Gå til innhold

Hvor viktig er det å lære de ulike fagtema?

Gjest Mammaen til to

Anbefalte innlegg

Gjest Mammaen til to

Femteklassingen min har bare lekser i matte, norsk og engelsk. Hun har aldri med noen stensiler eller bøker i de ulike temaene i religion, samfunnsfag og naturfag.

Jeg snakket med en veninne som har barn på en annen skole. Der fikk barna prøve hver uke også i temafagene for å se hvor mye barna fikk med seg på skolen. Men de hadde heller ikke lekser i temafagene.

Er det helt vanlig at elever ikke får lekser i temafagene i barneskolene? Hvor viktig er det at de lærer seg temaene? Vil ungdomsskolen jobbe videre med temaene som de hadde på barenskolen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min 5. klassing har ukeplan der de skal gjøre ferdig alt som står på denne. Det gjelder alle fag og det er også av og til spesielt satt opp at dette skal gjøres hjemme og dette gjelder også alle fag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammaen til to

Min 5. klassing har ukeplan der de skal gjøre ferdig alt som står på denne. Det gjelder alle fag og det er også av og til spesielt satt opp at dette skal gjøres hjemme og dette gjelder også alle fag.

Ok! Får de stensiler eller bøker om temaet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et veldig fokus på de grunnleggende ferdighetene i dagens skole, dvs matematikk, norsk, engelsk og IKT. Noen skoler gir lekser bare i basisfagene mens andre skoler også gir lekser andre fag. Deres skole satser tydligvis sterkt på grunnleggende ferdigheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok! Får de stensiler eller bøker om temaet?

De har bøker i alle fagene og bruker dem, men det kan vel skje at de får noen kopier,men det er vel helst som arbeidsark med oppgaver på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på 6.trinn. Det er helt vanlig at elevene har lekser i samfunnsfag/naturfag eller historie, i tillegg til Krl. Når det gjelder orienteringsfagene så begrenses det ofte til ei lekse pr uke. Det er da enten lesing med påfølgende oppgaver eller det kan være å løse oppgaver på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...