Gjest Mammaen til to Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Femteklassingen min har bare lekser i matte, norsk og engelsk. Hun har aldri med noen stensiler eller bøker i de ulike temaene i religion, samfunnsfag og naturfag. Jeg snakket med en veninne som har barn på en annen skole. Der fikk barna prøve hver uke også i temafagene for å se hvor mye barna fikk med seg på skolen. Men de hadde heller ikke lekser i temafagene. Er det helt vanlig at elever ikke får lekser i temafagene i barneskolene? Hvor viktig er det at de lærer seg temaene? Vil ungdomsskolen jobbe videre med temaene som de hadde på barenskolen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gunrika Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Min 5. klassing har ukeplan der de skal gjøre ferdig alt som står på denne. Det gjelder alle fag og det er også av og til spesielt satt opp at dette skal gjøres hjemme og dette gjelder også alle fag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mammaen til to Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Min 5. klassing har ukeplan der de skal gjøre ferdig alt som står på denne. Det gjelder alle fag og det er også av og til spesielt satt opp at dette skal gjøres hjemme og dette gjelder også alle fag. Ok! Får de stensiler eller bøker om temaet? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
avidi Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Det er et veldig fokus på de grunnleggende ferdighetene i dagens skole, dvs matematikk, norsk, engelsk og IKT. Noen skoler gir lekser bare i basisfagene mens andre skoler også gir lekser andre fag. Deres skole satser tydligvis sterkt på grunnleggende ferdigheter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gunrika Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Ok! Får de stensiler eller bøker om temaet? De har bøker i alle fagene og bruker dem, men det kan vel skje at de får noen kopier,men det er vel helst som arbeidsark med oppgaver på 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grot Skrevet 7. mai 2011 Del Skrevet 7. mai 2011 Jeg jobber på 6.trinn. Det er helt vanlig at elevene har lekser i samfunnsfag/naturfag eller historie, i tillegg til Krl. Når det gjelder orienteringsfagene så begrenses det ofte til ei lekse pr uke. Det er da enten lesing med påfølgende oppgaver eller det kan være å løse oppgaver på nettet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.