EnolaGay Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Er det vanlig at foreldre sender ungene sine over på besøk, og gir DEM beskjed om at de skal spise kveldsmat her, UTEN å si fra noe til meg? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jacoba Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Oi.. Sikker på at ungene ikke fant på dette selv? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 6. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2011 Oi.. Sikker på at ungene ikke fant på dette selv? Nei... Jeg ser ganske greit når de har funnet på tull. Dette var samkjørt og oppriktig. Jeg serverer gjerne, men jeg MÅ ha beskjed.. jeg har fire selv og er alene 90% Det er friske barn med VILJE så dermed må jeg kjøre jernregime på en del grunnleggende ting. Ellers står jeg med jobb til ørene i fem timer etter at de har lagt seg for å få unna alle katastrofene.. Jeg tror folk med to søte små og jevnlig avlastning har litt vanskeligheter for å se for seg hverdagen her. Sånt får meg til å føle meg så beklemt. *sukker* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Ikke her hos meg i alle fall. Høres i overkant frekt ut om det ble sagt på den måten du sier. Det kan jo hende at foreldrene har sagt noe sånt som at "om dere blir tilbudt kveldsmat så er det greit om dere spiser der". 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 har ikke hendt her, nei. Med middagsmat derimot har jeg opplevd noe lignende. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Nope, slett ikke vanlig. Men det er imidlertid hakket vanligere at ungene slår ei plate om at de har fått beskjed om sånt hjemmefra - for å få spise borte. Det har jeg opplevd både med egne barn og små gjester her. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest signert Skrevet 7. mai 2011 Del Skrevet 7. mai 2011 Nope. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 7. mai 2011 Del Skrevet 7. mai 2011 Det er ikke vanlig her jeg bor i alle fall - og takk og lov for det Men, jeg kan gjerne la besøk få spise kveldsmat sammen med mine unger, før jeg sender dem hjem. Det skal dog være mitt valg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Axcia Skrevet 7. mai 2011 Del Skrevet 7. mai 2011 Ser for meg at ungen spør hjemme: "kan jeg spise kvelds hos NN?" Og at foreldrene regner med at ungen allerede har fått en forespørsel om det, og svarer "ok". Så endrer det seg til at det skal spise borte... Mange unger liker å spise borte, og prøver å "snike" til seg godbiter her og der. Nesten som en valp ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 7. mai 2011 Del Skrevet 7. mai 2011 Ser for meg at ungen spør hjemme: "kan jeg spise kvelds hos NN?" Og at foreldrene regner med at ungen allerede har fått en forespørsel om det, og svarer "ok". Så endrer det seg til at det skal spise borte... Mange unger liker å spise borte, og prøver å "snike" til seg godbiter her og der. Nesten som en valp ;-) ''Mange unger liker å spise borte, og prøver å "snike" til seg godbiter her og der. Nesten som en valp ;-)'' Nemlig. Glansnummeret til min yngste var da hun spiste hhv middag og kvelds hos tre hus i gata på én og samme dag, samtidig som hun hårdnakket hevdet at hun ikke fikk nok mat hjemme. *sukk* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Axcia Skrevet 7. mai 2011 Del Skrevet 7. mai 2011 ''Mange unger liker å spise borte, og prøver å "snike" til seg godbiter her og der. Nesten som en valp ;-)'' Nemlig. Glansnummeret til min yngste var da hun spiste hhv middag og kvelds hos tre hus i gata på én og samme dag, samtidig som hun hårdnakket hevdet at hun ikke fikk nok mat hjemme. *sukk* *hehe* Det har tøtta vår også gjort. Hun baner seg vei med "Mmm, her lukter det godt! Æ kainn godt spis litt te dokker..." ;-) Og flere naboer synes det er koselig med ei lita snakkesalig og matglad jente ved bordet... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 ''Mange unger liker å spise borte, og prøver å "snike" til seg godbiter her og der. Nesten som en valp ;-)'' Nemlig. Glansnummeret til min yngste var da hun spiste hhv middag og kvelds hos tre hus i gata på én og samme dag, samtidig som hun hårdnakket hevdet at hun ikke fikk nok mat hjemme. *sukk* Jeg var 3 år da jeg nektet å spise frokost hjemme, dro til naboen og sa at jeg var såååååå sulten og ikke fikk mat hjemme... