburet

Jeg aner ikke hva som skjedde?

Det stod da ikke noe spesielt i det innlegget, tror jeg?

Samme skjedde hos meg sør. Det ble slettet, uten at jeg kan registrere at noe var galt skrevet.

Men her er mitt svar på ditt innlegg :

Vi får dette presentert hver eneste bidige dag. I alle publikasjoner som finnes. Det er vel ingen hemmelighet at vi splitter opp lettere enn noengang vel ?

Stikk gjerne inn på statistisk sentralbyrå, i kveld - om du ønsker det.

Og jeg kan gjerne bruke mitt eget ekteskap/skilsmisse/egne barn og opplevelser som eksempel.

Å lete etter en ny partner er slettes ikke noe bakdel.

Men at det finnes en masse barn i denne "prosessen" er ikke bra.

Man kan gjerne finne hverandre til Dovre faller for min del, men man bør vel tenke seg om før det blir laget lage barn med den personen man tilfeldigvis har føleser for akkurat nå.

Hvor mange tråder har vi som er relaterte i så måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, nå bruker ikke jeg mere energi enn du har gjort i denne tråden da, så den lar jeg passere...

Og her hvor jeg bor, er jeg mest kjent for å feie for egen dør_uten_ å bry meg om andre.

Du skal vel slippe at jeg er her inne for å moralisere, MEN, jeg liker å kalle en spade for en spade.

Joda, men hva andre gjør i livene sine som ikke berører meg/deg, det er det liksom svært begrenset hva vi får gjort noe med.

Får heller være glade vi slipper å forholde oss til det kaoset. Jeg skjønner ikke at folk orker dette mine/dine/våre-barn-opplegget. Greit nok å bli skilt og finne seg en ny, men man må jo så klart tenke på barna oppi det hele.

Jeg har nå tro på at de aller fleste gjør det de mener er best for seg og sine, ting kan synes ganske annerledes for folk som betrakter det hele utenifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme skjedde hos meg sør. Det ble slettet, uten at jeg kan registrere at noe var galt skrevet.

Men her er mitt svar på ditt innlegg :

Vi får dette presentert hver eneste bidige dag. I alle publikasjoner som finnes. Det er vel ingen hemmelighet at vi splitter opp lettere enn noengang vel ?

Stikk gjerne inn på statistisk sentralbyrå, i kveld - om du ønsker det.

Og jeg kan gjerne bruke mitt eget ekteskap/skilsmisse/egne barn og opplevelser som eksempel.

Å lete etter en ny partner er slettes ikke noe bakdel.

Men at det finnes en masse barn i denne "prosessen" er ikke bra.

Man kan gjerne finne hverandre til Dovre faller for min del, men man bør vel tenke seg om før det blir laget lage barn med den personen man tilfeldigvis har føleser for akkurat nå.

Hvor mange tråder har vi som er relaterte i så måte.

''Man kan gjerne finne hverandre til Dovre faller for min del, men man bør vel tenke seg om før det blir laget barn med den personen man tilfeldigvis har følelser for akkurat nå.''

Er helt enig i dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme skjedde hos meg sør. Det ble slettet, uten at jeg kan registrere at noe var galt skrevet.

Men her er mitt svar på ditt innlegg :

Vi får dette presentert hver eneste bidige dag. I alle publikasjoner som finnes. Det er vel ingen hemmelighet at vi splitter opp lettere enn noengang vel ?

Stikk gjerne inn på statistisk sentralbyrå, i kveld - om du ønsker det.

Og jeg kan gjerne bruke mitt eget ekteskap/skilsmisse/egne barn og opplevelser som eksempel.

Å lete etter en ny partner er slettes ikke noe bakdel.

Men at det finnes en masse barn i denne "prosessen" er ikke bra.

Man kan gjerne finne hverandre til Dovre faller for min del, men man bør vel tenke seg om før det blir laget lage barn med den personen man tilfeldigvis har føleser for akkurat nå.

Hvor mange tråder har vi som er relaterte i så måte.

Hei,

Men her blander du to helt forskjellige diskusjoner: "hva som skjer med barn når foreldre flytter fra hverandre" (gift eller samboere), og "ekteskap som ender med skillsmisse" (med eller uten barn).

Det siste er jo egentlig et "moralsk" eller "religiøst" anliggende for mange. (Ekteskap skal jo være evig, osv.)

Jeg liker ikke løse påstander som "skiller seg for lett", for da må man si "for hvem"? og alle de andre spørsmålene jeg skrev her i kveld.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Men her blander du to helt forskjellige diskusjoner: "hva som skjer med barn når foreldre flytter fra hverandre" (gift eller samboere), og "ekteskap som ender med skillsmisse" (med eller uten barn).

Det siste er jo egentlig et "moralsk" eller "religiøst" anliggende for mange. (Ekteskap skal jo være evig, osv.)

Jeg liker ikke løse påstander som "skiller seg for lett", for da må man si "for hvem"? og alle de andre spørsmålene jeg skrev her i kveld.

Med vennlig hilsen

''Jeg liker ikke løse påstander som "skiller seg for lett", for da må man si "for hvem"? og alle de andre spørsmålene jeg skrev her i kveld.''

