Gå til innhold

Overnatting i barnehagen

UlrikkeE

Anbefalte innlegg

5-åringen skal overnatte i barnehagen.

"Ta med madrass"!

Ehh...

Hva slags madrass er lurt da? Den tjukke madrassen fra senga hennes er liksom ikke det mest praktiske i verden å dra med seg - går ikke an å rulle sammen, engang.... ;)

Sikkert noen som har erfaring fra sånt her! :) (jeg jobber jo i bhg selv, men vi har hatt madrasser å sove på alle steder jeg har jobbet, så jeg er grønn her for det ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Liggeunderlag?

Liggeunderlag tenkte jeg også på, men det sto liksom så spesifisert "madrass"... Pluss at en cm med liggeunderlag ikke er allverden på et hardt gulv hele natta...

Men for all del, det kan godt hende at det blir liggeunderlag altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss hadde barnehagen madrasser husker jeg. Har dere ikke madrassen fra en sprinkelseng eller noe da? Evt. en gammel skumgummimadrass som kan kuttes litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss hadde barnehagen madrasser husker jeg. Har dere ikke madrassen fra en sprinkelseng eller noe da? Evt. en gammel skumgummimadrass som kan kuttes litt?

Liggeunderlag, oppblåsbart liggeunderlag, luftmadrass, pute fra hagemøbel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liggeunderlag tenkte jeg også på, men det sto liksom så spesifisert "madrass"... Pluss at en cm med liggeunderlag ikke er allverden på et hardt gulv hele natta...

Men for all del, det kan godt hende at det blir liggeunderlag altså...

Jeg overnattet på 1 cm liggeunderlag massevis av ganger som barn -på klasserom, og det gjorde meg ingenting.

prøvde det samme for noen år siden, og sov ikke et sekund. Nå har jeg med sånn klappseng fra IKEA på korpstur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppblåsbart liggeunderlag. Relativt rimelig på f.eks. Biltema.

Du trenger det selv om 3 år, når du skal ligge i et klasserom sammen med Jenter8 på håndballcup :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kolesjanka

Luftmadass.

Kjekt å ha til overnattingsgjester eller på stranda eller turer senere:)

Ja luftmadrass kan nok være kjekt men man er avhengig av en skikkelig pumpe.

Jeg har en fotpumpe som jeg bruker til sykkeldekk, men det var nytteløst å pumpe opp madrassen med den. Etter en times pumping så vi nesten ikke forskjell.

Fikk så låne naboens elektriske pumpe (kobles til sigarettenneren i bilen), men den ga heller ikke nok luft.

Det endte med at jeg kjørte bort på bensinstasjonen og fikk låne pumpen de bruker til bildekk. Det gjorde susen, men det ble trangt i bilen på veien hjem ;-)

Nå ligger luftmadrassene i boden, nederst, underst og kommer nok til å gå på fyllinga neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...