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 Jeg var 3 år da jeg nektet å spise frokost hjemme, dro til naboen og sa at jeg var såååååå sulten og ikke fikk mat hjemme... Du gjør det fremdeles, ikke sant? ;-) Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 8. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2011 ''Mange unger liker å spise borte, og prøver å "snike" til seg godbiter her og der. Nesten som en valp ;-)'' Nemlig. Glansnummeret til min yngste var da hun spiste hhv middag og kvelds hos tre hus i gata på én og samme dag, samtidig som hun hårdnakket hevdet at hun ikke fikk nok mat hjemme. *sukk* *latterbrøl* :0D 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 Du gjør det fremdeles, ikke sant? ;-) Med vennlig hilsen He, he - fikk noen lystige bilder i hodet mitt nå, av meg som tusler over til naboen og tigger om mat 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 ''Mange unger liker å spise borte, og prøver å "snike" til seg godbiter her og der. Nesten som en valp ;-)'' Nemlig. Glansnummeret til min yngste var da hun spiste hhv middag og kvelds hos tre hus i gata på én og samme dag, samtidig som hun hårdnakket hevdet at hun ikke fikk nok mat hjemme. *sukk* Klart naboene må trå til når foreldrene svikter ;-) Jeg leste en bok for datteren min i sin tid, som handlet om en katt som gjorde noe liknende - gikk nedover hele gata og så sulten ut. Den fikk mat etter familienes smak og "klasse", f.eks. fisk i hus A, kattemat i hus B, gourmetmiddagsrester i hus C, osv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spenol(1) Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Sa de at barna skulle spise DIN mat eller skulle de stikke innom butikken? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest har 4 selv.. Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Nei... Jeg ser ganske greit når de har funnet på tull. Dette var samkjørt og oppriktig. Jeg serverer gjerne, men jeg MÅ ha beskjed.. jeg har fire selv og er alene 90% Det er friske barn med VILJE så dermed må jeg kjøre jernregime på en del grunnleggende ting. Ellers står jeg med jobb til ørene i fem timer etter at de har lagt seg for å få unna alle katastrofene.. Jeg tror folk med to søte små og jevnlig avlastning har litt vanskeligheter for å se for seg hverdagen her. Sånt får meg til å føle meg så beklemt. *sukker* Jeg synes det høres ut som om du har et problem hvis du ikke kan smøre noen skiver ekstra til kvelds uten at hele kvelden er ødelagt. Slikt behøver da verken planlegges eller organiseres. Og friske sunne barn tåler at ting blir gjort utenom skjema. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Jeg synes det høres ut som om du har et problem hvis du ikke kan smøre noen skiver ekstra til kvelds uten at hele kvelden er ødelagt. Slikt behøver da verken planlegges eller organiseres. Og friske sunne barn tåler at ting blir gjort utenom skjema. Hvis det er flere unger som skal ha noen skiver hver til kveldsmat og man har 4 unger selv som skal ha kvelds, frokost og niste, kan det jo hende at man ikke har den ekstra maten uten å måtte stikke bort og handle mer. Jeg ser da den problemstillingen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Jeg synes det høres ut som om du har et problem hvis du ikke kan smøre noen skiver ekstra til kvelds uten at hele kvelden er ødelagt. Slikt behøver da verken planlegges eller organiseres. Og friske sunne barn tåler at ting blir gjort utenom skjema. ''Jeg synes det høres ut som om du har et problem hvis du ikke kan smøre noen skiver ekstra til kvelds uten at hele kvelden er ødelagt.'' Det er da ofte at jeg ikke har mer brød enn det ungene spiser til kvelds, frokost og matpakke påfølgende dag. Om jeg da hadde fått overraskende kveldsmatgjester som kanskje hadde spist 4 skiver så hadde jeg fått et problem dagen etter ja. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.