Enig, og da blir det nok fort iht. til ens egen standard at man måler det opp i mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker visking og tisking og ord som "skillsmissebarn" om de få av mine venner som kom fra skilte hjem, og i disse tilfellene var det også litt spesielle hjem, med rus og den slags, men det skjedde et eller annet utpå åttitallet, og også mer vanlige ekteskap begynte å ryke.

Pappa kom fra skillsmissehjem på go'bygda. Etter at han døde fikk jeg høre at han hadde hatt en tøff barndom blant annet fordi han var "lausunge". :(

Det med skilsmissebarn husker jeg fra jeg var liten og så var det en av guttene i gata hvor mora aldri hadde vært gift og det var krise. Men når jeg bodde i Groruddalen så var det ingen som reagerte på skillsmisse lenger, men da var det bare skilte og ugifte jenter og det var bedre å være skilt enn å ikke ha vært gift. Men faren min var sinna, første skillsmissen i familien ja, det måtte jo være meg. Det kom flere etterhvert da, heldigvis for meg ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest satsende

Ja, jeg er ikke uenig med deg i alt dette, men det blir litt for mye på én gang til at det går an å diskutere, litt for mye pakket inn i ett. Alt fra hvordan man feirer når man er russ til at man får barn på nytt med en ny osv.

Jeg skjønner bare ikke helt hvorfor du orker å bruke så mye energi på hvordan andre innretter seg i livene sine.

Vær glad for at noen reagerer og ser all gallskapen i samfunnet. Om alle slutter å reagere så er det ihvertfall ikke noe håp lenger. Feilen i dag er at alt for mange er blitt for likegyldige til det som skjer rundt seg, derfor fortetter det bare å blie verre og verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær glad for at noen reagerer og ser all gallskapen i samfunnet. Om alle slutter å reagere så er det ihvertfall ikke noe håp lenger. Feilen i dag er at alt for mange er blitt for likegyldige til det som skjer rundt seg, derfor fortetter det bare å blie verre og verre.

''Vær glad for at noen reagerer og ser all gallskapen i samfunnet.''

Det er jeg absolutt, og det er mye jeg reagerer på selv også. Men fra dét og til å skulle dømme andres grunner for brudd, om de er "gode nok" eller ikke, er det ganske langt synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest satsende

''Vær glad for at noen reagerer og ser all gallskapen i samfunnet.''

Det er jeg absolutt, og det er mye jeg reagerer på selv også. Men fra dét og til å skulle dømme andres grunner for brudd, om de er "gode nok" eller ikke, er det ganske langt synes jeg.

Hvorfor det???

Hvis ikke samfunnet bryr seg om barna som lider som følge av samlivsbruddene hvem skal reagere da?

Som andre her også skriver er det i tillegge flere andre som også lider som følge av slike brudd. Menn blir ofte deprimerte og noen begår selvmord som følge av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor det???

Hvis ikke samfunnet bryr seg om barna som lider som følge av samlivsbruddene hvem skal reagere da?

Som andre her også skriver er det i tillegge flere andre som også lider som følge av slike brudd. Menn blir ofte deprimerte og noen begår selvmord som følge av det.

Så hva mener du løsningen bør være?

Skal man slutte å få barn sammen?

Jeg reagerer også på en del brudd, men husk at ofte vet man ikke alt, dessuten er det ikke min og din jobb å dømme andres grunner for brudd! At andre rundt en sliter fordi man har gått fra partneren sin er så, men skal man fortsette i et destruktivt forhold av hensyn til øvrig familie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor det???

Hvis ikke samfunnet bryr seg om barna som lider som følge av samlivsbruddene hvem skal reagere da?

Som andre her også skriver er det i tillegge flere andre som også lider som følge av slike brudd. Menn blir ofte deprimerte og noen begår selvmord som følge av det.

Jeg synes det burde satses veldig på samlivskurs for par som har tenkt å få barn sammen, at man da får en grundig innføring i hva det vil si både å ha barn og å skulle holde sammen.

Om man er gift eller samboere blir det samme, for samlivsbrudd er samlivsbrudd for barna, uansett om foreldrene er gift eller samboere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest satsende

Jeg synes det burde satses veldig på samlivskurs for par som har tenkt å få barn sammen, at man da får en grundig innføring i hva det vil si både å ha barn og å skulle holde sammen.

Om man er gift eller samboere blir det samme, for samlivsbrudd er samlivsbrudd for barna, uansett om foreldrene er gift eller samboere.

For første gang i denne diskusjonen er jeg faktisk helt enig med deg! Godt forslag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For første gang i denne diskusjonen er jeg faktisk helt enig med deg! Godt forslag!

Ja, men jeg mener det der har vært tatt opp tidligere, har lest om det i media.

Jeg er ikke så veldig uenig med deg i selve prinsippet om at noe er riv ruskende galt, men jeg er ikke villig til å dømme hvert enkelt brudd sånn som jeg har inntrykk av at du gjør eller vil.

Det er så mye mer rundt det hele som er del av hele pakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...