Gjest Hvor mye bør en gi? Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Skal i konfirmasjon til en vennefamilie. Vi er ikke faddere, men omgås, reiser på ferier sammen etc. Er 500;- for lite å gi i pengegave? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Jeg synes det høres helt fint ut. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holmes Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Synes det høres litt snaut ut når det er snakk om omgangsvenner og ferievenner, men det er jo selvfølgelig avhengig av hva man har råd til osv... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gaver Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Nei, 500 er det normale disse dager på det bekjentskapet du nevner 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Synes det høres greit ut. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Jeg tilhører dem som mener at det er tanken som teller, og at man ikke uten videre kan fastslå at et bestemt beløp er "for lite", "nok", eller "mye". Det avhenger av det personlige forhodet mellom giver og mattaker, men det avhenger jo også (selvsagt) av givers økonomi. For å sette det på spissen: En gave på 500 kr kan være ekstremt raust, hvis det betyr at giveren kun må spise havregrøt til neste lønning. Samtidig kan 500 kr være latterlig lite, hvis det kommer fra en mangemillionær. Gi det du syns er passe, og som passer din økonomi. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Nei, det høres helt greit ut, synes jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Synes det høres helt greit ut. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Jeg syns 500,- høres litt snaut ut. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest signert Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Synes det er et passellig beløp. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 Vi har gitt (for noen år siden) 500,- + en lommekniv til ca. 300,- til tante/onkel-unge. Så jeg synes 500,- er OK til vennefamilie. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Far til 2 gutter Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Ja,minst 1000,- 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Ja,minst 1000,- Det spørsmålet er 5 måneder gammelt, så jeg gjetter på at konfirmasjonen er overstått ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gråstein Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 ''Skal i konfirmasjon til en vennefamilie. Vi er ikke faddere, men omgås, reiser på ferier sammen etc. Er 500;- for lite å gi i pengegave?'' Det høres omtrent passe ut. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.