Gjest Larsen&Co Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Hei! Babyen min på fem mnd. har begynt å stikke tunga ut hele tiden. Det er problemer med å gi barnet mat. Hva kan dette komme dette av? Tunga er nesten konstant ute, mens han smiler også noen ganger. Ellers er han frisk og blid. Strekker armer, griper ting, kan ta ting fra ene hånda til andre, og følger "skjemaet" i utviklinga fint. Blir nesten bekymra jeg. Har hatt tunga dinglende ute i en uke nå. Noen som har vært borti lignende? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest helsestasjonen vet sikkert råd Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Nabogutten vår var slik da han var baby. Han er to år idag, og tunga har flytta inn i munnen igjen. Spør på helsestasjonen, de har sikkert vært borti dette tidligere. Kanskje du får samme tips som de som har barn med Downs Syndromet, der vet jeg at de "trener", er det strengen under tunga tro de trener. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Larsen&Co Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Nabogutten vår var slik da han var baby. Han er to år idag, og tunga har flytta inn i munnen igjen. Spør på helsestasjonen, de har sikkert vært borti dette tidligere. Kanskje du får samme tips som de som har barn med Downs Syndromet, der vet jeg at de "trener", er det strengen under tunga tro de trener. De med Downs har rett og slett ikke plass til tunga pga. tannstillinga, eller tunga virker for stor - derfor har de den ofte litt ut av munnen. Kjenner en familie med downsbarn. Det som er rart er at sønnen min først har begynt med dette nå..? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest helsestasjonen vet sikkert råd Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 De med Downs har rett og slett ikke plass til tunga pga. tannstillinga, eller tunga virker for stor - derfor har de den ofte litt ut av munnen. Kjenner en familie med downsbarn. Det som er rart er at sønnen min først har begynt med dette nå..? OK, vet iallefall at de trener på det, vi har faktisk to snupper med Downs i nær familie, og treningen har gjort at de IKKE har tunga ute. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonie Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Sønnen min holdt på sånn da han fikk tenner nede i munnen. Han lignet på den ene dvergen til Snøhvit:) Har du sjekket om det er noe på gang? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cizz Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Gutten min drev også med det i den alderen, vi har ikke ett eneste glupt bilde av han fra den tiden!:-) Han fikk tenner omtrent da, vet ikke om det akkurat hadde noe med det å gjøre men. Tunga bor trygt og fint inni munnen hans nå, det var bare en kort periode den hang utenfor:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Larsen&Co Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 OK, vet iallefall at de trener på det, vi har faktisk to snupper med Downs i nær familie, og treningen har gjort at de IKKE har tunga ute. De trener sikkert på det, men blir vanskelig å få en på fem mnd. til å trene på å holde tunga i munnen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest helsestasjonen vet sikkert råd Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 De trener sikkert på det, men blir vanskelig å få en på fem mnd. til å trene på å holde tunga i munnen Det er ikke babyen som må gjøre noe da, det er du som forelder som må behandle strengen under tunga, massere den ..... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.